Meistersinger.....?

Medlem
25. des. 2007
Innlegg
1.092
Sted
Bærum
Som sikkert noen husker startet jeg en tråd for en stund siden vedrørende Frederique Constant om slimline modellen... Jeg endte opp med å stå over, men er stadig på jakt etter et rimelig dressur (helst ikke så mye mer enn 10.000,-).

Jeg har mange ganger vært fasinert av Meistersinger sin one-hand ur og gnisten ble for et par dager siden igjen vekket til liv. Er det noen som har prøvd et slikt på armen? Eller som har noen mening om uret. Ser for meg en Meistersinger No1 i 43 mm versjon, da 38 blir noe i minste laget. Dog er jeg litt skeptisk til 43, da det nok kan bli litt i største laget.

Ellers tas alle forslag imot med takk, hva angår alternativ i samme klasse, dvs 39-42 mm og maks 15.000,-. :)

Et bilde for å gi en viss pekepinn for de som verken er kjent med merket eller modellen:

c8719087.jpg
 
Ja, det kjedelige med Nomos er at man for å få et ur på 39,7 mm for må opp i 25 - 30k. Da kan man like gjerne kjøpe Zenith Ultrathin :)

Edit: Så akkurat din link Olw3, og det kan absolute være et alternative :)
 
EBenz har såvidt jeg vet en pen Meistersinger. Hvis ikke han sjekker innom tråden kan du jo sende ham en PM :)
 
Jeg er også veldig fascinert av Meistersinger! Har sett på både No3 og Perigraph uten å ha gått til innkjøp (foreløpig).
Meistersingerne virker mindre på håndleddet enn sine 43 mm iflg. de som har disse. Jeg har dessverre aldri tuklet med en, så jeg kan hverken bekrefte eller avkrefte dette.
 
Meistersinger! Takker, der var et nytt merke for min del! Ellers så er det ikke helt sikkert at 38mm blir for lite, skiven er så flat og bezelen så tynn at den ser mye større ut enn mange andre på samme diameter. Poster dette bildet her igjen for å illustrere:
301.jpg

Certinaen til venstre er 40mm, det samme som Invictaen i midten(som har samme dim. som Submariner)mens Omegaen til høyre er 35mm - selv om den ser nesten større ut enn Invictaen!
Meistersingeren har en fasong som er ganske lik Certinaen, så 38mm tror jeg hadde blitt "passe" som dressur!
Her er et bilde jeg fant på nettet som viser Scrypto i 38mm, den ser no ikke så liten ut, synes jeg:
368373d1294064452-bring-meistersingers-dsc06977.jpg
 
Driver å sniker rundt etter et dressur jeg også, lurer på om Hamilton Jazzmaster Slim Gold blir fangsten. 43 mm, gull belakt. Ser nydelig ut.

267128d1268693138-my-first-hammy-jazzmaster-slim-dsc_6973.jpg


267129d1268693138-my-first-hammy-jazzmaster-slim-dsc_6977.jpg


267130d1268693138-my-first-hammy-jazzmaster-slim-dsc_6981.jpg


Bilder stjålet fra wus.
 
Risti: Single-pointer Meistersinger er et kult konsept, men jeg mener lesbarheten på uret går dramatisk ned (ja, jeg vet at skiven er stor og fin-gradert, men likevel). Dersom dette ikke er noe problem for deg, synes jeg klokken i seg selv er ganske kul, og den viser ihvertfall at bæreren er klokkeinteressert. Ingen andre enn ekte entusiaster ville gått for noe slikt som dette tror jeg.
 
Jeg solgte min Perigraph for noe tid siden.
http://www.tidssonen.no/forum/showt...istersinger-Perigraph&highlight=meistersinger
Konseptet er kjempekult IMHO og lesbarheten på klokken er helt fin. Liten utfordring er det imidlertid å skifte mellom normale klokker og en slik enviser. Grunntanken er at med bare en viser og 24t visning så oppleves det som at "tiden står stille":confused: Kanskje en litt drøy filosofisk betraktning, men jeg likte i hvertfall klokken utrulig godt på late sommerdager:cool: Handle direkte fra Meistersinger kan også bare anbefales, og tidligere var det ihverfall slik at en kunne få 5% rabatt ved forskuddsbetaling uten at dette var annonsert noe sted. Lenken var også behagelig og ordentlig tight mot kassen.

edit: mener at størrelsen var 43 mm, men den opplevdes ganske nett på hånden. Forøvrig valgte jeg perigraph pga datovisningen gav litt dynamikk i skiven og konseptet med en slik fullsirkel datoslisse synes jeg er kult i sin enkelhet.
 
Driver å sniker rundt etter et dressur jeg også, lurer på om Hamilton Jazzmaster Slim Gold blir fangsten. 43 mm, gull belakt. Ser nydelig ut.

Har selv tittet på jazzmaster og synes den ser meget bra ut. Dog er Meistersingeren litt mer sær og tiltaler meg således noe mer :)

Risti: Single-pointer Meistersinger er et kult konsept, men jeg mener lesbarheten på uret går dramatisk ned (ja, jeg vet at skiven er stor og fin-gradert, men likevel). Dersom dette ikke er noe problem for deg, synes jeg klokken i seg selv er ganske kul, og den viser ihvertfall at bæreren er klokkeinteressert. Ingen andre enn ekte entusiaster ville gått for noe slikt som dette tror jeg.

Jeg synes også konseptet er mektig kult og det er nettopp som nevnt over dette som skiller uret fra andre liknende ur..

Konseptet er kjempekult IMHO og lesbarheten på klokken er helt fin. Liten utfordring er det imidlertid å skifte mellom normale klokker og en slik enviser. Grunntanken er at med bare en viser og 24t visning så oppleves det som at "tiden står stille":confused:

edit: mener at størrelsen var 43 mm, men den opplevdes ganske nett på hånden. Forøvrig valgte jeg perigraph pga datovisningen gav litt dynamikk i skiven og konseptet med en slik fullsirkel datoslisse synes jeg er kult i sin enkelhet.

Jeg tror denne bare MÅ prøves på hånden. Skal mest sannsynlig nedover til sydligere strøk i løpet av våren og satser på å legge turen innom en forhandler eller to. Denne tar jeg nemlig ikke sjansen på å kjøpe usett :p

EDIT: Glemte det helt i farten. Takk for konstruktiv og givende tilbakemelding. Alt tas imot med stor takk fra denne kanten!
 
Hei!

Kjøpte en Meistersinger No3 i Berlin for noen år siden, men solgte uret etter kort tid. Nå ble savnet så stort at jeg måtte kjøpe samme uret en gang til under fjorårets Oktoberfest i Munchen ;)

2012-02-28135816.jpg


Det blir ikke mer enkelt og rent enn dette her! Fargen er off-white, også en klassisk farge som vil holde seg i 10 000 år.

Størrelsen er behagelig, midt i løypen for stor/liten/sporty/dressy. Her er den avbildet sammen med en Zentih som er 45mm.

2012-02-28135616.jpg


2012-02-28135710.jpg


Er enig med det meste av synspunktene her mht utseende osv. Det er et ur man sjelden bruker, og ikke om man faktisk er opptatt av hva klokken faktisk er og/eller har det travelt. Når det er sagt er dette billig moro, så løp og kjøp :D
 
Den er nydelig og akkurat slik jeg vil ha.. :) dog vurderer jeg No1 istedenfor. Ser ingen annen forskjell på de enn auto vs. opptrekk..