Min første ordentlige klokke. Pris 20-25000

Medlem
14. aug. 2016
Innlegg
7
Sted
Trondheim
Skal kjøpe meg min første ordentlige klokke, og trenger noen tips. Har sett meg ut Tudor Black bay Blue, men denne faller noe utenom budsjettet som ny.
Takk for svar
 
Jeg var i akkurat samme situasjon og endte med å gå for black bay blue selvom den var noe over budsjett. Har prøvd litt annet i ettertid, men ender opp med tudor ni av ti dager. Jeg anbefaler at du prøver den hos for eksempel Bjerke for å kjenne litt på den. Hvis du fortsatt liker den hadde jeg sett etter en pent brukt. Du kommer billigere unna hvis du da bestemmer deg for å selge.



traPhA.jpg
 
Som nevnt over, er det en fordel å holde utkikk på bruktmarkedet, da man som ny kan gjøre et godt kjøp uten å tenke så mye på tapet med nytt.

Ellers, om dato er noe du trenger på en klokke, kan jeg varmt anbefale en Omega Seamaster Professional. Hadde en slik selv inntil nylig, og det er flotte klokker.
 
  • Liker
Reaksjoner: Klump1
Som det nevnes over, hvorfor kjøpe nytt? Om det er Black Bay Blue som er drømmen er det "bare" til å ha litt is i magen. Dukker stadig opp på brukten innenfor budsjettet :)
 
Her er det mye godt som må sjekkes ut. Har dere gode tips til bruktmarkeder i tillegg til her inn på Tidssonen, og på Finn?
 
Som nevnt over, er det en fordel å holde utkikk på bruktmarkedet, da man som ny kan gjøre et godt kjøp uten å tenke så mye på tapet med nytt.

Ellers, om dato er noe du trenger på en klokke, kan jeg varmt anbefale en Omega Seamaster Professional. Hadde en slik selv inntil nylig, og det er flotte klokker.

Hvilken av seamasterene? Har du en referanse? er jo en jungel av seamasters der ute!:)
I tillegg, hvilken "familie" hører den aktuelle seamasteren til?
 
Redigert:
Vi 'glemmer' ofte Longines. Her er to forskjellige varianter, en 'pen' og en mer sportslig. Bilder hentet fra urverket.no. Begge kommer innenfor budsjett !





image.jpeg
image.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Tudor har mange fine klokker. Black Bay, Pelagos eller kanskje North Flag hvis du liker stilen:)

Jeg støtter forslaget om Omega Seamaster. Innenfor budsjettet ditt kan du få en nesten ny Proffesional.
omega-seamaster-professional-ceramic.jpg


Eller en litt eldre Planet Ocean 2500
PA170267.jpg


Lykke til.
 
Hvilken av seamasterene? Har du en referanse? er jo en jungel av seamasters der ute!:)
I tillegg, hvilken "familie" hører den aktuelle seamasteren til?
Den som @Ban viser over her er flott, og den modellen som er å få per idag.
Jeg hadde den forrige, med bølgeskiven, og synes personlig den er mye finere - særlig i sort :)
image.jpeg


Ellers er @daghoi inne på noe med Longines Legend Diver. Har hatt denne, og angrer som en hund på at jeg lot den gå.
Den får du sprell ny for 17k(tror jeg), og da har du litt til overs som du kan bruke på en Seiko Padi f.eks.
 
  • Liker
Reaksjoner: Klump1 og Ban
Enig med @Skogsmatrosen at bølgeskive er veldig fint. Det som er spennende med Omega Seamaster Proffesional er at det er masse modeller å velge mellom hvis man vil gå litt lenger tilbake i tid.

Et eksempel på en eldre Seamaster jeg selv har hatt og som jeg gjerne fortsatt skulle hatto_O er en såkalt "Electric blue" i titan (husker ikke ref.nr. i farten). Nydelig blå bølgeskive og flotte sverdvisere samt lett og litt gråaktig kasse og lenke i titan.
IMG_20150803_223138_zpsngs8fiw5.jpg


...og velger du å gå for en eldre Seamaster Proffesional bør du komme under budsjett og ha penger til overs til noe annet gøy:)
 
Ser etter en klokke med reim, med eller uten dato. At den kan bades med er et stort pluss!

Hvis dette er kriteriene dine er svaret enkelt. Ta dine 25 000 spar 1 500 til og gå ned til Bjerke å hent ut en splitter ny Black bay på reim. Be de sette den på nato for deg og du er i mål. Da har du reim og nato, ingen dato, du kan bade og du vil få masse glede av den.
 
  • Liker
Reaksjoner: Klump1
Takk for gode svar! Skal se videre på både longines og Omega, og det frister jo med en flunkende ny black bay!
Lurer fortsatt på om dere har tips til flere gode bruktmarkeder så man kan følge med på hva som fins der ute! :)
 
Takk for gode svar! Skal se videre på både longines og Omega, og det frister jo med en flunkende ny black bay!
Lurer fortsatt på om dere har tips til flere gode bruktmarkeder så man kan følge med på hva som fins der ute! :)

Bruktmarkedene på WUS og TRF.
De har mange seriøse selgere der.
Husk å sjekke referansene fra andre brukere.
 
  • Liker
Reaksjoner: Klump1