Moore's samling

Takker for mer siklemateriale!

Ble sittende en stund å glo på bildene av baksiden, og på de håndgraverte delene som er unike for klokken. Helt utrolig nydelig. ALS har virkelig klart å få en så omfattende komplikasjon som tidssonevisningen til å se utrolig smidig og lekker ut på urskiven. Dette er virkelig kunst og mekanikk smeltet sammen til et nydelig stykke tidløst brukskunst. Kan tenke meg det blir en herlig sommer med denne på armen!

Himmel og hav for et ur :D
Mine hjerteligste gratulasjoner, Moore! Takk for at du deler dine ur og kunnskap!

Regner med det er vanskelig å ta blikket bort fra håndleddet nå he he ;)

Som de sier på andre galehus... gabba gabba gabba gabba gabba gabba gabba.... gabba.

Kan erstattes med; Jolly x 8.

Jeg håper, virkelig, og ment i aller beste mening at du aldri tar det du har for gitt. Med det mener jeg først og fremst din evne til å velge ur som passer i din samling, besluttsomheten til å få kloa i godbitene og uten forkleielse for deg... midlene til å få dem realisert.

Det er deg vel undt å kunne sette deg i godstolen, og klappe deg selv mang en gang på skulderen over det du har klart å få til med din samling, og antageligvis i løpet av ditt liv.

Gratulerer.

Bedre sendt enn aldri, gratulerer så mye med et fantastisk stykke kunst!

Jeg er glad for at dette smykket havnet i dine hender så du kan dele både bilder og historie til oss på en måte som kun du klarer.

Takk og gratulerer!

Vel, beater har et litt annen mening nå som jeg er klokkefrelst. Jeg holder alle klokkene Strøkne, for all del. Men 16600 er en klokke som virkelig kler litt slitasje ifht alle andre du har. Så dekkskift, klippe plenen, sykle i skogen etc..

Vi er enig!
En Sea-dweller fyller utmerket den rollen.
OMEGA Speedmaster kan nok også gjøre en god innsats som beater. Om jeg i tillegg "tar´n helt ut" og drister meg til å sette Nato-reim på den, så tenker jeg nok det ble vei i vellinga.

Men,....
Jeg er nok fortsatt litt for mye i "ta-av-meg-klokken-når-noe-skal-gjøres"-modus til at jeg helt klarer å gjøre beater av dem.
Foreløpig.
;)

Ikke til forkleinelse for de andre lekkerbiskenene du besitter, men det der er ditt vakreste ur. Så helt ufattelig vakkert er det, foran som bak.

Men dette uret (som Omegaen, uten sammenligning for øvrig) er altså opptrekk, kan jeg anta at det er en nytelse å trekke opp?

Stor takk, reim!
Jeg er tilbøyelig til å være enig. Det er en særdeles hyggelig opplevelse å se hvor komplett og gjennomført uret er. Det formelig oser kvalitet og unikhet av den, uansett hvordan jeg ser på den. Intet er overlatt til tilfeldighetene, og enhver detalj inngår så åpenbart i sin store helhet.

Den er meget behagelig å trekke opp. ;)
Gangreserven er jo relativt anstendig på +72h, så jeg "slipper" å gjøre det altfor ofte. Der er det hakket dårligere stilt med OMEGAn, som ligger på ca halvparten. I praksis "står den" - dessverre - det meste av tiden.

Gratulerer så mye, dette er brukskunst i sin vakreste og reneste form. Og som alltid når du skriver dine innlegg Moore så lærer jeg mye nytt. Takker igjen for det. Gratulerer så mye.

Selv takk for de hyggelige ord, Chronodiver!

Takker for mer siklemateriale!

Ble sittende en stund å glo på bildene av baksiden, og på de håndgraverte delene som er unike for klokken. Helt utrolig nydelig. ALS har virkelig klart å få en så omfattende komplikasjon som tidssonevisningen til å se utrolig smidig og lekker ut på urskiven. Dette er virkelig kunst og mekanikk smeltet sammen til et nydelig stykke tidløst brukskunst. Kan tenke meg det blir en herlig sommer med denne på armen!

Jeg takker, Kohe321!

Hyggelig bilder faller i smak.
En ting er det jo at uret fremstår designmessig fullkomment (OK, alt er relativt og smaken er som baken), men jeg er fristet til å hevde det er fullkomment. Jeg kommer heller ikke utenom de mange vakre detaljene i uret, hvor dekorasjonene er et spesielt vakkert skue. Spesielt er det også - jfr. filmen nedenfor - at ethvert ur har sin helt unike gravering og "kunstneriske utforming".

Man får i sannhet enorm respekt for det utsøkte håndverk og den tid som ligger bak et ur som dette, - i alle ledd i produksjonskjeden. Det er imponerende. Og det gjør en "entusiast" rørt...

[video=youtube;_AnyED9ark0]http://www.youtube.com/watch?v=_AnyED9ark0[/video]

Himmel og hav for et ur :D
Mine hjerteligste gratulasjoner, Moore! Takk for at du deler dine ur og kunnskap!

Regner med det er vanskelig å ta blikket bort fra håndleddet nå he he ;)

Som de sier på andre galehus... gabba gabba gabba gabba gabba gabba gabba.... gabba.

