Min gamel venn.......

Medlem
3. okt. 2023
Innlegg
19
Sted
Tranby
For fjorten år siden den Speedmaster var min, den kostet $1700 ny men jeg brukte den egentlig så jeg solgte den, jeg vil gjerne den tilbake for samme pris!
oIIhimM.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
For fjorten år siden den Speedmaster var min, den kostet $1700 ny men jeg brukte den egentlig så jeg solgte den, jeg vil gjerne den tilbake for samme pris!
oIIhimM.jpg
That ship has sailed, dessverre... forferdelig prisvekst siste fem år spesielt! Jeg kjøpte min 2006-modell brukt for drøyt 20.000kr i 2016.
 
  • Liker
Reaksjoner: ausnorge
Ja, det er helt latterlig - jeg kikket nettopp i arkivet og fant ut at min 3572.50 (Hesalitt foran, safirglass bak, c.1863 inni) i 2009 kom på like rundt 14000kr levert på døra, ferdig momset, ubetydelig brukt fra en velansett eBay-selger i Japan.

Nå? Chrono24 mener noe optimistisk at jeg burde kunne få 56 løk for den, mens jeg i sommer ble (uoppfordret) tilbudt €3900 for den av en urmaker som drev med bruktsalg. Mye av dette er jo at krona nå har halvert seg mot USD i denne perioden, men allikevel - det har vært en prisutvikling på dette som egentlig gir meg avsmak mer enn noe annet....