Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Velkommen :D Smart valg og sjekke ut her før du evt skulle gjøre et kjøp. Her er vi mange som kan og vil hjelpe :)
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Takk for det :). Moro med entusiastfora for diverse ting :D
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Velkommen til vårt forum !

Du vil finne mange med svært god dybde-kunnskap om ulike merker her i forumet og du vil sikkert kunne få mange flere gode råd og tips ! ;)
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Jeg får vel presentere meg her jeg også.
Har lest en god del her inne i det siste og omsider fått registrert meg. Er fra Moss og er fascinert av flotte ur (dykkere).
Har enda ikke noe flott å ha på armen, men nærmer meg sterkt mitt første store kjøp. Jeg klarer imidlertid ikke bestemme meg for hvilket ur jeg skal gå for. Det finner jeg nok ut etterhvert som jeg leser mer og mer her inne (Eller kanskje jeg bare blir enda mer forvirret? :? ).
Min samboer mener det er helt bananas å bruke så mye penger på ur, så min plan er å gi henne en Omega Constellation i bursdagsgave om en uke. Satser på at pipa får en annen lyd da, og at hun unner meg å bruke litt på meg selv også :D
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Velkommen Rovers :) Den taktikken har jeg brukt flere ganger på min samboer. Nå har hun faktisk en klokkesamling som er større enn min :eek: :D
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

rkjersem skrev:
Velkommen Rovers :) Den taktikken har jeg brukt flere ganger på min samboer. Nå har hun faktisk en klokkesamling som er større enn min :eek: :D

Så taktikken funker altså! Herlig! Men jeg må få presisere at det er en dyr taktikk! :D
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Heter Inge er 25 bor og jobber i oslo.
Har stor interesse for klokker, men ikke verdens tyngste lommebok, og det legger en demeper i alle fall på kjøpene. Er ikke sååå veldig opptatt av merker, men klokker som er estetiske og har sjarm. Foretrekker eldre ur. Er svak for seiko 5, da de er tilltalende i pris og gode. Har noen spesielle, bilder kan jeg poste senere. Også eldre manualwind klokker synes jeg er gøy.

-Mannen som ikke kunne le
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Velkommen! Så bildene dine, var en kul klokke da! Kost på den et nytt glass, så har du en knall klokke!
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Hei folkens!
Har vært medlem her en liten stund, men har ikke skrevet noe særlig enda. Jeg er en 22 år gammel siddis som nå studerer finans i Oslo. Jeg har alltid hatt en viss fascinasjon for flotte ur, men etter å ha blitt kjent med folk med kunnskap og sterk interesse har jeg for alvor blitt hekta. Har sansen for tidløst design, både av sportslig og mer "konservativ" art. På armen har jeg en Jaeger-LeCoultre Master Compressor Memovox fra 2008, en klokke jeg har blitt veldig glad i. Jeg har et håp om å få mulighet til å kjøpe en tourbillon med tiden.

Av andre interesser kan jeg nevne finans, shipping, film og sosiale festligheter :)

Ha en fortsatt god dag!
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Da får jeg vel hilse jeg også,

heter Rolf og er fra Oslo, men har de siste 3 årene bodd i Fredrikstad og har giftet meg og kjøpt hus her. Jobber som miljøarbeider på en vidregånde skole og på psykiatrisk sykehus.

Interessen for klokker har kommet og gått litt de siste årene, men ble vel startet når jeg fikk min fars gamle Omega i 20 års presang for 12 år siden. Er av typen som liker å sette meg litt inn i ting som skal kjøpes og kom da over forumet her etter et google søk på klokke forum.

Ellers er jeg over midels opptatt av biler, kjører en Porsche 944 til hverdags og bruker mye tid på pusse opp hus noe jeg synes er ganske så kjedelig...

Kommer sikkert noen nybegynner spørsmål fra meg, men setter stor pris på alle svar jeg får.




Rolf
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Morn!
Pål her, 28år, studerer medisin på 3.året i Oslo. Er opprinnelig frå Sogndal, men har budd i Oslo i 5 år no.
Klokkeinteressen er noko som har kome sigande siste året så eg har foreløpig ingen samling å snakke om.
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

rolf s skrev:
Ellers er jeg over midels opptatt av biler, kjører en Porsche 944 til hverdags

Da er vi to.. Klokker er artig, men Porsche er artigere ;) Kjører en -74 911S Targa om sommeren, og 911 har vært "drømmen" så lenge jeg kan huske.
Ellers er jeg 46 år, opprinnelig mossing, siv.øk av utdanning men gikk lei for 3 år siden og jobber nå innen turisme i Rondane. Perfekt å kunne ta en tur på rypejakt etter jobb om høsten eller på ski om vinteren.

