Mine klokker fra en nybegynner

Medlem
23. des. 2013
Innlegg
9
Sted
Fredrikstad
Hei

Registrerte meg her i slutten av desember, og har lest endel om det er mye fint å se her :p.

Hadde fra før en Tissot Couturier, som er en mekanisk selvtrekkende klokke. Denne ble kjøpt på Gran Canaria i desember 2011 og fungerer perfekt. Gjorde i går ( 11/1 en ( for meg ) en stor investering og samtidig ble det byttet rem, og den ble trykktestet og polert :p.

IMG_0668_zpsccb8d318.jpg


Etter å lest side opp og ned, og massevis av tips gjorde jeg et valg av en chronograf, og jeg valgte å kjøpe av den siste skikkelige urmakeren her i Fredrikstad.

valget ble en Raymond Weil Freelancer, og tillegg til den sorte remmen fikk jeg fikk et originalt stållenke i prisen.

IMG_0665_zpsd07d70b5.jpg



Det som kanskje blir en utfordring nå, er å ikke bytte ut Tissot klokken for kjøpe en dyrere dressklokke :p

mvh

Tom
 
Hei

Takk for en hyggelig velkomst og jeg er fornøyd med mine klokker, og den Tissot klokken er veldig fin.


Kjøpte meg en Seiko Sarb017 eventuellt som en erstatning for Tissot, men urskiven blitt litt for liten for meg, så den ligger ute for salg allerede :).

Kjente en urmaker tidligere og han sa alltid at Longines er flotte klokker, og hvis man skulle ha en flott klokke, så skulle man lete etter en Longines.

Har vel en liten drøm om en Longines dressklokke ;)

Ha en fortsatt fin dag

Mvh

Tom
 
Likte også Tissoten. Har en som ligner litt som jeg bruker som dressklokke.

Angående Longines og dressklokker synes jeg de har en veldig flott ur under Heritage-linjen.
 
Hei

Ny oppdatering på klokkefronten.

Har vært en ukes ferie på Gran Canaria og merkelig nok var det plutselig en klokke der som ropte på meg :p


IMG_0715_zps7df79065.jpg



IMG_0713_zpsdf3460e1.jpg


Tom
 
Redigert: