Mer som dette? Kronografer

vem

Medlem
16. juli 2018
Innlegg
6
Sted
Oslo
Hei!

Jeg kikker mye på kronografer om dagen, og i dag kom jeg over denne fra Union Glashütte!
Er det noen som har noe erfaring med dette merket?

Liker best at subdials er plassert på 3 og 9. Hvis bare tachymeteret hadde vært på bezelen istedenfor så hadde denne vært nær perfekt. Er det noen som vet om noen slike klokker jeg beskriver der?
D008.427.16.057.00@2x.png
 
Redigert:
Ja det burde jeg kanskje ha tenkt på. Hvilke varianter har de? De er gjerne litt større(44mm+), er de ikke?
 
Kronograf med tachymeter på besel (hvit på svart) og subdials kl.3 og 9:

Vanskelig å komme utenom Speedmaster da:)
soldier-31130445101002.png

Eller et budsjettalternativ fra Tissot:
Tissot-PRS-516-Bi-Compax-Chronograph-Watch-aBlogtoWatch-12.jpg
 
Snoker også etter en kronograf, og som sagt tidligere sagt så kommer man ikke unna Speedmasteren. Men siden jeg er gnien av natur så ser jeg mer i segmentet under…

Kanskje ikke helt det samme du har kikkerten, siden tachymeter ikke er et behov for meg, men jeg har havnet i tyske tool watches hullet. Roterbar bezel? Kronograf? Ja takk, begge deler!

Begynnte med å kikke på en Sinn 356, så en 103, og så gravde jeg videre i historien til Sinn og fant et par vintage Sinn 156 og Sinn 256 men klarte ikke helt å bestemme meg for å bruke de pengene eller la være, så fornuften lar det ligge litt. Sinn har også den litt mer moderne EZM serien, der bla. EZM 13 frister litt. Hmmm, mye å velge på, kanskje de kommer med noe nytt i oktober når de drar prisene enda litt mer opp?

Så oppdaget jeg Guinand via deres felles historie med Sinn (Helmut Sinn køpte senere majoriteten i Guinand i en alder av godt over 70, fordi han kjedet seg litt etter å ha solgt fra seg Sinn), og har mailet med dem litt om en "special" av deres 40.50.03FR men med oransje kronograf visere isteden for røde ("no price adder" sier de, bra folk!). De har noen tachymeter varianter også…

Vajoux 7750 ser ut til å dominere tyske tool kronografer, jeg har sett litt på Damasko DC66 også men til tross for fantastisk teknologi så blir urskiven litt for...hvit? og så det krysset fikser jeg ikke helt heller…

Har om ikke annet bestilt en HKED Bundeswehr fra watchuseek prosjektet som en slags ventepølse, så kanskje det blir en 256/156 ettervært om bordet fanger…