Min første utboksing - denne tror jeg ikke det er noen andre på sonen som har :-D

Medlem
11. juni 2008
Innlegg
1.162
Dere vet hvordan det er.. ventinga fra man har bestilt og betalt, og til fedexmannen ringer... Den ventetiden er fæl! Min ventetid skulle vise seg å bli lenger enn planlagt, fordi man hadde hatt problemer ved fabrikken. Men endelig er tiden kommet, og jeg kunne bokse ut min nyeste anskaffelse!

Jeg lover at dere får se bildene i den rekkefølgen jeg bokset ut; ikke noe juks og fanteri med pappesker som allerede har blitt åpnet, eller klokker som er pakket ned i boks igjen for å ta utboksingsbilder:D

Her er den - min splitter nye De Havilland DH-01;

Cn34K.jpg

6Imid.jpg

yiBAG.jpg

1nOup.jpg

lbLU2.jpg

JcPf3.jpg

Hvis noen lurer, så inneholder den oransje og svarte boksen et anemometer som jeg fikk som et plaster på såret fordi de brukte så lang tid på å få sendt pakken - jeg har ikke peiling på hva jeg skal bruke det til, men jeg kan i allefall si at jeg har et:p
iWYfN.jpg

4JaZu.jpg

0Shr0.jpg

Hti7w.jpg

Vhucq.jpg

np7dF.jpg

VxZLS.jpg

6KaJJ.jpg


Og her var den på hånden;
BdpV7.jpg


Førsteinntrykket er at den oser av kvalitet. Veldig deilig!
 
Gratulerer så mye! Fint om du forteller mer om klokken, for her var det mye å lure på? Hvaslags bruk er tiltenkt, hva gjorde at du gikk for denne? Hvilke funksjoner? Hvilke verk osv:)

Lekker boks!

Igjen gratulerer med et merke jeg aldri har hørt om:)
 
boenna: mange takk!

Entropy: dette uret er et flygerur. Det ble faktisk utviklet av en kar i sveits som selv flyr De Havilland Tiger Moth (samme som vår egen semmern flyr, og har som avatar). Det hadde seg nemlig slik at denne karen også eide en instrumentfabrikk som lage bl.a anemometere :)D) og fant ut at han trengte en klokke til open cockpit-flyging. Urverket er et egetutviklet quartzverk, med alle funksjoner en flyger trenger (og ikke trenger:p) - bl.a en modul som holder styr på flygetid (veldig viktig når man betaler for flyginga selv:p).

Årsaken til at jeg gikk for denne, var at jeg følte et behov for å skifte ut min tidligere Breitling Aerospace (kjøpt av Super80 på forumet), samtidig flyr jeg jo småfly og følte derfor at det neste uret jeg kjøpte, ikke måtte være mindre funksjonelt enn det Aerospacen var. Også hadde jeg rett og slett grådig lyst på det:cool:
 
Gratulerer med ny klokke! :D Denne var annerledes. Det er mulig jeg spør dumt nå, men er det en høydemåler den lille skjermen på lenka?
 
Ingen spørsmål er for dumme;

På denne modellen (DH-01) er det ikke høydemåler, men på den noe dyrere "broren" DH-02 er det høydemåler, som da vises i det vesle displayet. Displayet brukes i tillegg til å navigere seg igjennom de forskjellige funksjonene til uret.
 
Grattis med den! Morsomt med noe nytt her inne :)

(Skal du noen gang kvitte deg med jubilee-lenka i bakgrunnen på siste foto, send meg en PM.. :p)
 
Gratulerer:) Denne klokke og merket må du gjerne komme med mer info rundt, da dette merket er et nytt kapitel i min klokkeverden.
 
Gratulerer så mye, hyggelig at det unboxes litt spesielle ur her.
Ser jo ut til at du har fått et ur som er midt i blinken for din andre hobby.

Foreslår at du tilbyr alle som har gratulert deg en flytur:p