Moore's samling

:eek:

Dette var nok verd ventetiden, tenker jeg;)

Hittil har jeg hatt mer enn nok med å svelge kronometerkomplikasjonen. Måneder, årstall, og for ikke å snakke om månefase, har i mitt hode bare vært forstyrrende elementer på en urskive. Jeg har til dags ikke sett et ur med disse komplikasjonene som jeg kunne tenkt meg å ha brukt en formue på. Ikke engang en liten formue.

Men dette, min gode mann, dette er pinadø et kunstverk!
Alt klaffer. Skiven, kassen, subdials, visere, krystallen, lugsene - alt, absolutt alt. I mine øyne.

Mener jeg fikk et glimt av denne da vi var hos Alf Lie. Kanskje det var The Manager of IWC's Business in The Northern Hemisphere som viste den frem? Hva vet jeg. Jeg var i lykkerus, og muligens et snev av vinrus, over eget kjøp og hyggelig møte med IWCs Master Watchmaker, Kurt Klaus.

Du er en veldig heldig mann, Moore, og jeg bøyer meg i støvet, sender mine varmeste gratulasjoner og håper at jeg en dag møter deg på et GTG.

Gratulerer!
 
Gratulerer med en et nydelig meksninsk masterpiece, Moore!

Funderer på hvordan du skal kunne klare å overgå deg selv neste gang;)
 
Kjære Moore.

Her kommer et kort beundringsbrev til deg og dine klokker. Tror kanskje dette er min første post i tråden din? Jeg har siden jeg meldte meg inn her i asylet, sittet litt på sidelinjen og sett på hva du har presentert for oss. Samt lest gratulasjoner opp og ned i mente.
Jeg har mer eller mindre blitt sjokkert over hva du har hatt i samlingen din, og hva du besitter nå. Fantastisk! Ikke i min tid som er igjen på denne jord kommer jeg til å få en slik samling, overhodet. Hovedsaklig av økonomiske grunner, men kanskje og av prinsipp? Tror jeg hadde blitt et nervevrak av å gå rundt med noen av dine fineste ur?
Din siste tilkomst er bare rett og slett fullkommen! Men kun et ur jeg kommer til å nyte gjennom bilder på lanken din her inne. (Ha meg tilgitt om det er flere?).
Jeg har nevnt for noen på asylet i ”dagens” at de er helter og superhelter. Dette fører til at du må være Gud!
Gratulerer så mye Moore. ”Ingen over, ingen ved siden”.

Cosmo
 
Dette er helt fantastisk. Det uret er et mesterverk. Lurer på hva du vil komme med neste gang. :D
Gratulerer så mye. Gleder meg til bildene.
 
IMG_1522a.jpg

Lekkert Moore, virkelig lekkert. Hva med et "lume shot" ? He he :razz: Bare kødda.

Frode.
 
Dette er bare helt rått! Sa jo at det kom til å bli noe fra øverste hylle :D Du må jo kikke på denne klokken kl: 00:00 på nyttårsaften, må jo være fantastisk å se året flippe på klokken! Skulle virkelig ønske jeg kunne se nærmere på denne live, men får klare meg med fantastiske makrobilder ASAP!
 
Grattis med en flott, og komplisert, klokke :)
Føyer seg godt inn i rekken av dine flotte ur!

Hehe, tror ikke den vil komme til å trenge winderen i særlig grad fremover nei. Har på følelsen uret kommer til å få mye "wristtime", og med 7 dager i gangreserve er det som dere sier ikke akkurat noen fare om det skulle bli liggende stille ett par dager. :D

Ser frem til mer bilder!

Stor takk!
Flere bilder kommer så snart jeg har kommet meg i foto-modus. Satser på at det ligger til rette for en større session med uret i dag.;)

Wow, perpetual calender, også fikk du pratet med Kurt Klaus himself.. Magisk! Du trenger ikke 7 days i stål nå synes jeg.. Kos deg med det mesterstykket!

Gratulerer så mye med en utrolig lekker IWC. Fikk sett denne hos Alf Lie og må si den skiven virkelig ikke gjør skam på uret. Gleder meg til flere bilder samt flere velskrevende ord.

