Mistet uret i gulvet - skifte klokkeglass på LeCoultre

Medlem
27. sep. 2012
Innlegg
217
Hallo!

Jeg var så uheldig i stad å glippe LeCoultren min slik at den datt ned på baderomsflisene. Heldigvis så går armbåndsuret, og ingenting er gått i stykker som jeg kan høre. Uret holder tiden, har fulgt med på det etter en time. Den tikker også helt likt som den gjorde før uhellet.

Spørsmålet mitt er, hvor mye koster en slik skifting av klokkeglass? Er det en reparasjon de fleste urmakere gjør?
 
Er glasset knust? Plexi eller safirglass? Ville dratt ut kronen og stoppet uret i tilfelle det kan ha kommet glasstøv i urverket
 
Er glasset knust? Plexi eller safirglass? Ville dratt ut kronen og stoppet uret i tilfelle det kan ha kommet glasstøv i urverket

Nei, kun en dyp sprekk helt øverst til høyre på glasset. Tar bilde av det og poster i morgen. Klokka falt med glasset nedover. Klokka er såpass gammel at den ikke stopper når man drar ut kronen.
 
Redigert:
Fikk svar på mail fra Marcussen Ur i dag. De sa at de ikke kunne hjelpe meg fordi de ikke hadde deler, at de ikke var forhandler av Jaeger og at jeg burde kontakte Bjerke i Oslo.

De vil henvise meg hele tiden til Bjerke. Det gjorde forrige gang da jeg hadde olje på balansefjæra.

Sende mail til Askeland i Kristiansand, håper de er mer i møtekommende. Venter på svar derfra...
 
Vil tipse deg om at hvis klokken må til Oslo, så ta en telefon til tidemann. De har også JLC.
 
Man trenger vel ikke noe urmaker med rakettforskerutdannelse får å skifte glass på den klokka der... Enhver urmaker med glass på lager skal vel klare det....
 
Man trenger vel ikke noe urmaker med rakettforskerutdannelse får å skifte glass på den klokka der... Enhver urmaker med glass på lager skal vel klare det....

God kveld! Vært i kontakt med Askeland Ur, de sa at de kunne se på den! Marcussen fikk jeg kontaktet igjen å de sa at de kunne kikke på den alikevel.