Kan erstattes med; Jolly x 8.

Jeg håper, virkelig, og ment i aller beste mening at du aldri tar det du har for gitt. Med det mener jeg først og fremst din evne til å velge ur som passer i din samling, besluttsomheten til å få kloa i godbitene og uten forkleielse for deg... midlene til å få dem realisert.

Det er deg vel undt å kunne sette deg i godstolen, og klappe deg selv mang en gang på skulderen over det du har klart å få til med din samling, og antageligvis i løpet av ditt liv.

Gratulerer.

Takk for meget hyggelig tilbakemeldinger, karer!

Og jeg følger deg i dine kloke ord, Entropy.
Det er jo definitivt grenser for hvor langt jeg strekker denne interessen/hobbyen, men det er uansett veldig hyggelig å kunne realisere den.
Men så er det litt med blikket for samlingen også, som jeg gjerne ser får sine justeringer underveis. Og den spennende sonderingen og letefasen etter "den ene". Den litt spesielle.

Ikke vet jeg her og nå hva som er "rundt neste sving". Det blir nok en stund til. Men uansett blir det nok en og annen justering i fremtiden. Det gjelder jo for oss alle når vi først har valgt denne hobbyen.
Den er så til de grader dynamisk, og ikke statisk. Heldigvis.
;)

Bedre sendt enn aldri, gratulerer så mye med et fantastisk stykke kunst!

Jeg er glad for at dette smykket havnet i dine hender så du kan dele både bilder og historie til oss på en måte som kun du klarer.

Takk og gratulerer!

Stor takk, Mathfjeld!
Veldig hyggelig å kunne dele litt - og på TS er det jo plass for alle typer ur. Her er døren høy og porten vid, som det vel heter...;)

Du var jo inne på det i ditt tidligere innlegg. Og mitt svar ga løsningen, sånn passelig fordekt mellom skribleriene...
;)

Jeg håper på en "Laaaang" unboxing :p Selvom jeg stoler på deg og tror at det blir noe høyt oppe på den horologiske stigen.

Hør, hør....

Liker tenkningen din, Mathfjeld!
Antar det knytter seg en viss interesse til denne, ja.;)
Nå skal det sies at jeg er svært så spent selv. Går denne "inn" anser jeg meg nesten "i mål" på min horologiske reise. Egentlig. 1'ern - ja, kanskje sågar selve "grailen" (her er alt relativt, men dog) - er i boks med denne; - uten at jeg med det skal bidra til å skru forventningene altfor høyt opp.
Tror imidlertid det kan være en god anledning for en aldri så liten time-out etter denne. Ikke det at jeg ikke vil søke nye alternativer. Men, rett og slett bare nyte de bestående for en stund. Ettertanken slår en jo litt, når man omsider har tatt en beslutning.
Zoomfunksjonen på kameraet skal ihvertfall få sin tilmålte tid med den som nå ligger klar.

Ok, kanskje legger jeg ikke jakten helt bort. Nok er likevel nok for en stund, siden realiseringen kanskje har hatt et vel høyt tempo nå, 2011 og 2012 samlet sett.

Eventuelt går jeg for de to siste på min lille wish-list i løpet av året, slik at samlingen kanskje kan kompletteres en gang for alle, og jaktrifla omsider kan legges på hylla.
(Men jeg ser - allerede - at den påstanden der ikke falt helt troverdig ut...., så vi får se hva tiden bringer. Snart) ;)

Du er en detaljorientert feinschmcker helt ned til siste, eller skal vi si første, bokstav, du Moore.
Heretter skal jeg ta frem den store, tykke boken jeg har - Koder - når jeg leser dine innlegg ;)

Gratulerer!! Og ikke minst, takk for at du deler med slik entusiasme :)
Et såpass spesielt ur fortjener å være i platina.

Kan jeg være så freidig og be deg om en aldri så liten beskrivelse av gløden i metallet? Har ikke sett fryktelig mye platina i real life, så det kunne vært moro med en liten sammenlikning mot feks hvitt gull :)

Kort innom med en aldri så liten reply på denne fra Boro...

Og samtidig et aldri så lite forsøk på å forevige de tre metaller.
Har nemlig kvittert ut mine 3 "precious" for helgen. Og med det; - hvitt gull, stål og platina i relativt skjønn forening.

Spotting the difference?
Vanskelig å få frem på bilde, det må sies.
Men "hovedregelen" er nå engang slik den er beskrevet for metallene; - stålet er hardere og "kaldere". Hvitt gull er "varmere", mens platina er mer sølvpreget.
Det er nok den korte versjonen, om jeg skulle gjøre et slags forsøk på en beskrivelse. Ut fra hva jeg kan se. I kveld.

Men det kommer nok bedre bilder etterhvert.

Her et par shots i kveldingen. :p

DSC_0243.jpg

DSC_0244.jpg

Takk for at du deler disse helt nydelige mesterverkene med oss. Er innom tråden din opptil flere ganger i uken og nyter bildene! .... og kudos til deg Moore for gode poster og tanker knyttet til hvert mesterverk.

En liten misunnelig hilsen fra
tigergutt :)