Moore's samling

Mange takk, Moore!

Ser ut som om det hvite gullet er noe mer gyllent ja. Kan uansett, levende forestille meg at de edle metallene tar seg fantastisk bra ut i det fine været om dagen!
Litt vanskelig å se på bilder ja, men syns det virker som om det er større synlig forskjell mellom stål pg hvitt gull, ifht. stål og platina?

Forøvrig er det jo et fascinerende og lekkert skue av de tre klokkene der. Er jo noe av det beste klokkeverden har å by på :)

Etter min mening får stålets polerte sider en litt mer kald "chrome" glans, hvor platinaet har en litt mer diffus, varm og sølvaktig glans. Subtile forskjeller, men som så mye annet kommer det nok sterkere frem om man får se dem "live", og ikke minst om man har dem på armen og kjenner vektforskjellen. ;)

DSC_0243.jpg

DSC_0244.jpg

Hahaha...for en samling klokker. Kunne strengt tatt klart meg veldig fint med de tre kunstverkene der :p
Fine bilder, moore, keep'em coming!

Takk, takk, sjuli_123!
Strengt tatt hadde jeg nok også klart meg lenge og vel med denne trioen, men så var det jo det med å være "samler" da...

Satser på å skyte noen mer presentable bilder så snart dagslyset inviterer til det. Rettere sagt; - kveldslyset, slik været er nå for tiden...;)

Ahhh.... Slutt! Dette blir rett og slett for meget:)

For et trekløver!!!

Takker, Kawatching!
Må nok erkjenne disse tre får mest armtid for tiden....:cool:

Takk for at du deler disse helt nydelige mesterverkene med oss. Er innom tråden din opptil flere ganger i uken og nyter bildene! .... og kudos til deg Moore for gode poster og tanker knyttet til hvert mesterverk.

En liten misunnelig hilsen fra
tigergutt :)

Takk så mye, tigergutt!
Hyggelig at ord og bilder faller i smak. Det er bare å "stay tuned", så vanker det nok oppdateringer med de litt ujevne mellomrom fermover.
;)

Mange takk, Moore!

Ser ut som om det hvite gullet er noe mer gyllent ja. Kan uansett, levende forestille meg at de edle metallene tar seg fantastisk bra ut i det fine været om dagen!
Litt vanskelig å se på bilder ja, men syns det virker som om det er større synlig forskjell mellom stål pg hvitt gull, ifht. stål og platina?

Forøvrig er det jo et fascinerende og lekkert skue av de tre klokkene der. Er jo noe av det beste klokkeverden har å by på :)

Bare hyggelig, Boro!
Du har veldig rett med hensyn til fargenyansene, men det er ikke like enkelt å få frem forskjellene gjennom fotos.
Desto enklere er det å se IRL, når man ser dem sammen.
Og de gjør seg absolutt veldig bra utendørs for tiden - lyset gjør så definitivt en forskjell når metallene får sin velfortjente tid i solen.

Du har helt rett med hensyn til de mer synlige forskjeller versus de litt mindre synlige. Platina har samtidig en klarere sølvaktig look, der stålet er noe kaldere. Hvitt gull er hakket mattere og mer gyllent.

De er uansett alle vakre på sine måter.
Enig med hensyn til rangeringen du gir. Jeg er fascinert. :D

Etter min mening får stålets polerte sider en litt mer kald "chrome" glans, hvor platinaet har en litt mer diffus, varm og sølvaktig glans. Subtile forskjeller, men som så mye annet kommer det nok sterkere frem om man får se dem "live", og ikke minst om man har dem på armen og kjenner vektforskjellen. ;)

Helt enig, Kohe321!
Det er grei oppsummering, det der.

Samtidig er det jo som du sier, tildels subtile forskjeller for det noe mer "utrenede øye". Men jo mer jeg studerer disse tre vakre objektene og metallene, jo mer føler jeg å ane distinkte forskjeller.

Og joda, vekten er et kapittel for seg.
Der det visuelle ikke gir de store intuitive forskjellene, så føler man det så til de grader når man har det på hånden.
Stål er lett.
Hvitt gull har derimot så definitivt sin egenvekt og er adskillig tyngre enn stål, mens platinaen har tilnærmet det dobbelte av gullet i vekt.
Det er i sannhet en massiv rugg som hviler på håndleddet. Enda uret isolert sett ikke er spesielt "massivt" i størrelse. Bare det gjør det til en helt spesiell opplevelse å både bære det og holde det.
Fascinerende.:cool:

Og så kommer plutselig tankene om rosé gull sigende.....
Fascinerende. Det også.