Den tok seg meget godt ut i monteret, ingen tvil om det (dog var det 44mm-versjonen de hadde). ;)
Jeg var jo også bortom det hjørnet en stund og betraktet et par eksemplarer.
Samtalen og gjennomgangen av uret med Kurt Klaus var imidlertid høydaren for meg den kvelden. Et meget hyggelig minne og møte med en fantastisk personlighet.

Det gjør jo også på sin måte mitt forhold til dette uret enda mer spesielt.

Gratulerer! Litt av en rugg, men så rommer den jo en nydelig liten mekanisk regnemaskin, bl.a. med en ca 1 til 31,5 mill. utveksling mellom sekundviser og årshjul.

Ojojoj... Jeg hadde fått mareritt om natten om at tvangstankene overmannet meg og jeg bare måtte skru den frem til 2100 :eek:
Avataren min er fra et legendarisk Ren & Stimpy-øyeblikk (noe sier meg at du ikke ser på Ren & Stimpy :cool:)
"Stimpy, whatever you do, JUST DONT PUSH THE RED BUTTON!!!"

Jeg takker så mye!

Power reserve på 7 dager gjør jo absolutt sitt til at uret tåler en pause innimellom. Sannsynligvis blir pausen likevel aldri så lang at det fordrer ny innstilling av uret.
Skulle det uheldige skje (at jeg stiller det for langt og.... "push the red button") er det alltid en siste løsning i å ta det inn til IWC for korrigering. Slikt tar imidlertid noen dager av hensyn til mekanikkens mange nødvendige sjekkpunkter, og ville være hakket for ille.

Derfor følger det også med en egen RØD manual som advarer deg om hva du IKKE skal gjøre med dette uret mht. innstillinger. Som en ekstra påminnelse. Litt som i Ren & Stimpy, Tore.

Jeg tar derfor sikte på å unngå denslags, og aldri la det gå mer enn 6-7 dager mellom hver gang det bæres. ;)
 
Ja. Jeg vet ikke hva jeg skal si, jeg.

Min respekt for deg som samler når med dette nye høyder. Nok en gang toucher du ytterkanten av hva som finnes av ultimate ur. Mine to robuste fettere til denne blir for kladdete bondetamper å regne i forhold til denne verdensvante akademikeren her. På mange måter konstituerer denne gentlemannen hva et ur noensinne kan håpe på å bli; som en slags urets doktorgrad i teoretisk astrofysikk (jeg møtte en gang en mann med nettopp denne tittelen - pussig skrue).
Moore, denne reflekterer virkelig din sans raffinement.
Gratulerer!

Det er fantastisk Moore, at du ønsker og har ressurser til å realisere et slikt mesterstykke fra øverste hylle. Dette er mekanisk kunst i toppsjiktet. Gleder meg til bildene er på plass. Gratulerer så mye! :D:D
Over og ut fra herfra, og som vi sier her jeg bor: "Itj fårrå nålles."

Gratulerer med nydelig ur og som alltid flott presentasjon.
Kjenner jeg blir litt tom for ord når det kommer til samlingen din.
Det er så mye flott og gjennomtenkt at man bare må bøye seg i støvet.
Grattis igjen. :p

Gratulerer med en fantastisk klokke!

Jeg har ikke ord, Moore! Dette er en så komplett klokke når det kommer til både det estetiske og ingeniørkunsten bak det hele. Gratulerer så mye, du slutter aldri å imponere :D

Jeebus, gratulerer så mye! Den overgår alt jeg har fått presentert her inne tidligere, og med din samling sier ikke det rent lite. Her er det bare å nyte. Du har utsøkt smak!
Gleder meg virkelig til bilder i morgen :)

PS: Send PM når du skal flippe den ;)

Herrejemini så fantastisk. Den er bare så utrolig at jeg blir klam i håndflatene bare av å se på bilder. Utrolih. Gratulerer.


Stor takk, - alle!

