Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Hei. Mitt navn er Jørgen Otteren. Jeg er tredjegenerasjons innehaver av Otteren Gullsmed & Urmaker. Jeg har lenge fulgt med på Tidssonen og jeg er imponert over kunnskapen og entusiasmen som besittes her inne. I tillegg er det fantastisk fint å se at ur og mekanikk kan være så engasjerende for andre enn meg, som er flasket opp i bransjen. I den senere tid har jeg blitt kjent med Jon Henrik og syns det er spennende å jobbe sammen med ham og Tidssonen for å bidra til at dette forumet skal bli enda mer solid.

Når jeg nå trer inn som aktiv bruker og med åpen identitet, så er det med ydmykhet og blandede følelser. Jeg er redd for at noen av dere vil føle det truende at en profesjonell aktør kommer inn i deres forum. På den andre siden er jeg en svoren urentusiast og har tilgang på mye informasjon og kunnskap. Min hensikt med å delta er på ingen måte å markedsføre meg selv eller bedriften jeg driver, men å kunne bidra med informasjon der det er hensiktsmessig eller som dere etterspør.

Litt personlig. Jeg er 41 år gammel og holder til i Stavangerområdet. Jeg er utdannet Siviløkonom fra BI i Sandvika og deltok på min første Baselmesse da jeg var 20 og har vært der alle år siden det, bortsett fra ett. Jeg er nok preget av de merkene som vi fører i butikkene våre, men skal prøve å holde meg nøytral. Som entusiast følger jeg også med på alt som rører seg i bransjen og er lidenskapelig fan av mange merker som vi ikke selger, og er ikke redd for å være positiv til dem.

Jeg håper at dere vil ta meg godt i mot, men er forberedt på det motsatte. Derfor er jeg spent på tilbakemeldinger fra dere og vil trekke meg ut dersom dere mener at profesjonelle aktører ikke har noe i dette forumet å gjøre.

Hilsen Jørgen

Hei! Mitt navn er Ole Martin Pettersen. Jeg er 27 år og holder til i Oslo-området, men er opprinnelig fra kommunen hvor man finner den velkjente Preikestolen (og nei, det er ikke Stavanger).

Jeg jobber som IT konsulent på andre året. Ble introdusert for tidssonen gjennom en kollega som er ordentlig klokkernerd. Min første "skikkelige" klokke (om man kan kalle en Tissot for det her?) er en Tissot 1853 som ble kjøpt i London i 2014. Mitt andre klokkekjøp blir mest sannsynlig en Vintage Omega Seamaster, og tredje (etter noen (ti)år med sparing) en Glashütte.

Det var litt om meg. Gleder meg til fortsettelsen!

Heisann!
28år fra Oppegård utenfor Oslo. Jobber med design, og alltid vært interessert i teknikk og design.
Min interesse for klokker begynte med en estetisk tilltrekning, men fra første gang jeg så et mekainsk urverk live våknet virkelig nerden i meg. Begynte for alvor å lese meg opp og interessere meg for ca2 år siden, å ikke sett meg tilbake siden.

Mitt første seriøse kjøp ble en 16610 safequeen fra 1997, og har siden også kjøpt en Seamaster fra 1967 av Sutterud.

Er svak for minimalistiske, litt mindre klokker så har en tendens til å se litt tilbake i tid når det kommer til klokker.
Orginalt nok er Rolex, Omega, IWC og Patek klare favoritter..

Støttemedlem på tidssonen, men følger med på markedsplassen da det begynner å bli på høy tid med ett nytt objekt i min foreløpig beskjedne samling.

Oii. Rätt ny här. Men har snokat och läst en hel del på TS och klocksnack. Bestämde mig för att registrera mig här då jag ändå är här konstant och läser samt närheten till norska säljare/köpare. Är 29 år. Bosatt i Oslo sedan 8 år tillbaka och har nyligen återupptäckt mitt klockintresse som legat i dvala medans jag vart insnöad i andra saker.
Har en skx007 och en Victorinox Airboss i min "samling". Tveksamt om jag klarar att hålla mig till dessa två:)

Hei!

