Min første Grand Seiko

Medlem
19. aug. 2013
Innlegg
48
Sted
M&R
Det er ingen hemmelighet at jeg er glad i Seiko. Jeg synes generelt du får mye klokke for pengene og utvalget i ulike modeller er bra. Jeg har hatt og har fortsatt flere modeller, men for tiden er det Alpinisten og Coctail Time som får armtid. Jeg angrer fortsatt på at jeg solgte min blå sumo.

Uansett, med en økende interesse og glede over klokker så var det ikke annet å gjøre enn å begynne å spare. Jeg hadde egentlig tenkt meg en Omega Speedmaster, men nærmest ved en tilfeldighet gikk jeg innom Urmaker Jermstad. Jeg skulle egentlig kjøpe meg en ny klokkereim, men i utstillingen kom jeg over en Grand Seiko SBGM021 GMT. Jeg likte den umiddelbart, men det satt langt inne å legge så mye penger på bordet for en Seiko. Det endte med at jeg forlot butikken uten å kjøpe den, men i ettertid klarte jeg ikke å glemme den. Etter to måneder med lesing og fintenkning om Seiko og Grand Seiko fant jeg ut at jeg bare måtte ha den. En kort telefonsamtale til Jermstad så var klokken på vei.

Jeg beklager på forhånd kvaliteten på bildene. Jeg er ikke spesielt interessert i foto, og behersker ikke kunsten.

Koselig pakke fra Jermstad. Godt innpakket.


Gullfarge på papiret skaper ytterligere forventning til innholdet.


Joda, det skal behandles med omhu.


Ingenting å utsette på innpakkingen


Begynner å nærme seg


Innerboks


Der var den



Det obligatoriske bildet



Sammenlignet med Alpinisten


Sammelignet med Coctail Time


Takk titten, spør gjerne hvis det er noe du lurer på!

- C
 
Takk for tilbakemeldinger!

Måtte for første gang finne frem bruksanvisningen for å få stilt den, uvant med GMT funksjon... :)

- C
 
Urmaker Jermstad i Molde hadde denne i utstilling. Hyggelig bekjentskap forøvrig, god service og oppfølgning. Kommer nok til å handle flere ganger forhåpentligvis.

Veldig fornøyd så langt, men så har jeg bare hatt den på armen i tre timer også.

Liker veldig godt fargen på skiven og GMT viseren "popper" skikkelig.

- C
 
Urmaker Jermstad i Molde hadde denne i utstilling. Hyggelig bekjentskap forøvrig, god service og oppfølgning. Kommer nok til å handle flere ganger forhåpentligvis.

Veldig fornøyd så langt, men så har jeg bare hatt den på armen i tre timer også.

Liker veldig godt fargen på skiven og GMT viseren "popper" skikkelig.

- C
Handla min Seiko Grand Seiko hos Jermstad sjølve.
Absolutt bra plass å handle.

Håper den blir værende! For lite Seiko Grand Seiko her på sonen, og denne var skikkelig KNALL!
Gratulerer igjen!
 
@gulenissen. Det har jeg ikke tenkt over, men reimene er motsatt. Trodde dette var normalt for Seikoer med clasp. SARB065 ble levert likedan.

@Oddemann du får gi beskjed en gang hvis du er i Ålesund, kunne godt tenkt meg å sett springdriven din.

- C
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Gratulerer med en virkelig flott klokke fra øverste hylle. Grand Seiko har mye fint, ikke minst denne, som var ny for meg :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Consensus
Takk for alle som har kommentert, jeg er veldig fornøyd med kjøpet! Det slår meg som at du får utrolig mye klokkeglede i Grand Seiko.

- C
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Prisen ble nylig justert pga valuta så veiledende er vel NOK 47.950 på denne modellen.

Sammenlignet med hva du betaler for en Omega eller Rolex om dagen så synes jeg en får veldig mye klokke for pengene. Selvfølgelig litt smak og behag hva en foretrekker.

Blir bare mer om mer fornøyd med klokken. Fargen på skiven og reimen gir den et vintage look som jeg synes er utrolig fint.

- C
 
  • Liker
Reaksjoner: Christoffer91