Mikke Mus-klokker

Medlem
25. juli 2012
Innlegg
701
Sted
Lillehammer
Jeg har fått tak i en gammel og god Mikke Mus klokke med litt historie. Det hender av og til at det dukker opp slike klokker her på TS, er det flere her inne som har slike i samlingen sin?

Litt info: http://www.mickeymousewatches.co.uk/Bradley_List.html

Klokken min:
Photo%2027.11.14%2C%2016.02.05%20%282%29.jpg
 
Jeg hadde denne en stund, men solgte den. Angrer litt nå når ungene begynner å komme i rett alder. Japansk fra Jam Home Made, lagd av Citizen.

_MG_9119.jpg
 
Jeg har også JAM-klokken. Den selger jeg neppe selv om jeg ikke bruker den så ofte. Ikke lett å få tak i nå, tror jeg.

Kult med øynene som skifter alt etter hvilken ukedag det er.

2014-01-29090526Medium_zpsf0f5590d.png

image_zps27212e74.jpg

Jam-Home-Made-Mickey-10th-Watches-6-500x500px.jpg


Todda
 
Dagens nykommer, et rødvinsmarinert impulskjøp fra eBay.
Noe sier meg at det var en grunn til at selger ‘glemte’ å opplyse diameter i annonsen sin


 
Jeg har en fra 1971 (samme år jeg ble født). Den får av og til være med på kontoret, og da hender det at jeg får noen kommentarer. Det er jo litt artig, siden det sjelden er noen "vanlige folk" som legger merke til klokkene mine. En del av de som har lest bøkene til Dan Brown har faktisk fått med seg at Robert Langdon bærer Mikke Mus-klokke, så noen har kommentert det.

IMAG0431.jpg


IMAG0435.jpg



Temaet har forresten vært diskutert tidligere:

http://www.tidssonen.no/forum/japanske-og-asiatiske-klokker-19/mikke-mus-klokke-4618/
 
Min Mickey

Min Mickey.
Kjøpt for en noen år siden da jeg alltid har vært fasinert over ideen med armene.
Urverket er "en billig variant" som også ser billig ut. Det er klinket, så å få denne åpnet for rensing etc må vel nesten være umulig...
IMG_9855.jpg


En gang skal jeg få flyttet skive og visere over til en annen kasse/urverk...
2.jpg
 
To Mikke tråder (det er en på Vintage også) på en gang. Det er jo en glimrende anledning til å poste et bilde en gang til.


Her er en Ingersoll fra 1938. Ingersoll var de første som laget en Mickey klokke, allerede i 1933.

Min tikker på med forbausende presisjon - verket tatt i betraktning.

 
Ruslet rundt i Japan i forrige uke. Ramlet innom en lokal liten pawn shop der denne lå i vinduet. Måtte slå til. I følge selgeren var det en 70 talls Seiko opptrekk. Jeg synes i hvert fall den er tøff.

2015-12-23%2022.44.10_zps0d7ehdl3.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Ruslet rundt i Japan i forrige uke. Ramlet innom en lokal liten pawn shop der denne lå i vinduet. Måtte slå til. I følge selgeren var det en 70 talls Seiko opptrekk. Jeg synes i hvert fall den er tøff.

2015-12-23%2022.44.10_zps0d7ehdl3.jpg


Så [BOLD] herlig [bold]!!!!
Dette er helt klart blant de tøffeste Mikke Mus klokkene med armer som visere!
Grattis! Virkelig tøff!!!

8