Kort innom med en aldri så liten reply på denne fra Boro...

Og samtidig et aldri så lite forsøk på å forevige de tre metaller.
Har nemlig kvittert ut mine 3 "precious" for helgen. Og med det; - hvitt gull, stål og platina i relativt skjønn forening.

Spotting the difference?
Vanskelig å få frem på bilde, det må sies.
Men "hovedregelen" er nå engang slik den er beskrevet for metallene; - stålet er hardere og "kaldere". Hvitt gull er "varmere", mens platina er mer sølvpreget.
Det er nok den korte versjonen, om jeg skulle gjøre et slags forsøk på en beskrivelse. Ut fra hva jeg kan se. I kveld.

Men det kommer nok bedre bilder etterhvert.

Her et par shots i kveldingen. :p

DSC_0243.jpg

DSC_0244.jpg

Brutal trekløver fra absolutt øverste hylle. OMG, det er så close opp til min ultimate trio som det går ann. Strengt tatt trenger en ikke mer enn de 3. Hvordan klarer man å bruke de andre når en vet at disse ligger og venter i boksen?

Brutal trekløver fra absolutt øverste hylle. OMG, det er så close opp til min ultimate trio som det går ann. Strengt tatt trenger en ikke mer enn de 3. Hvordan klarer man å bruke de andre når en vet at disse ligger og venter i boksen?

Uten å fremstå altfor "biased", så er jeg veldig enig, Timekeeper!
Akkurat denne trioen ligger nok - isolert sett - på en hylle litt for seg selv.
Men så har vi vel konstatert tidlig at vi har mange av de samme preferanser mht ur, erindrer jeg. ;)

Disse 3 forhindrer meg likevel ikke fra å nyte de 7 andre. Noe jeg gjør.
Uansett har jeg nok nådd min "kritiske masse", med de 10 samlingen nå utgjør. I antall. Justeringer vil nok garantert komme, men jeg går neppe over 10. Da blir det å praktisere enten "oppgrader"-prinsippet, og/eller "en-ut-og-en-inn"-prinsippet for fremtiden.

Men jeg nyter dem alle.
Fordi de er spesielle på hver sine måter, og at de alle som en fortsatt får frem god-følelsen i meg når jeg bærer dem.
Og det er jo det viktigste, uansett hvilket ur man har. ;)

• Liker
Reaksjoner: thomasf
Kamera-check....

Slenger inn et par tre versjoner av det som er dagens ledsager.

Og så falt jeg for fristelsen å testkjøre "henne" på Nikon i både makro- og mikromodus (i all enkelthet, that is), for så å toppe heile driden med det fantstiske innebygde kameraet til iPhone4s.
*ironi*
Ja, nettopp. Den gadget´en som er så mye meeeeer enn bare en telefon....

Ellers er det en veldig fin dag.

Nikon Makro
DSC_0244.jpg

DSC_0243-1.jpg

Nikon Mikro
DSC_0245.jpg

DSC_0243.jpg

iPhone4s
IMG_0011.jpg

IMG_0010.jpg

Oi, helt sykt lekkert. Den pateken er en estetisk nytelse. Utrolig flotte bilder, ble spesielt sittende å glo på de to siste en god stund. Er de tatt med Nikon kameraet eller iphonen? De var spesielt skarpe og fine IMO.

Takk for at du deler! :)

Slenger inn et par tre versjoner av det som er dagens ledsager.

Og så falt jeg for fristelsen å testkjøre "henne" på Nikon i både makro- og mikromodus (i all enkelthet, that is), for så å toppe heile driden med det fantstiske innebygde kameraet til iPhone4s.
*ironi*
Ja, nettopp. Den gadget´en som er så mye meeeeer enn bare en telefon....

Ellers er det en veldig fin dag.

Nikon Makro
DSC_0244.jpg

Nikon Mikro
DSC_0245.jpg

iPhone4s
IMG_0011.jpg

Du slutter aldri å imponere med dine fotoegenskaper, Moore. Give us Moore. ;)

Takker, Ndure!
I fristelsen over å gjøre et par tre sammenliknende "shots" med de tre kameravariantene jeg har, ble det slik. Uten redigering. Denne gangen.
Skal komme litt sterkere tilbake om tid og anledning tillater det.

