Merce Gelandewagen

Nei, det er ingen sinke. Men det går ikke voldsomt unna heller. Skal det bli 350 på meg, må det definitivt programmeres litt. Men når det er gjort tror jeg definitivt det er en veldig kjekk bil på langtur :)
Da har vi nok ganske så lik mening om dette, tror den blir mye bedre med optimering, er dette miljøfjaset som har ført til at den er nedtrimmet.
Hvordan synes du om kjøreegenskapene generelt? Ikke spesielt skarpe
:D
 
Pass på å ikke ta for krappe svinger, da velter den! :) kommer du fra biler med veldig gode kjøreegenskaper så er en G et lite sjokk. Jeg har kjørt Tahoe i mange år, og ombygde pickuper, så det er for så intet nytt for meg sånn sett.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
Jeg har ikke hatt G-klasse, men hadde en C-klasse med OM642 motoren i som jeg tunet opp. Slet litt med at den gikk i nødmodus når jeg kjørte den under skikkelig belastning. Fant ikke ut at hva det var, men noen mente det var en torque sensor bak på diffen som ble overbelastet og fikk den til å gå i nødmodus. Kan godt være at dette er dimensjonert bedre i G-klassen.
Grei motor i c klassen det:)
Kan ikke allverden om slikt, men vet at skal optimering bli vellykket må det utføres av noen som har skikkelig peiling. Blir det nødmodus etc. ville jeg nok fått lastet inn original softwaren igjen. Dette for å unngå evt dyre skader på turbo/motor/girkasse osv. De som er seriøse på dette bruker gjerne bortimot en arbeidsdag på testing/programmering av den enkelte bil.
 
Grei motor i c klassen det:)
Kan ikke allverden om slikt, men vet at skal optimering bli vellykket må det utføres av noen som har skikkelig peiling. Blir det nødmodus etc. ville jeg nok fått lastet inn original softwaren igjen. Dette for å unngå evt dyre skader på turbo/motor/girkasse osv. De som er seriøse på dette bruker gjerne bortimot en arbeidsdag på testing/programmering av den enkelte bil.

Det var en tune i fra Sedox som ble lastet inn. SKulle visst være skreddersydd og godt utprøvd, men som sagt så var det ikke helt problemfritt for min del.
Endte med at jeg satt den tilbake i original stand før jeg solgte den. Kunne ha blitt skummelt om man plutselig ikke har krefter når man trenger de.
 
Synes detta bildet var passende i denne tråden
D1A00E15-F6B1-4CC1-8528-B02F5DFF9288.png
 
Er det mange av de i byen? Eller var det deg jeg så i Åsane på fredag(?) Sort/mørk grå?
Jehellane for en svær doning..
 
Det er noen, men stort sett de med enkelcab. Jeg har kjøpt en med bakseter. Hentet den på østlandet i dag :)

Svær bil, penisen min har virkelig blitt stor i dag!