Har noen vintage klokker (Bulova, Calvert og Elgin bl.a), en strøken Omega Seamaster Deville som jeg fikk til konfirmasjon en gang på 70-tallet, et par Seikoer og en Lassale samt en R. Weil.
I dag har jeg også kjøpt en Tag Heuer fra en her inne så den får vel også regnes inn.
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

og 911 har vært "drømmen" så lenge jeg kan huske.

Er en plan om å få en 911 her også, men måtte ha en helårsbil og da synes jeg 944 fungerer bra. Greit å vite at hele bilen er galvanisert nåår man spinner rundt på salte veier...

Meget pen blå farge på din da.
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Hei til alle.

Jeg bor på Sørvestlandet, er snart førti år og har samlet klokker i tretti av dem. Miljøskadd av en far som aldri kunne gå forbi en urmakerforretning, var klokker en økende interresse utover tenårene, men først i noenogtyveårsalderen begynte jeg å lese og kjøpe mer bevisst. Utover nittitallet steg interessen kraftig, og holdt seg slik inntil barn, jobb, bikkjer og jakt tok over mye av tiden min. Mens jeg for syv-åtte år siden kunne kjøpe et par ur i måneden, har jeg ikke handlet et eneste ur i hele 09. Men jeg kikker fremdeles. Jeg var også nokså aktiv på Timezone (under et annet nick), men nå er jeg sjelden innom annet enn salgssidene. Skal jeg bruke tid på et forum, gjør jeg det heller på Kammeret.no

Forøvrig holder jeg liv i et gammelt hus, en gammel båt, noen gamle våpen og en gammel 911, så jeg har egentlig ikke tid til å sitte her. :) Jeg har tatt bilder av noen av urene og legger ut på bildesiden.
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Hei hei :)

er en 27 år gammel sunnmøring som jobber som industrimekaniker.
Bestemte meg for et par mnd siden at jeg ville ha meg en ny klokke (hadde en eldre certina), begynte derfor å lete litt på nett etter noe jeg kunne tenke meg. Viste nok ikke helt hva en klokke var, å nå etter å ha sett på sikkert over 1000 klokker har jeg fortsatt ikke kjøpt en. :p
vet nå mye mere om hvor mye det er å velge i.
Har sett meg ut Hamilton som en mulighet men siden jeg ikke har så veldig stort budsjett så må det nok bli en quartz til å begynne med.
Blir nok en mekanisk om ikke så alt for lenge :)

Vist noen vet hvor man får kjøpt Hamilton klokker så er tips hjertelig velkoment.
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Velkommen sunnmøring !
Ja, det er ikke enkelt å velge....Hamilton er helt greie ur...men hvorfor ikke prøve en mekanisk(automatisk) Seiko ? Mange her i forumet som vil kunne gå god for en slik !
Ta en titt på f.eks.: http://www.chronograph.com

Forøvrig tror jeg nærmeste Hamilton forhandler er Franks Ur i Stockholm.
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Nei klarte ikke å finne en der heller. Er det bare Seiko og Orient som lager automatiske klokker for rundt 5- 10k?
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Hei,

Registrerte meg i dag, men har fulgt forumet over lengre tid.

Jeg er en 28 år gammel mann fra Sandnes og bosatt i Sandnes. Klokkeinteresse har jeg hatt sånn til og fra, men den siste tiden (2 år) har interessen tatt av. Har en Hamilton Kaki Automatic som blir brukt daglig, men har en forkjærlighet for IWC. Min første IWC er på vei - regner med å få den innen slutten av uken. Den har sølv-hvit skive og det største in-house verket IWC har laget. (i diameter) ;) Neste klokke er alt peilet ut; det blir en IWC Aquatimer.

Ellers er jeg far til en sønn og samboer med en meget tolerant kvinne :D


- Stian D
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Velkommen til Tidssonen, Stian !

Tolerante kvinner (partnere) er viktig å ta vare på, i vår ofte fanatiske klokke-interesse ! :D

Vi setter stor pris på wristshots !