Det er smått overveldende å lese de mange positive tilbakemeldinger. Det bekrefter samtidig også det meget hyggelige faktum at vi på TS er en stor og svært så hyggelig sammensatt gruppe klokkevenner med den felles gode lidenskap for ur - i stort sett alle dens varianter.
:D
 
:eek:

Dette var nok verd ventetiden, tenker jeg;)
Hittil har jeg hatt mer enn nok med å svelge kronometerkomplikasjonen. Måneder, årstall, og for ikke å snakke om månefase, har i mitt hode bare vært forstyrrende elementer på en urskive. Jeg har til dags ikke sett et ur med disse komplikasjonene som jeg kunne tenkt meg å ha brukt en formue på. Ikke engang en liten formue.

Men dette, min gode mann, dette er pinadø et kunstverk!
Alt klaffer. Skiven, kassen, subdials, visere, krystallen, lugsene - alt, absolutt alt. I mine øyne.

Mener jeg fikk et glimt av denne da vi var hos Alf Lie. Kanskje det var The Manager of IWC's Business in The Northern Hemisphere som viste den frem? Hva vet jeg. Jeg var i lykkerus, og muligens et snev av vinrus, over eget kjøp og hyggelig møte med IWCs Master Watchmaker, Kurt Klaus.

Du er en veldig heldig mann, Moore, og jeg bøyer meg i støvet, sender mine varmeste gratulasjoner og håper at jeg en dag møter deg på et GTG.
Gratulerer!

Stor takk, Minuteman!
Dette var meget hyggelige og rause ord å få.
Og joda, jeg levde forsåvidt godt med ventetiden. Det er jo litt med det å "...vente på noe godt"... etc. Uret svarer på alle måter til forventningene. Eller sagt på en annen måte; - jeg har nok ikke kunnskapen som skal til for å definere forventninger som dette uret ikke kan innfri.

Det er jo så komplisert og innehar et urverk på så høyt nivå, at jeg tenker det mest fornuftige er å innta en meget ydmyk og "læregutt"-aktig respekt for uret og alt det har å tilby meg. Nesten som å bare ta imot det jeg kan få.

Jeg fikk forøvrig ikke med meg så mye den kvelden, annet enn møtet med Klaus og et par tre øvrige kjente. Men ditt kjøp og personlig hilsen fra Hr Klaus er jo et usedvanlig hyggelig minne. Så jeg skjønner godt - og har full forståelse for dine ulike "ruser" - og at kvelden var usedvanlig hyggelig for deg også. Det har jo rukket å lese en del om. ;)

Vi får se - om tid og anledning vil det slik - så ses vi på en GTG. Det hadde vært meget hyggelig!

Flott presentasjon av et nydelig ur!

Gratulerer med en et nydelig meksninsk masterpiece, Moore!
Funderer på hvordan du skal kunne klare å overgå deg selv neste gang;)

Stor takk, karer!
Hyggelig ord og ur faller i smak. ;)

Kjære Moore.

Her kommer et kort beundringsbrev til deg og dine klokker. Tror kanskje dette er min første post i tråden din? Jeg har siden jeg meldte meg inn her i asylet, sittet litt på sidelinjen og sett på hva du har presentert for oss. Samt lest gratulasjoner opp og ned i mente.
Jeg har mer eller mindre blitt sjokkert over hva du har hatt i samlingen din, og hva du besitter nå. Fantastisk! Ikke i min tid som er igjen på denne jord kommer jeg til å få en slik samling, overhodet. Hovedsaklig av økonomiske grunner, men kanskje og av prinsipp? Tror jeg hadde blitt et nervevrak av å gå rundt med noen av dine fineste ur?
Din siste tilkomst er bare rett og slett fullkommen! Men kun et ur jeg kommer til å nyte gjennom bilder på lanken din her inne. (Ha meg tilgitt om det er flere?).
Jeg har nevnt for noen på asylet i ”dagens” at de er helter og superhelter. Dette fører til at du må være Gud!
Gratulerer så mye Moore. ”Ingen over, ingen ved siden”.

