Meine erste analoge Funkwanduhr

chrbir

Støttemedlem
Medlem
3. nov. 2016
Sted
Nord i Tåkeheimen
Bursdagsgaven til meg selv ble levert på døren i dag.

Stor eske fra Tyskland.
_20180524_214945.JPG

Flere lag med papp.
_20180524_215121.JPG

Hint, hint...
_20180524_215200.JPG

It's a Sinn.
_20180524_215257.JPG

_20180524_215413.JPG

_20180524_215439.JPG

Da er det bare å vente på tidssignalet.
_20180524_215509.JPG

Gratulerer! Min hilser:)
Takk. Får du sterkt nok signal fra senderen i Tyskland til at den stiller seg selv? Min har ikke klart å fange opp radiosignalet ennå, selv om jeg har restartet søket hver kveld i en uke. De to billige Clas Ohlson-klokkene jeg har, klarer det begge i løpet av to-tre timer. Bor ca. 1390 km i luftlinje fra senderen, så det skulle være innafor, men mistenker at Sinn-klokken trenger ekstra sterkt signal siden antennen sitter godt skjermet omgitt av metall på alle kanter bortsett fra hullet i bakplaten. Jeg sendte en mail til Sinn i dag for å høre om de hadde noe erfaring med maksimal praktisk rekkevidde for DCF77-signalet. Evt. får jeg bare stille den manuelt.

Godt å høre det er flere som ikke fikk det til.
Nei, ikke jeg heller. Gjorde par halvhjerta forsøk og ga opp. Stilte den manuelt og glemte hele greia. Den gjør jobben sin uannsett.
Har du fått svar fra Sinn?

Godt å høre det er flere som ikke fikk det til.
Nei, ikke jeg heller. Gjorde par halvhjerta forsøk og ga opp. Stilte den manuelt og glemte hele greia. Den gjør jobben sin uannsett.
Har du fått svar fra Sinn?

Fikk svar i går - jeg spurte om rekkevidde og om den fortsatte å søke etter signal etter den var stilt manuelt, og svaret bekreftet for så vidt det jeg trodde:

"Dear Christian,
Thank you very much for your email. I am unsure about the maximum range from the signal. However the case of the watch is damping the signal a bit. Even if you set the time manually the radio will keep searching for the signal.

Best regards,
Sebastian Herrmann
Uhrmachermeister
Kundendienstleiter / Handlungsbevollmächtigter
Head of After Sales Service / Authorized signatory"​

Den gjør absolutt jobben, lettlest fra langt hold, men noen her i huset synes den "roper litt høyt".