Denne gangen er det vel en etterlengtet VC som er på vei!?
Denne gangen er det....... definitivt en etterlengtet en.
Sågar en savnet en.
Tipper det er et armbåndsur som går nogenlunde presist.
Spot on!
Kaliberet i akkurat denne saken er så absolutt kjent for det, produsert for det, anerkjent for det, og videreutviklet for det....
Nettopp et Ur er hva det er -intet mer, intet ringere.
Tenker da særlig på hintet i kunstnerens navn: "LuisUrquiola.
Hvis vi skal gjette så ønsker jeg Maghas gjettet riktig, uansett så glæd æ mæ til en liten innsyn i det som stadig er Haute Horologerie fra øverste hylle.
Den er det. Et UR.
Samtidig relativt unik. På den ene side.
Og samtidig "ikke". På den annen.
Nå forventer alle at Moore skal toppe sine siste fantastiske utpakkinger, men det er både vanskelig, og kanskje ikke målet? Om du hadde overrasket oss med en lekker vintage Explorer av rette årgang/skive eller noe lignende hadde jeg blitt imponert. Du har jo en særdeles flott redsub i samlingen som mangler selskap...
(tipper jeg blir imponert uansett)
Det er så definitivt ikke noe mål å "toppe" noe.
Teoretisk sett kan det like gjerne være en Inex som en A. Lange & Söhne. Hardly, og selvsagt ikke i praksis.
Men poenget er; - veien er like sannsynlig "ned" som "opp" når det neste ur skal inn.
Alt avhenger av hva som er tilgjengelig og lysten tilsier.
Men i denne har jeg funnet akkurat hva jeg søker - ut fra mine definerte preferanser. Og hva jeg ønsker skal være en keeper av et ur, fra akkurat denne manufakturen.
For, med de siste suppleringene er "spissingen" begynt ift hvilke ur jeg ønsker å bygge samlingen på. Det har vist seg (for meg) å være stor forskjell på stor K og liten k i keepers....
Da tipper jeg heller på "Sjokotonaen", men helst tror jeg det er noe fra en enda spissere manufakteur (staving??).
Kan nok ikke driste meg ut på noen ordlek denne gangen.
Tror jeg.
Har en mistanke om at det poenget er oppbrukt, og det første som sjekkes nå er første bokstav i setningene.
Men "Sjokotonaen" er jo fin den. Også.