Min bittelille samling

Fikk ferdig denne her i går, 20/18 mm med fixed og running keeper i stivere lær. Og rød tribal stitching som det heter på fint. Skinnet er sprayet med sort skinnfarge, spent på hvor bra det holder.

La mer jobb i å tynne ned kantene denne gangen, og fikk brukt alle kantverktøyene jeg har ebayet siste måneden.

Kantene er faktisk behandlet med "hjemmelaget" voks også, Dodo Juice Home Brew, en caranubavoks til bil/lakkpleie som kommer i et gjør-det-selv kit. Eksklusivt! :D:D


20190822_094515.jpg


20190822_001914.jpg


For anledningen på Guanqin GJ16034.

Forbedringspunkter til neste gang: Bedre liming av kantene, lage en slags jigg eller mal for å enkelt lage symmetriske hull til tråden, og litt stivere lær inne i reimen. Så tror jeg det blir bra :D
 
Redigert:
Jeg har vel sagt til meg selv at det egentlig var handlet nok klokker for i år, men så hadde jeg jo ingen dykkerklokker i samlingen da... Og nå er jo regntiden rett rundt hjørnet, #høstklokken2019 etc. Så jeg gikk på en liten smell før helgen:

20190822_184835.jpg


Sea turtle conservancy special edition, 60årsjubileum for både DS og havskilpadde-konservatorene i STC. Dette er den med skilpadde-formet boks :cool:

Feiret naturligvis begivenheten med skilpaddesuppe :D
 
I går fikk jeg ferdig en reim jeg har puslet med en stund. Bestilte meg en liten bit med ekte haiskinn på ebay, og parret det med noe ganske stivt lær av ukjent opphav som jeg har hatt liggende en stund.

Dobbelt lag med stivt lær som padding, og minimalt med sting av sort vokset tråd.

Førsteinntrykk: veldig fornøyd! :D

20191029_092322.jpg


20191029_092140.jpg
 
Det ble litt flere ur i 2019 enn planlagt...

Nå er det dessverre lenge siden jeg har vært innom her, men jeg kan åpne med å følge opp kommentaren om 2019: Det ble litt flere ur i 2020 enn planlagt :eek:

I kronologisk rekkefølge selvsagt:

sm.jpg

Omega Seamaster 300, for anledningen på ABP-gummireim.

nemo.jpg

Seiko "Nemo" japansk utgave, fikk byttet til nytt safirglass uten cyclops, og satt på en Hirsch Performance reim.

rm.jpg

Omega Railmaster, siste generasjon med "denim dial" og -reim.

gs.jpg

Grand Seiko SBGA373, med GS44 kassen og spring drive.