MM300 sakker etter rep

Medlem
21. mars 2018
Innlegg
6
Sted
Tromsø
Hadde en SBDX017 inne for skifte av glass.
Levert til Optura via lokal Seiko-forhandler.
Siden jeg fikk den tilbake 30. november har den gått litt for sakte.
Bruker jeg den hver dag går den fra 0,2 til 3,3 s/d for sent. Lar jeg den ligge fra jeg legger meg til jeg kommer hjem fra jobb neste dag går den gjerne borti 7 s/d sent.
Før jeg leverte den gikk den konsekvent på plussiden, og aldri mer enn 7 s/d.
Jeg foretrekker at den går for fort og var veldig fornøyd med hvordan den gikk før rep.
Spørsmålet er om dette er grunnlag for reklamasjon iom at den fortsatt er innefor spec?
 
8L35 verket i MM300 er uregulert og ikke kjent for å være veldig nøyaktig. Spesifikasjonene sier -10 til +15 s/dag så den er godt innenfor. Her er det nok ingen grunnlag for reklamasjon.
 
At det er uregulert er jeg klar over.

Hvis man skulle kunne reklamere er det vel på grunnlag av at noe vesentlig har endret seg som følge av jobben som er gjort.

Vet ikke om verket må ut for å bytte glass siden det er monoblock-kasse, og kan heller ikke nok om dette til å vite om det er naturlig med endringer i gangen som en følge av å ta ut å sette inn verket hvis det er gjort...
 
Skal ikke være noe grunn til å ta ut verket for å skifte glass, så forandringen i gangen trenger ikke være relatert til jobben i det heletatt.

Tenker uansett at det bør være noe galt med uret for å kunne reklamere, hvilket det per def ikke er.
 
Man skal aldri stole på hva Optura sier/gjør. Jeg fikk viserne på min 6139 ‘mystisk’ byttet ut når den var inne til service der tidligere i år. Ingen vet noe om noe, og at jeg har fotobevis på at noe har skjedd, bare trekkes på skuldrene av.
Kommer aldri til å bruke Optura igjen - på noe som helst. Heller omveien til Japan da ja.
 
Stikk innom der du leverte den, si at den nå sakner, at du foretrakk det før da den gikk litt for fort, og hør om de ikke bare kan stille litt på den der lokalt. Det hadde jeg egentlig forventet at de gjør gratis.
 
  • Liker
Reaksjoner: Zenith
Er nok kun e regulering som må til men forsikre deg at den som skal regulere er faglært urmaker.
 
Redigert:
Vekker til live denne. Min MM300 sakker litt, uten at jeg har målt hvor mye. Noen som har erfaring med å få justert denne her til lands?