Har snoket litt på forumet her en stund og siden klokkekjøp og møte med klokkeverden er rundt hjørnet var et medlemskap på sin plass!

Jeg er 31 år og bosatt i Telemark , jobber som tekniker innenfor industri.

Interessen for det estetiske har alltid ligget der og både kunst og design har fått mye oppmerksomhet de siste årene, så da var det vel bare et spørsmål om tid før klokkebasillen skulle bite meg.

Ser frem til å dypdykke videre i klokkeverdenen i Tidssonen i tiden fremover! :)

Heisan!

Jeg er 29 år gammel nordlending med en én måned ung klokkeinteresse og har registrert meg her på tidssonen for å lære, handle og utveksle erfaringer. Til daglig bor jeg i Oslo og jobber i management consulting.

Klokkeinteressen min ble vekket av at jeg fikk en klokke i gave (en historie jeg kanskje forteller en dag dersom jeg opparbeider meg en klokkesamling som er verdt å presentere ;) ). For øyeblikket har jeg bare to: klokken jeg fikk i gave og en Frederique Constant Carrée.

Jeg vet enda ikke hvilke typer klokker jeg kommer til å fokusere på i min samling (evnt. ansamling, hvem vet? :) ), men for øyeblikket ønsker jeg meg minst annenhver klokke jeg ser. Kanskje vintageklokker, kanskje nye? Den klokken jeg tror jeg ønsker meg mest for øyeblikket (som også er innenfor økonomisk rekkevidde) er en slags mellomting; en ca-axial ’57 speedy med den opprinnelige pileformede timeviseren.

Jeg har i løpet av den siste måneden rukket å bli svært imponert over både samlingene og kunnskapsnivået til medlemmene her inne, og jeg gleder meg til å følge forumet videre, og håper jeg også får sjansen til å bidra etter hvert.

Hei!
Jeg er en 31 år gammel tobarnsfar bosatt i Kristiansand.
Har alltid likt klokker og kjøpte i 2011 en Panerai 112. I 2014 feiret jeg min 30-års dag med en ny Rolex 116710 BLNR og Boken "Nesten velkledd". Håper på sikt å øke den lille samlingen min noe. Etter mange timers lesing på forumet bestemte jeg meg for å registrere meg.
Tusen takk!

Hei,

Jeg er 37 år og bosatt i Oslo. Jeg er nok ikke så veldig klokke interessert som mange av dere her men stikker innom for å beundre klokker/klokkesamling. Selv om jeg ikke samler klokker har jeg sansen på fine mekaniske klokker. Har bare to klokker, en hverdagsklokke (Seiko SKX173) og en dressklokke (Hamilton Intra-matic).

Hei folkens, ser at jeg ikke har presentert meg her tidligere, så er vel på høy tid. Jeg har vært ivrig leser på forumet siden starten av 2011, og merker at interessen er stadig økende. Jeg har ikke bidratt så mye, men lært desto mer :D
Jeg har tidligere studert og bor nå i Tromsø, og jobber innen nevrokirurgi. Føler vi her oppe er svært heldige som har en bra og serviceinnstilt urmaker som urmaker Jørgensen, selv om haute horlogerie ellers glimrer med sitt fravær her i nordens Paris.

Jeg har nok alltid vært fascinert av finere urverk, selv om jeg på et tidspunkt syntes 40k for en ny sub var helt hårreisende. Mye har altså skjedd siste tiår, og grensene dyttes stadig oppover. Dessverre gjør prisene det samme...

Personlig har jeg ingen imponerende samling å vise til, men har vært innom enkelte seiko dykkere, en tudor hydro1200 som var voldsomt stor(45mm) og ekstremt robust, men vond å ha på hånden og ble aldri komfortabel med skjelettviserne. Denne ble derfor brukt som delbytte i en handel av en GP SeaHawk II som senere er solgt. Jeg husker fortsatt følelsen da jeg unboxet denne i bilen etter å ha hentet den på det lokale postkontoret, da den er slående vakker, velproporsjonert, har fantastisk lesbarhet og lett på hånden. Denne har jeg vært svært fornøyd med, men jeg har som så mange andre opplevd ønske om å prøve andre ur, og denne har dessverre måttet vike.