Cosmo

Jeg takker så mye, cosmo-dud!
:oops:

Det er veldig hyggelig å høre mine ur faller i smak. Eller kanskje vel så mye; - at min smak for ur er til å like.
Samlingen har over noe tid fått den innretningen den nå har, via noen varianter som ikke lenger er i samlingen. Men nå har jeg på en måte funnet stabiliteten, den riktige balansen i samlingen. Så får bare fremtiden vise om og hva det blir av justeringer.
;)

Dette er helt fantastisk. Det uret er et mesterverk. Lurer på hva du vil komme med neste gang. :D
Gratulerer så mye. Gleder meg til bildene.

Lekkert Moore, virkelig lekkert. Hva med et "lume shot" ? He he :razz: Bare kødda.

Thanks!
Bilder kommer etter hvert.
Men lume shot av denne blir nok hakket vanskelig, ja... ;)

Dette er bare helt rått! Sa jo at det kom til å bli noe fra øverste hylle :D Du må jo kikke på denne klokken kl: 00:00 på nyttårsaften, må jo være fantastisk å se året flippe på klokken! Skulle virkelig ønske jeg kunne se nærmere på denne live, men får klare meg med fantastiske makrobilder ASAP!

Usannsynlig flott! God historefortelling med basis i en utrolig klokke. Gratulerer!

Stor takk!
Dette blir absolutt uret på hånden nyttårsaften, og datoskiftet blir jo spesielt interessant å følge på sådan dag.
:cool:
 
Gratulerer med et fantastisk ur, rett og slett.. Jeg tippet på IWC BP i hvitt gull, var ikke helt på viddene tydeligvis ;)
 
Herregud for et ur! Du tar det hele til et helt nytt nivå. Utfra kriteriene du i presentasjonen legger til grunn for din klokkeinteresse, kan jeg ikke forestille meg at det finnes et ur på markedet som hadde vært et bedre valg. Dette fortjener kollektiv i-støvet-bøying.
 
Ja, dette stod virkelig til forventningene!! Helt utrolig flott og fascinerende ur :D Jeg regner med du kommer til å bruke noen timer på å bare titte på den der fra alle mulige vinkler.

Gratulerer masse!! For min del en soleklar topp i din samling :)
 
Jeg må bare komme med en liten oppfordring, selvom du sikkert er en opptatt mann hadde det vært utrolig kult å se en liten filmsnutt 31. des 2359 - 01. jan 0001.

Har jo vært mye snakk om når klokkene skifter dato her om dagen :)
 
Gratulerer med et fantastisk ur, rett og slett.. Jeg tippet på IWC BP i hvitt gull, var ikke helt på viddene tydeligvis ;)

Herregud for et ur! Du tar det hele til et helt nytt nivå. Utfra kriteriene du i presentasjonen legger til grunn for din klokkeinteresse, kan jeg ikke forestille meg at det finnes et ur på markedet som hadde vært et bedre valg. Dette fortjener kollektiv i-støvet-bøying.

Gratulerer med et fantastisk ur!

Ja, dette stod virkelig til forventningene!! Helt utrolig flott og fascinerende ur :D Jeg regner med du kommer til å bruke noen timer på å bare titte på den der fra alle mulige vinkler.

Gratulerer masse!! For min del en soleklar topp i din samling :)

Tusen takk, alle!

Jeg blir nok å bruke noe mer tid på uret i "se på"-posisjon, enn "bære på"-positur. Et særdeles innholdsrikt ur på detaljer, og umåtelig vakkert estetisk.
Skal prøve å fange opp noe av dette med supplerende bilder etterhvert.
;)
 
Jeg må bare komme med en liten oppfordring, selvom du sikkert er en opptatt mann hadde det vært utrolig kult å se en liten filmsnutt 31. des 2359 - 01. jan 0001.

Har jo vært mye snakk om når klokkene skifter dato her om dagen :)

Det er jeg enig i, Mathfjeld!

Det kunne absolutt vært morsomt å forevige det på film.
Er jeg i posisjon til det, så skal jeg forsøke fange øyeblikket. :cool:
 
Hei.

Gratulerer med klokke i verdensklassen:):).....samt det og få møte "ur"-menneske bak hele ideen må jo i sum bli nærmest en komplett opplevelse for en hard kokt horologist som deg ?

Lykke til med klokken og dens komplikasjoner.....
Ser frem til bilder...

Mvh
Timebandit;)