Montblanc

Heftos

Støttemedlem
Medlem
5. aug. 2018
Innlegg
700
Sted
Norge
Fått en hangup på salmond dial her nå, og sett litt rundt på forskjellige klokker. Skulle gjerne fått kloa i en Glashutte Original Panomaticlunar med lakseskive, men den klarte ikke Thune og skaffe så jeg har sett litt videre. Kommet over en Mont Blanc Heritage (bilde under) som jeg liker ganske godt. Flotte Minerva referanser på denne, men kjenner jeg er litt skeptisk til Mont Blanc (trodde egentlig de drev med penner og lommebøker). Noen som har erfaringer med merke, eller andre refleksjoner?

709D5D2F-2B88-47AE-AA2B-4A5580FF4D6A.png
 
  • Liker
Reaksjoner: aksgro og Trifide
Min første «ordentlige» klokke jeg kjøpte meg var en montblanc timewalker. Hatt den i 6 år nå(man selger ikke sin første klokke ) og jeg bruker den fortsatt en dag eller to i uken. Min erfaring er at kvaliteten på finish leverer på godt nivå, og urverket (modifisert ETA i min) har vært Upåklagelig! Holder -2 sek om dagen nå, før lå den på +4 om dagen ca!
Så kan trygt anbefale fra min side ihvertfall! Jeg har også siklet på modellen du viser til her. Legger ved et bilde av min MB også for vi er jo på et klokkeforum og bilder av klokker er alltid fint!
E0F54FBB-1BB9-4B9E-B54D-4049699FF6A6.jpeg