med kniv mot strupe

velg din favoritt!

  • day-date 40 olive

  • nautilus

  • overseas ultra-thin

  • centigraphe souveraine


Resultatene er bare synlige etter stemmegivning.
Medlem
20. sep. 2016
Innlegg
757
Sted
telemark
med barberkniv på strupen og baretta mot tinningen blir du tvunget til den grusomme og realistiske skjebne å velge deg ut ett ur blant følgende 4 alternativer - og attpåtil må du bære det til både hverdag & fest - bare en sjelden gang avløst av en nøktern explorer når uret må til kirurgen. hvilket ur velger du - og hvorfor :cool:


image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
 
Nautilus med hvit skive.
Perfekt størrelse.
Fantastisk finish.
Klassisk tidløst design.
Diskré.

Roségull Rolex som en god nummer to.
Nesten ingenting slår en helgull Rolex.;)
Uansett, å måtte ha en av disse som eneste klokke er virkelig et i-landsproblem.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Rolex: ikke gull hver dag
Vacheron: nr. 2 for meg, men hvitt er mer anvendelig som eneste klokke
FPJ: den var ganske enkelt ikke pen, i mine øyne.
PP: penest av alle, mest anvendelig av alle, både sportslig og dresset opp
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Ja huff. Kanskje attraktiv for noen, på grunn av navnet, men jeg syns den centigraphen var fæl.

Selv står det mellom DD og Nautilus. Jeg har null problem med gull hver dag, så jeg går for Rolex.
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
5711 i hvit. Jeg fikser ikke romertall...

Hvis jeg får være litt ulydig; DD - men skiftet skive. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Det er nesten rart.... Her trykker jeg på stemme-knappen og tror jeg er original... PP er også mitt innspill. Jeg har vært så heldig å kunne prøve en slik og det er noe magisk med den formen! Jeg liker Rolexen, men i selskap med den klassiske og lekre Nautilus så må dessverre Presidenten gi tapt.

PP Nautilus er mitt innspill (også).

8
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Horrible farger på FPJ'n du valgte da. Kasse i gull med grå skive har en litt annen fremtreden:

IMG_0489.JPG



Avslutningsvis vil jeg si at det er nesten uhørt å sammenligne Centigraphe Souverain med de tre simple alternativene der.
 
Skal man være firkantet tro mot trådstarter og holde seg til alternativene må jeg være så ærlig at jeg velger VC Overseas foran PP Nautilus med hvit skive. Når det gjelder FP Journe alternativet hadde jeg aldri satt denne på armen, man kan synes hva man vil om kvalitet og håndarbeid ( som er helt outstanding ) men denne hadde jeg ikke gått med om jeg hadde fått den gratis. Sorry, jeg er en grumpy old fart men denne suger. :(
Tom
 
Jeg må nå si at den røde farven er stilig!
Litt circus er tøft.
(Kanskje noe man blir litt lei av, spesielt innenfor denne prisklassen. 5-10-laken = OK.)

8