Militærklokke Micro Milspec synspunkt...?

Medlem
5. okt. 2019
Innlegg
6
Sted
Egersund
Har fått tilbud om å kjøpe denne klokka via forsvaret da jeg er tidligere ansatt der. Har prøvd å google litt men lite/ingen info å finne. Førsteinntrykket mitt er at den ikke er så værst ift pris osv.
tenkte å dele linken her og høre med dere som har mere peiling enn meg ang synspunkt på denne:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og tskontorp
Hei! Klokken har gode specs hvertfall. Og 5 reimer og verktøy til å bytte disse inkludert er heller ikke verst til den prisen.
Hvis du var ansatt i TMBN så er det vel litt tøft å ha en slik, eller? :)
 
Var jo litt det jeg tenkte at det var gøy å få gravert inn navn/grad osv. Og som du sier, jeg fikk et ok inntrykk. Men det er lite å finne på nettet ellers med info. Men syntes kanskje ikke prisen var helt på jordet.
 
Som sagt, den har gode specs så det er bare å kjøre på. Du kan søke opp urverket hvis det er interessant, det heter eta 2824-2.

Er du spesielt interessert i klokker fra før? :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Sjur T
Mye kult med denne klokka. Generelt så liker jeg klokker med denne stilen, kantete kasse og integrert(-ish) lenke. Litt i samme stil som min IWC Ingenieur og Tudor North Flag. Spesielt lenka og hvordan den integreres med kassa ser veldig bra ut, i tillegg så har den vel lugs som gjør at man kan bruke vanlige remmer (?) noe man ofte kan savne på klokker med integrert lenke.

Når der gjelder skiva så synes jeg den logoen blir litt mye, det hadde holdt med baksida og de litt mer skjulte detaljene. Det er også noe med helheten som ikke er helt innertier, det blir kanskje litt for mye kasse utenfor beselen? Og den krona kunne vært litt større...

Har du hatt tilknytning til TMBN så er den sikkert morsom å ha, så kjør på :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Sjur T og Mr.Steff
Som sagt, den har gode specs så det er bare å kjøre på. Du kan søke opp urverket hvis det er interessant, det heter eta 2824-2.

Er du spesielt interessert i klokker fra før? :)
Er ganske gira på klokker i utgangspunktet ja.
har hatt flere opp igjennom åra. Forskjellige Omegaer, Breitlinger, Oris, Seiko og Longines for å nevne noe av det
 
Mye kult med denne klokka. Generelt så liker jeg klokker med denne stilen, kantete kasse og integrert(-ish) lenke. Litt i samme stil som min IWC Ingenieur og Tudor North Flag. Spesielt lenka og hvordan den integreres med kassa ser veldig bra ut, i tillegg så har den vel lugs som gjør at man kan bruke vanlige remmer (?) noe man ofte kan savne på klokker med integrert lenke.

Når der gjelder skiva så synes jeg den logoen blir litt mye, det hadde holdt med baksida og de litt mer skjulte detaljene. Det er også noe med helheten som ikke er helt innertier, det blir kanskje litt for mye kasse utenfor beselen? Og den krona kunne vært litt større...

Har du hatt tilknytning til TMBN så er den sikkert morsom å ha, så kjør på :)
Var det jeg også tenkte at dette er like mye et minne som en klokke Men jeg syntes ikke prisen var så hakkende ille heller.
takk for gode innspill.
det var noen mnd leveringstid, men skal poste et par bilder når den er kommet ja.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Steff og Ban
Har fått tilbud om å kjøpe denne klokka via forsvaret da jeg er tidligere ansatt der. Har prøvd å google litt men lite/ingen info å finne. Førsteinntrykket mitt er at den ikke er så værst ift pris osv.
tenkte å dele linken her og høre med dere som har mere peiling enn meg ang synspunkt på denne:)
Hei Sjur!

Micro Milspec ble startet tidlig 2019 på oppdrag fra interesserte i militæret, med det formål å utforme spesiallagde klokker på bestilling. Teamet bak har lang erfaring med utvikling, design og produksjon av klokker, samt mange år fra forsvaret for å sørge for at klokken funker i riktige omgivelser.

Vi setter opp egne maskiner og prosesser per klokkeproduksjon og det er kun de som er invitert som får mulighet til å kjøpe klokken. Så langt operer vi kun via word of mouth og med lukkede kundelister - vi holder oss unna den tradisjonelle veien med aktiv markedsføring og lar produktet vårt tale for seg selv.

Ellers så kan man bruke hvilken som helst 20mm rem på denne - men du kommer til å digge de du får med i pakken.

Ser du allerede har bestilt klokken så da sees vi om noen måneder i posten :)
 
Redigert:
Har fått tilbud om å kjøpe denne klokka via forsvaret da jeg er tidligere ansatt der. Har prøvd å google litt men lite/ingen info å finne. Førsteinntrykket mitt er at den ikke er så værst ift pris osv.
tenkte å dele linken her og høre med dere som har mere peiling enn meg ang synspunkt på denne:)
@Sjur T update?
 
7422BD68-E883-468B-AC69-5227FA74FEBE.jpeg

Pen sak.fikk prøve en idag