Min første "egne" klokke

Medlem
27. sep. 2019
Innlegg
1
Sted
Oslo
Heihei! Jeg er en gutt på 20 år som er blitt svært interessert i klokker, men jeg er fortsatt helt fersk i gamet. Jeg er student og har ikke et stort budsjett til klokker, men..

Om 4 år er jeg ferdig med en master som grunnskolelærer, og da blir det klokke. Budsjettet vil da ligge på rundt 10.000 kr, helst under.

Selv har jeg nå en vintage Certina 28-10 som har vært min bestefars. Klokken er svært liten med en diameter på 30 mm, og den er rimelig tynn, og jeg elsker den. Jeg har ikke det største håndleddet, rundt 17 cm, og ønsker meg en klokke som er under 40 mm.

Jeg har sett en del på Tissot og Certina og liker designet deres, men lager denne tråden fordi jeg ønsker innspill og ideer! Jeg vil aller helst ha en mekanisk klokke, og vil ikke ha en kronograf.


Innspill og ideer mottas med stor takk.
 
Hei, og velkommen inn :)
Siden du har noen år igjen som student ville jeg ikke tenkt så konkret om klokken som kommer der fremme. Du har fire deilige år til å drømme, surfe web'en, delta på forum, klå på klokker du treffer veien osv. På fire år har du nok bestemt, og ombestemt deg mer enn 100 ganger. Og den reisen er ganske gøy!

Siden det uret du har i dag er vintage, ville jeg sett på om jeg kunne prioritere noen penger til et ekstra ur nå. Du trenger ganske sikkert et litt tøffere ur til skiturer på fjellet, bading i sjøen osv. Det er mye fint å finne selv i budsjettklassen hvis du leter litt. Seiko SKX013 f.eks. Eller Seiko military SNK807, Begge er automatiske, moderate i størrelse og kan kjøpes både nye og brukte for mellom 1000 og 2000 kroner. SJekk gjerne bruktmarkedet her, eller steder som Creationwatches med flere. Eller en Casio G-Shock. Alle disse kan gi godkjentnikk fra klokkeentusiaster. Og vil gjøre et bra par sammen med din bestefars Certina!

Lykke til med galskapen :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
 
Svårt när man inte vet mer vad du gillar.