Oi, helt sykt lekkert. Den pateken er en estetisk nytelse. Utrolig flotte bilder, ble spesielt sittende å glo på de to siste en god stund. Er de tatt med Nikon kameraet eller iphonen? De var spesielt skarpe og fine IMO.

Takk for at du deler! :)

Takk for det, Kohe321!
Registrerer du altså falt for iPhone4s-versjonen......:eek:

Men, ikke så rart, egentlig.
Det viser seg jo stadig at de mer "kompakte" kameraer absolutt kan matche speilrefleksens mer komplekse og høyst "fokuserte" innretning. For det raske og "akseptable" resultat, er iPhone et meget egnet redskap.
Samtidig er det en viss forskjell mellom i4 og i4s.
Bottom line er - noe man allerede visste - at full utnyttelse av speilrefleks fordrer noe mer forarbeid og etterarbeid. I disse eksemplene var intet av det nevnte til stede.

Men når det er sagt; - farvegjengivelsen er definitivt mer naturtro og ekte med Nikon.

Me like!
Takk for deling, bilder og ur er på samme nivå. Pure class:p

Jeg takker, OleK!
Hyggelig de falt i smak.
De er råutkast rett fra kameraet. Mest for å sjekke/sammenlikne den umiddelbare forskjell mellom kameravariantene for samme motiv til samme tidspunkt.
Et innfall.
Og en - etter forholdene - hyggelig liten øvelse. Der og da. ;)

Takk Moore for at du deler med oss! Du tar noen fantastiske bilder!:D
Det er noen nydelige kunstverk av ur du har!:D:D

Takk for det, Kohe321!
Registrerer du altså falt for iPhone4s-versjonen......:eek:

Men, ikke så rart, egentlig.
Det viser seg jo stadig at de mer "kompakte" kameraer absolutt kan matche speilrefleksens mer komplekse og høyst "fokuserte" innretning. For det raske og "akseptable" resultat, er iPhone et meget egnet redskap.
Samtidig er det en viss forskjell mellom i4 og i4s.
Bottom line er - noe man allerede visste - at full utnyttelse av speilrefleks fordrer noe mer forarbeid og etterarbeid. I disse eksemplene var intet av det nevnte til stede.

Men når det er sagt; - farvegjengivelsen er definitivt mer naturtro og ekte med Nikon.

Haha, ja det sier vel egentlig mer om mine fotokunnskaper enn noe annet. Flaut. :p

Tror jeg likte dem best fordi de kanskje "poppet" litt ekstra og var hakket mer fargesprakende, men jeg ser jo at bildene tatt med Nikon kamerat har mer realistiske og naturtro farger. Alle bildene var jo uansett utrolig flotte.

4s har, som du sier, et utrolig godt kamera. Broren min har 4s, og forskjellen i bildekvaliteten fra min fars iphone 4 er ganske så merkbar når vi sammenligner. Jeg venter på iphone 5 før jeg bytter ut den gamle "gode" 3gsen min. :)

Herlige bilder av et herlig ur. Samtidig innser jeg nå at du bruker alle pengene dine på klokker, alt annet forsømmes. For du har jo huller i buksen din ;)

Haha, ja det sier vel egentlig mer om mine fotokunnskaper enn noe annet. Flaut. :p

Tror jeg likte dem best fordi de kanskje "poppet" litt ekstra og var hakket mer fargesprakende, men jeg ser jo at bildene tatt med Nikon kamerat har mer realistiske og naturtro farger. Alle bildene var jo uansett utrolig flotte.

4s har, som du sier, et utrolig godt kamera. Broren min har 4s, og forskjellen i bildekvaliteten fra min fars iphone 4 er ganske så merkbar når vi sammenligner. Jeg venter på iphone 5 før jeg bytter ut den gamle "gode" 3gsen min. :)

Tror det har lite med fotokunnskap å gjøre. Kanskje rett og slett bare "øynene som ser".....
I denne verden påberoper jeg meg så definitivt ikke noen "fasit".

Dessuten; - det viser bare at fotografen har enda et stykke å gå for å få frem de (enda mer) tydelige forskjellene mellom et fullblods speilrefleks og en skarve iPhone (som ja, jeg vet; - er så mye mer enn bare en telefon) ;)