Vanskelig å forutse. Det bør jo helst være snakk om
nye modeller. Submariner har overlevd 60+ år og vil nok fortsatt være en populær modell. Ofte så er det jo sjeldne varianter av populære serier som virkelig blir klassikere og samleobjekter, så limited editions
kan være investeringen verdt (om 15-30 år).
Omega PO som foreslått er et godt valg og vil nok bli en som vil utvikle seg på lik måte som Submariner. Enkeltstående modeller som skiller seg ut fra serien vil bli ettertraktede etterhvert, for eksempel Liquid metal-versjonen.
Personlig holder jeg en knapp på Omega Speedmaster 57'-serien som fremstår som særs vellykket designmessig med kronograf, dato og Co-axial urverk.
The Dark/Grey Side of The Moon vil nok også bli en klassiker ettersom disse er såpass vel ansett og særegne med valg av materiale/urverk.
Av Rolex så er det flere kandidater (Hulken som nevnt tidligere), men flere av disse baserer seg på eldre klassikere. Av "nyere" modeller så vil jeg slå et slag for Yach Master I (blå).
Jaeger LeCoultre. Reverso-serien vil nok garantert bestå. Her er det flere som vil være like populære idag som om 30 år. I Master-serien så er det jo også flere som har potensiale til å bli tidløse klassikere, spesielt UTM. Spesielt. UTM. #siklemateriale.
AP ROO, PP Nautilus og div. Panerai-modeller vil nok alltid være en klassiker og designet vil nok være det samme stort sett i fremtiden.
Dette er hva jeg tipper foreløpig. Spennende å se hva folk tenker her!