Mikke Mus-klokke

krille

Støttemedlem
Medlem
29. des. 2008
Innlegg
4.341
Sted
Oslo
Dette med klassiske Mikke Mus-klokker er en egen greie blant en del samlere, mange amerikanske urfabrikanter laget ur med Mikke på skiva og armene som visere, blant annet Ingersoll. De ble laget i millioner, men svært mange ble nok båret av barn og var av en kvalitet som ikke var kompatibelt med behandlingen de fikk, så et pent eksemplar fra 30-40-årene er sjeldent, og kan nok innbringe ganske greie summer i det internasjonale markedet. En tid lette jeg litt etter en slik klokke, og var med på noen budrunder hist og pist før jeg innså at det var meningsløst å konkurrere mot dedikerte samlere som var oppsatt på å få tilslaget.

Jeg tror for øvrig en eller annen på forumet har et Mikke-lommeur (Mathfjeld?).

Uansett, i dag kom jeg over denne bloggposten - og jeg har sinnsykt lyst på en slik! Ikke bare synes jeg den er kul, men jeg lærte tross alt å lese av stabel på stabel med Disney-blader etter min mor og hennes søsken på mine besteforeldes gård. En Mikkeklokke hadde jeg derfor lett satt i rotasjon med LV-en, Speedyen og de andre!

Denne er japansk, og produseres av noe som kalles Jam Home Made. Ikke så mye å bli klok av den nettsiden deres, så jeg har ikke funnet ut hvordan den kan bestilles ennå - noen som har tips?

Den har i alle fall automatisk Miyota-verk (Citizen), og det ser ut til at øynene endrer seg med tiden (ukentlig?). Kassen er sort PVD, WR-rating på 10ATM og den leveres med sort Nato. Dette er type 2, så det eksisterer antagelig en type 1 som jeg ikke har funnet ennå.

JAM07030-1407-M.jpg


JAM07030-A1-M.jpg


JAM07030-A3-M.jpg


JAM07030-A5-M.jpg
 
For de med supertynne håndledd må jo denne være midt i blinken (har ikke åpnet linkene så den finnes kanskje der)
pictwo1321.jpg

Mickey Mouse ladies vintage automatic oyster with beautiful Mickey Mouse dial 26 mm
Noe for dere med klokkebevisste barn? Hopalong popper vel først opp i tankene her....
 
Denne var døds kul krille, si ifra når du finner ut hvor disse blir solgt.


Stemme at det er jeg som har et Mickey lommeur, i følge selger er det ifra 50 eller 60 årene, ga 150pund fra England. Har sett de orginale fra 30-årene med orginal boks gå for flere tusen dollar på eBay.
Hadde egentlig planer om å lage en holder til lommeuret mitt så det kunne bæres på hånden, men fant fort ut at det var en ikke umulig oppgave, men en oppgave som ville gitt ymse resultater.
 
Stilig! En slik vil jeg også ha! :D

Den mest kjente bæreren av Mikke Mus-klokke er vel kanskje Robert Langdon (hovedpersonen i Da Vinci-koden m.m):

AngelsAndDemons_Mickey.jpg
 
Krille: En kjapp oversettelse med Google Translate tyder på at de dessverre ikke shipper internasjonalt. :(

Synd, for denne var faktisk meget kul!
 
Bare jeg som fikk litt IWC-vibben av denne?

Du må styre unna alle disse japanske sidene, Krille. Ender bare opp med lyst på masse du aldri får tak i, og når du først tror du har skjønt det så kommer det noe ganske annet i Posten. Har en kompis som er litt opptatt av kniver (til matlaging) og han er blitt rimelig dreven på netthandel på japansk - NOT:)
 
Krille: En kjapp oversettelse med Google Translate tyder på at de dessverre ikke shipper internasjonalt. :(

Synd, for denne var faktisk meget kul!

Det var som f....

Bare jeg som fikk litt IWC-vibben av denne?

Du må styre unna alle disse japanske sidene, Krille. Ender bare opp med lyst på masse du aldri får tak i, og når du først tror du har skjønt det så kommer det noe ganske annet i Posten. Har en kompis som er litt opptatt av kniver (til matlaging) og han er blitt rimelig dreven på netthandel på japansk - NOT:)

Haha, jeg har IKKE tenkt til å prøve meg på noen bestilling fra japanske nettsider helt uten videre! :)
 
Hvis man er veldig ivrig etter å kjøpe japan-only-varer kan Japan to Door være et alternativ. De kjøper og sender på dine vegne. De tar 10 USD + 15% av vareverdien + selvfølgelig frakt fra Japan til Norge.

https://www.japantodoor.com
 
Slik "jeg" (google) forsto Jam Home Made-siden ligger "Secret Mickey Watch Type2" på ca NOK 2200,-

Hvis løsningen til joha brukes for frakt blir totalen ca 3300,-
 
Han virket jo som verdens mest sympatiske person. Får se hvor mye penger julen bringer inn, kanskje jeg må kjøpe meg en slik.
 
Han virket jo som verdens mest sympatiske person. Får se hvor mye penger julen bringer inn, kanskje jeg må kjøpe meg en slik.

Hmm... Er noen år siden julen bragte noe som helst i pluss (bortsett fra litt ekstra magefett, da);)

Hva er hemmeligheten?
 
Mikke Mus-klokka er en slager i hele familien. ;)

MickeyWatch.jpg


Har brukt denne mye i det siste. Bra lume (bedre enn Rolex' stusslige luminova) - har ikke stått opp kl. halv tre en eneste natt i den tro at det var morgen siden Mikke kom på nattbordet. Holder tiden nesten like bra som sine langt mer kostbare mekaniske brødre. Skrukrone hadde riktignok gjort seg, men alt i alt er jeg meget fornøyd.
Anbefales! :)
 
Mikke Mus-klokka er en slager i hele familien. ;)

Har brukt denne mye i det siste. Bra lume (bedre enn Rolex' stusslige luminova) - har ikke stått opp kl. halv tre en eneste natt i den tro at det var morgen siden Mikke kom på nattbordet. Holder tiden nesten like bra som sine langt mer kostbare mekaniske brødre. Skrukrone hadde riktignok gjort seg, men alt i alt er jeg meget fornøyd.
Anbefales! :)

MEGET stilig! Jeg slites mellom å bestille en slik, eller å prøve å få tilslag på en pent brukt fra slutten av 60-tallet/begynnelsen av 70-tallet. Kan hende jeg ender opp med begge :)

(Kona har uansett for lenge siden innsett at det har rablet for meg, så en Mikke Mus-klokke fra eller til spiller nok ingen rolle...)
 
Se hva som kom ramlende ned her i dag!
IMAG0452.jpg


Takk til Jolu for tips om forhandler og f... ta min manglende impulskontroll......

Førsteinntrykk: kjempekul!