Moore's samling

Medaljens bakside bildene er helt rå Moore. Fantastiske ur både på innsiden og utsiden. Gleder meg til å se bilder av ditt neste kjøp... Breguet var det?

Takk for det, Stipey!
Hyggelig de faller i smak - og som sagt; - jeg hadde gjerne sett det var flere åpne baksider der ute.
;)

Joda, det er en Breguet på short-list'en.
Men, så lenge det ikke er AD i Norge må jeg vente på neste tur ut av landet - og ikke minst at uret er tilgjengelig dit jeg skal.
Ventetid.
Et nødvendig onde i denne bransjen....
:(

Liker at du kaller det bransjen, høres plutselig ut som noe som er både litt fornuftig og kanskje også inntektsgivende...;)

Det er vel bare se seg i speilet og tappert - dog ikke motvillig - erkjenne at disse horologiske stunts muligvis gir mer på det emosjonelle plan enn det genererer inntekter.

Det er rasjonelt nok så det holder for meg.

;)

For det første så må jeg bare si at samlingen din er helt hinnsides! Fantastisk! Men jeg lurer, av puur nysgjerrighet. Hvorfor har du ingen ur fra feks Patek eller Vacheron ?

Trym

For det første så må jeg bare si at samlingen din er helt hinnsides! Fantastisk! Men jeg lurer, av puur nysgjerrighet. Hvorfor har du ingen ur fra feks Patek eller Vacheron ?

Trym

Thanks, TryM2nite!
Alltid hyggelig å høre urene faller i smak. :D

Spørsmålet er betimelig.
Samlingen kan nok med hell (og tilfredshet) suppleres med de nevnte manufakturene.;)

Jeg har imidlertid brukt litt tid på å finne hvilke ur og manufakturer som appellerer. Noen produsenter må jeg definitivt bruke mer "tid" på å bli helt fortrolig med, enn andre. Årsaken er enkel; - jeg må like det jeg ser, føle investeringen riktig, og kanskje like viktig; - at "timing" er riktig mht tilgjengelighet for akkurat "det" uret.

Noen ur krever mer modning enn andre.
Derfor har jeg nå en Breguet, PP, A. Lange & Sohne på min lille "short-list" for øyeblikket. Men ikke VC.
Utfordringen ligger dessverre i tilgjengelighet, da disse ikke leveres i Norge.

Anyways; - svaret er imidlertid at det pt. "er noe på gang". Så får tiden vise hva og hvem som kommer først. Det får bli en hemmelighet inntil unboxing finner sted.....
;)

Forresten; - jeg hopper like godt over unboxing....
(Forutsatt at kombinasjonen av 3 møter og 1 flyavgang i morgen er kompatibel med et viktig ærend i en viss butikk....)

;)

Spennende, Moore!
Vi er mange som gleder oss til hva du vil berike forumet med denne gangen!

Forresten; - jeg hopper like godt over unboxing....
(Forutsatt at kombinasjonen av 3 møter og 1 flyavgang i morgen er kompatibel med et viktig ærend i en viss butikk....)

;)

Da vil jeg foreslå at du avslutter møtet tidlig med unnskyldning om at du har et ur som ligger og venter på deg.:mrgreen:

Når jeg tenker på alle dårlige unnskyldninger folk kommer med for å gå fra møter som f.eks, "må hente i barnehagen", "ungen er syk", "jeg må rekke et fly", "min kone ligger for døden", så må vel dette være en av de bedre...;)

Spennende, Moore!
Vi er mange som gleder oss til hva du vil berike forumet med denne gangen!

Vi får se hva morgendagen bringer.
Av prinsipp selger jeg ikke skinnet før bjørnen er skutt, så det blir å se hva tiden strekker til.
Men jeg erkjenner lett; - det blir stor nedtur om ikke tidsskjemaet går opp.
;)

Da vil jeg foreslå at du avslutter møtet tidlig med unnskyldning om at du har et ur som ligger og venter på deg.:mrgreen:

Når jeg tenker på alle dårlige unnskyldninger folk kommer med for å gå fra møter som f.eks, "må hente i barnehagen", "ungen er syk", "jeg må rekke et fly", "min kone ligger for døden", så må vel dette være en av de bedre...;)

Hehe...
Her var det ihvertfall en ny variant jeg må notere meg.....:D

Hmmm....
Pussig det med brukernavnet ditt, nautilus..... ;)

Det gjør det jo ekstra morsomt å presentere min foreløpige "highlight" av en særdeles hektisk, vellykket og innholdsrik dag.

Her er "my precious" plassert på hånden for ca 20 minutter siden.
Jeg kommer tilbake til flere bilder når jeg har avsluttet dagen og kommet meg hjemover.

Nå har jeg et fly å rekke.

Until then - enjoy!:D

PP081010.jpg

Gratulerer med den fineste klokken på forumet! Sinnsykt mann! Kos deg på flyet!

En gang til: Gratulerer med noe så fantastisk lekkert! Nå må jeg gå å bytte bleie.

edit: Bare jeg som leser 5-7-6 på skiva?? Uvant, men morsomt at tallene endrer rettning.

WOW! Gratulerer!!

Et fantastisk nydelig ur Moore, nå begynner samlingen virkelig å ta form. Jeg bøyer meg i støvet for deg!!