Min første Omega

Medlem
30. juni 2008
Innlegg
770
Sted
Kristiansand
Etter noen helt horrible dager med venting, er den endelig kommet :D
Jeg fallt pladask for denne for en stund tilbake, men har greid å holde meg i tøylene iallefall fram til et par dager siden...
Synes Railmasteren er en utrolig lite annerkjent modell. Den har et veldig vintage look (domed crystal, enkel matt dial) som jeg bare digger.
Har bestilt en haug av nye reimer, croc reim er ikke helt min greie :?
20090225-DSC_0039.jpg

Nice lume på denne :D
20090225-DSC_0043.jpg
 
Flott! Gratulerer :D Så enkelt, men likevel så veldig, veldig riktig.

39mm?
 
Ja det var en vakker klokke, finnes den i litt større str så er dette absolutt et ur jeg ønsker meg
 
andersen skrev:
Ja det var en vakker klokke, finnes den i litt større str så er dette absolutt et ur jeg ønsker meg


Jeg har hatt en slik sak, Railmnaster XXL, tror den var 49,2 mm. Flott, enkel og elegant IMO. Med et ekte lommeur verk inni, som måtte håndtrekkes ca 2. hver dag. Må ha vært 4-5 år siden.
charles_II_016.jpg


Bullit : Fine bilder ! :D
 
BRIO1368 skrev:
Jeg har hatt en slik sak, Railmnaster XXL, tror den var 49,2 mm. Flott, enkel og elegant IMO. Med et ekte lommeur verk inni, som måtte håndtrekkes ca 2. hver dag. Må ha vært 4-5 år siden.

Hehe... Railmaster xxl er drøye 49 mm (!!!!!!)
 
Ja så det, det finnes en aqua terra railmaster som er ca 43mm (husker ikke helt)

Når den blir 49mm så tror jeg forutsetter at jeg må prøve den på før jeg vurderer å kjøpe :)
Kjipt at det "beste" man får i Harstad er Tag.
 
Utrolig flott klokke!

Alltid likt Railmaster og Aqua Terra-modellene.. klassiske og rene :)
 
rkjersem skrev:
Hva er prisen på en slik ? Lekker klokke :D
Veiledende for 39mm med croc er 18500.- Mener prisene øker med 5% ved månedskiftet.

Veldig fornøyd med bildene tatt i betrakning at det bare er mitt andre forsøk på å ta klokkebilder med kameraet og jeg ikke har peiling på hva jeg holder på med :? Hjalp ikke at whisky`n i glasset ble fortært utover kvelden heller :mrgreen:
Har fått bestilt et orginal Omega Mesh bracelet også, tror det blir en veldig annerledes kombinasjon, skal bli spennende å se iallefall :D
 
Jeg har den største Railmasteren, og må si at jeg er utrolig fornøyd med den. Stor som Big Ben, men jeg får stort sett bare positive kommentarer på den.

Jeg vurderer også ny reim til min. Noen anbefalinger?
 
Hva er avstanden mellom hornene?

Sjekk en av trådene øverst i Paneraiforumet, der finner du svært mange leverandører og alternativer.
 
Hva koster en Railmaster XXL i stål ? I min Omega katalog 2008 står den kun oppført i limited edition, hvitt gull.
Den koster vel mye.
 
Jeg misunner deg!
Det var denne jeg skulle valgt istedet for Seamaster Aqua Terra, selv om den er 42.2 mm.