Rett før sommeren etter noen glass vin ble deal på første rolex forseglet da en flott norsk explorer 16570 ble lagt ut. Ikke umulig raskeste salget på TS :p
Er nok mange grunner til at jeg har falt for polar, men noe er nok koblingen mot alpint/vinterlig friluftsliv som jeg brenner for(mer enn ur) samt at jeg tjenestegjorde på kystvaktskipet Svalbard for noen år tilbake og tilbrakte mye tid i arktiske strøk. Og selvfølgelig med adresse nord for polarsirkelen :D

Angående veien videre er jeg usikker. Jeg har en rimelig lav flippefrekvens, men sparer sakte men sikkert for å utvide samlingen sakte men sikkert. Det som er på ønskelisten er per i dag vintage sub, rolex 16660, 116600, panerai submersible/luminor, speedypro. Men ingen har fast plass, så tiden vil vise.

Vil til sist takke alle "traverne" her på forumet som deler uhemmet av sin kunnskap, og bidrar til at terskelen for å stille spørsmål er så lav som den burde være. Klapp på skulderen til dere alle, og takk for meg:D

Redigert:
Hej. Svensk.
Hängt på Klocksnack några år men nu hittat hit också. Nyfyllda 22 år från Stockholm. Klockidiot som utöver det även brinner för crossfit.
Vet inte hur mycket jag kommer att kunna bidra då det blir mycket att pendla mellan två forum tidsmässigt.
Tänkte bidra med lite bilder på samlingen men fattar inte hur jag bifogar bilder från kamerarullen. Ser bara ut klistrar in URL men orkar inte leta upp och kopiera från KS nu.
Mvh

Hej allihopa!

Klocknörd från Sverige, Göteborg här. Har hängt på svenska klockforum (Klocksnack) sedan 2012. Mitt klockintresse började med Omega. På den tiden tyckte jag att Rolex inte var något för mig. Det slutade med att jag sålde alla mina Omegor och köpte min första Rolex. Eftersom jag hade vant mig vid Omega i 42-44mm kändes en vanliga 116610LN som en damklocka i jämförelse. Så det slutade med att jag köpte en 116660, alltså en Deepsea. :)

Efter det har det bara gått utför och man har hunnit gå igenom många modeller hos Rolex. Just nu har det mesta sålts av och det har blivit kvalité framför kvantitet.

Har i skrivande stund dessa tre klockor + lite annat "skräp":

kwBlLdO.jpg

aK9AgmW.jpg

UAZAwfl.jpg

/Mikael aka "Feskarn"

Fersk her på Tidssonen og ble tatt godt imot, Anders heter jeg og er 26 år. Jobber med barn og unge på bydelsnivå. Jeg har mange interesser, men klokker opptar meg daglig. Spesielt interessert i tool watches, liker tanken på at klokken skal følge meg og ikke at jeg må følge klokken;) Kjøpte min første skikkelig klokke i fjor ( Omega seamaster professional 300 m ) Men ble litt nervøs av å gå rundt med en slik dyr klokke på arme. Tydeligvis så er jeg en rookie:oops:, så den ble solgt. Siden har jeg angrett som en hund og tenker konstant på en ny klokke.

Lurker her siden lenge. Men følte at det var tid å registrere meg på tidssonen, men har brukt tid på det svenske tilsvarende forumet klocksnack. Bor i Sverige siden noen år, men er hjemme i Norge et par ganger i måneden, så det er alltid morro at ha 2 forum at lese. :D
Til hverdags bruker jeg min Rolex 16710 pepsi, Panerai PAM590 eller en vintage CWC G10. Varierer litt mellom de tre.. Ser frem imot at komme in i fellesskapet. Og beklager hvis jeg staver dårlig, er skadet av min svensk.. :oops:

Redigert: