Hei
Petter her. Er i noen få måneder til noenogtretti og bor i Stavangerområdet.
Arvet et ur for et drøyt år siden og fikk plutselig øynene opp for at et ur var noe mer enn en praktisk innretning for å lese av tiden.
Kastet meg ut på dypt vann med en gang. Kjøpte, solgte og beholdte en del ur fra ebay og Finn. Gikk selvfølgelig på noen smeller og har noen ganger følt for å gi opp. Det koster penger å handle med ur når en egens moral synes å være forskjellig fra en del andre der ute. Spesielt når en er nybegynner og ikke så flink til å sile det seriøse fra det ikke seriøse.
Nå er jeg imidlertid klokere og der jeg burde ha innfunnet meg fra starten av, nemlig Tidssonen.no. Det virker som det er utrolig mye å lære her inne. Postet en tråd om det å handle her og fikk med en gang gode tilbakemeldinger. Ser frem til mange hyggelige og lærerike diskusjoner.
Har ikke (enda) brukt mange penger på ur og mitt skrin inneholder;
Omega Dynamic Automatic, stål, blå skive, blå rem
Omega Dynamic Automatic, "gull", "gull" og brun skive, brun rem
Omega Speedmaster "Reduced" (mitt håndledd er også reduced, så det går fint)
Oris Big Crown
Omega Seamaster Professional Quarts (det dere her inne kaller "beater" ?)
Omega Genève Quartz (startet det hele, er arvet, blir aldri solgt)
Petter her. Er i noen få måneder til noenogtretti og bor i Stavangerområdet.
Arvet et ur for et drøyt år siden og fikk plutselig øynene opp for at et ur var noe mer enn en praktisk innretning for å lese av tiden.
Kastet meg ut på dypt vann med en gang. Kjøpte, solgte og beholdte en del ur fra ebay og Finn. Gikk selvfølgelig på noen smeller og har noen ganger følt for å gi opp. Det koster penger å handle med ur når en egens moral synes å være forskjellig fra en del andre der ute. Spesielt når en er nybegynner og ikke så flink til å sile det seriøse fra det ikke seriøse.
Nå er jeg imidlertid klokere og der jeg burde ha innfunnet meg fra starten av, nemlig Tidssonen.no. Det virker som det er utrolig mye å lære her inne. Postet en tråd om det å handle her og fikk med en gang gode tilbakemeldinger. Ser frem til mange hyggelige og lærerike diskusjoner.
Har ikke (enda) brukt mange penger på ur og mitt skrin inneholder;
Omega Dynamic Automatic, stål, blå skive, blå rem
Omega Dynamic Automatic, "gull", "gull" og brun skive, brun rem
Omega Speedmaster "Reduced" (mitt håndledd er også reduced, så det går fint)
Oris Big Crown
Omega Seamaster Professional Quarts (det dere her inne kaller "beater" ?)
Omega Genève Quartz (startet det hele, er arvet, blir aldri solgt)