Min verste klokke

Det er jo for faen mitt dårligste kjøp; endte opp med en klokke jeg ikke kan se hva tiden er - og full av blanke sider. Og, enda verre - ender opp å gi den til dama.

Nesten 100K ut av vinduet og ikke bruke den selv. Blir ikke mye verre enn det. IMHO.

Hææ, må vel heller omtales som ditt beste kjøp? En smilende nydame og klokke som matcher alle dine femiskjorter (Gayshirts; Rød.anm.)?

Sorry avsporing, men har ingen skikkelige dårlig kjøp.

• Liker
Reaksjoner: Gubben11 og Bears
Hva er din erfaring her @Hammerfjord? :) Du er kunnskapsrik - og bør være ditto på bomkjøp.

Jeg har aldri gjort noen skikkelig bomkjøp med klokker.
Bare at jeg tenkte en gang at jeg kunne bruke noen klokker som var under 40mm og kjøpte en del rimelige vintage i 38-36mm noe sånn.
Da brukte jeg de noen ganger...
Til en dag min samboer sagt at klokken min var pen men at den så så liten ut på meg at hun fikk inntrykk at jeg hadde en dameklokke på handleddet. Hun sagt at jeg var for stor for sånne klokker.
Etter litt vurdering måte jeg innse at hun hadde rett og klokkene gikk tilbake i boksen.
Jeg burde tenke å selge disse faktisk.

Redigert:
Kom ikke her med Sub og Daytona som de verste klokkene dere har eid.

Jeg har denne i en skuff. Det er den verste klokka jeg har hatt.
Den ble kjøpt i tenårene som en nødløsning etter at jeg hadde ødelagt et par helt OK Citizen Ana-Digi saker.
Den ble plukket med fra accesorieshylla i en eller annen klesbutikk, med tanken på at den ikke kunne være helt ille. Men når den kom ut av den gjensveisede plastesken den lå i viste det seg selvsagt at den var så ille og vel så det.

IMG_1424.JPG

Den veier vel ikke mer enn ca 60 gram. Men alt er av metall, og alt av metall har ufattelig skarpe kanter. Lenka gir hårløse blodige håndledd på kort tid, og den ødelegger skjorter og gensere før man får snudd seg.

Retur var det ikke snakk om siden esken var åpnet, og faktisk knust i tillegg. Så den har havnet i en skuff til skrekk og advarsel. Og jeg fikk en ny Citizen av far. En pussig ting med den er at den ikke har et eneste merkenavn. Den er bare merket med Quartz foran og stainless steel back, mineral crystal og 30 meter på baklokket. Trolig har produsenten og butikken jeg kjøpte den i vært for flaue til å sette navnet på den. Den har en enste positiv ting for seg, og det er at den ikke er two-tone

Lars Birger

Redigert:
Kom ikke her med Sub og Daytona som de verste klokkene dere har eid.

Jeg har denne i en skuff. Det er den verste klokka jeg har hatt.
Den ble kjøpt i tenårene som en nødløsning etter at jeg hadde ødelagt et par helt OK Citizen Ana-Digi saker.
Den ble plukket med fra accesorieshylla i en eller annen klesbutikk, med tanken på at den ikke kunne være helt ille. Men når den kom ut av den gjensveisede plastesken den lå i viste det seg selvsagt at den var så ille og vel så det.

Vis vedlegg 27675

Den veier vel ikke mer enn ca 60 gram. Men alt er av metall, og alt av metall har ufattelig skarpe kanter. Lenka gir hårløse blodige håndledd på kort tid, og den ødelegger skjorter og gensere før man får snudd seg.

Retur var det ikke snakk om så siden esken var åpnet, og faktisk knust i tillegg. Så den har havnet i en skuff til skrekk og advarsel. Og jeg fikk en ny Citizen av far. En pussig ting med den er at den ikke har et eneste merkenavn. Den er bare merket med Quartz foran og stainless steel back, mineral crystal og 30 meter på baklokket. Trolig har produsenten og butikken jeg kjøpte den i vært for flaue til å sette navnet på den. Den har en enste positiv ting for seg, og det er at den ikke er two-tone

Lars Birger

Ahhhh!! Det var sånne historiar eg håpa på!!
Fantastisk :D

• Liker
Reaksjoner: Larsnie
AP Roo safari, 15300st och ROC 25860 slåss om första platsen.. maken till crap klockor får man leta länge efter.., får repor bara man nyser på dom, går aldrig korrekt, kostar fläsk och serva osv osv..

Glad jag sålde av skiten...

Edt. Allt är helt korrekt med undantag av sista meningen ;)

• Liker
Reaksjoner: Gubben11 og Bears
116610LV, overpriset tivoliklokke jeg aldri fikk godfølelsen med. Ble raskt byttet ut med SD4k og en stor dose godfølelse.
DSC01527_zpsnfapxtql.jpg

Orient WV0181NR kjøpt i et svakt øyeblikk i Akihabara. Blir aldri brukt, men verdien ved videresalg er langt lavere enn affeksjonsverdien.
DSC02104_zpsgd7q1ahu.jpg

Top Gear kåret for noen år siden en Lexus til tidenes verste bil. Jeg har ikke sett "kåringen", men premisset var vel noe i retning av "tidenes verste bil alt tatt i betraktning", og da faller dårlige og billige biler bort siden man får det man betaler for. Jeg føler jeg er litt utenfor konkurranse trådmessig sett med disse klokkene, for jeg har fått det jeg har betalt for. Eller?

I høst mens jeg jaktet på HMT-klokker lurte jeg på om det var mulig å kjøpe en klokke fritt levert for under 10 kroner. Jeg måtte prøve noen ganger, for hele tiden smatt prisene opp på feil side av tieren på de jeg prøvde meg på, men til slutt hanket jeg inn den røde for kroner 4,86. Jeg aner ikke hva portoen fra Kina er, men dette må da ha vært et tapsprosjekt fra selgeren? Uansett - selgeren må klare seg da de har solgt utrolige mengder med klokker.

Etter en uke eller så tenkte jeg at det må da være mulig å få flere påmalte komplikasjoner enn bare en, men fortsatt for under 10 kroner - fortsatt fritt levert. Tok litt lenger tid denne gang, men til slutt ble den til venstre min for kroner 8,96. 2 ekstra knapper fikk jeg også, om enn like ubrukelige som de påmalte komplikasjonene.

Jeg konstaterer at den røde har tatt kvelden, men det må ha skjedd i det siste. Den andre går som bare det, og det er muligens mer enn litt irriterende at den bare har sakket seks sekunder på fire måneder. Og dermed kommer jeg tilbake til "Eller?" som avsluttet første avsnitt. For kanskje er dette tidenes kjøp? En ny klokke for under en tier som går som bare det og sakker ett sekund eller to i måneden høres ut som et godt kjøp. Nå kan det hende at den hadde konket etter en uke hvis jeg hadde brukt den daglig (klokkene har IKKE vært i nærheten av å havne på min arm), men det blir bare spekulasjoner.

Uansett - klokkene, og ikke minst reimene, er selvfølgelig bare søppel, men søppel er tydeligvis billig i våre dager.

IMG_0457[1].JPG

IMG_0458[1].JPG

Redigert: