Mitt IWC lommeur og Omega Constellation (s.2)

Flott klokke!

Jeg synes verket ligner veldig på det jeg arvet for et par år siden, og det er et Calibre 66 fra 1910. Et kjekt nettsted å søke opp både urverknummer og kassenummer er her: http://moeb.on-rev.com/dyIWC/dyIWC.irev

Ser dodgy ut, men det funker uten problemer. :)

Her er et album med bilder av klokka mi, forresten: http://s1084.photobucket.com/albums/j418/Birostris/

Takk for det og i like måte. Det var en fin link. Den sier at urverket er fra 1920 og er calibre 73A og kassa er levert i 1922 :)
 
Du kan gå inn på IWC hjemmesider og registrere deg der så får du adgang til mye info om klokken. Du kan også kjøpe en utskrift fra historiske registre de har på alle klokkene de har laget, det koster kun noen få Swissfr..

Det billigste lommeuret fra IWC koster nå ca Nok. 134.000,-:D
 
Da har jeg klart å sikre meg en klokke til :) En Omega Costellation ca 1970. Når jeg gravde den fram hadde den en fæl flexi lenke og etter en tur til Christensen fikk den en svart skinnrem som ligner den orginale. Den fikk også ny pakning på baklokket, men de måtte sjekke om de fikk tak i deler før de kunne starte på en service. Klokka går uansett som den skal og det sitter ett kaliber 1000 urverk i denne. Glasset derimot har noen riper, men kan disse poleres? Er ikke sikker på om dette er plexi og fikk beskjed om at det kunne byttes hvis riktig dim kunne skaffes.

Skal ta bedre bilder senere :)

IMAG0156.jpg
 
"C modellen" er en fin modell synes jeg. De kom først ut med caliber 561 og 564. Omega introduserte caliber 1000/1001 i 1969, de første med høy frekvens (28800), og klokkene ble etter hvert levert med disse utover 70 tallet. Dessverre var ikke disse av samme kvalitet som de tidligere modellene, så det er noe å tenke på hvis du skal ha den til service :)
 
takk for info. Jeg vet ikke hvor mange ganger denne har vært på service før, men den går som den skal nå og har blitt brukt hver dag i hvertfall 20 år :) Den skal bli brukt til pent av meg, så lurer på om den klarer seg uten en service ja.
 
takk for info. Jeg vet ikke hvor mange ganger denne har vært på service før, men den går som den skal nå og har blitt brukt hver dag i hvertfall 20 år :) Den skal bli brukt til pent av meg, så lurer på om den klarer seg uten en service ja.

Ja, da er den nok av en god produksjons serie! :) En rens, nye pakninger og glass kan du sannsynligvis få gjort for 2-3000 kr.
 
"C modellen" er en fin modell synes jeg. De kom først ut med caliber 561 og 564. Omega introduserte caliber 1000/1001 i 1969, de første med høy frekvens (28800), og klokkene ble etter hvert levert med disse utover 70 tallet. Dessverre var ikke disse av samme kvalitet som de tidligere modellene, så det er noe å tenke på hvis du skal ha den til service :)

Enig!

Det kan også nevnes at jeg i de siste årene har sett en prisøkning på modellene med kalibre på 1000-tallet. Disse ble solgt relativt billig for en 4-5 år siden, da kvaliteten ble sett på som lavere enn 500 og 600-serien. Uavhengig av kvalitet har disse altså utviklet seg til å bli mer interessant for samlere, derav økningen i pris. Så du bør sitte på denne! :)
 
Morsomt å høre! Bare å finne en fin boks til den så den kan stå å se fin ut ved siden av IWC'en i mellom gangene jeg bruker den