MB&F

Prisen er nok det som er det drøyeste ja.. Men tøft å lage noe nytt og inovativt da! =)
 
er facinert av balansehjulets gange, så syntes den der var kul jeg!
Ikke noe jeg hadde gått med til dressen.. Men kul! :p
 
Den var kul, men blir nok slitsomt i lengden med så mye bevegelse på skiva. Ellers synes jeg urskivene var litt kjipe sammen med resten av skiven.
 
Løfter denne igjen jeg...
[video=youtube;BtEMxuKKy98]http://www.youtube.com/watch?v=BtEMxuKKy98&feature=related[/video]
Herlig video :D Bare så det er sagt, de lager vist ikke klokker! ;)
 
Tok denne i nærmere øyesyn på Marcus i London forrige uke :) Den er ganske så spektakulær! Og Max Busser er visstnok en festlig og engasjert type iflg Chris som jobber der.. Jeg digger klokker som er litt "utenfor boksen", men som likevel klarer å holde et visst klassisk preg!
 
Hvem er det som vil ha den og bruke den som klokke? Imponerende? Tja, men meningsløs.. Det er så åpenbart at dennå handler om å gjøre noe nytt ingen andre gjør at snart kommer Tourbillion ved siden av klokka og overfører rytmen med bluetooth.
 
Hvem er det som vil ha den og bruke den som klokke? Imponerende? Tja, men meningsløs.. Det er så åpenbart at dennå handler om å gjøre noe nytt ingen andre gjør at snart kommer Tourbillion ved siden av klokka og overfører rytmen med bluetooth.

Det er ingen klokke.. Det er ikke ment som å være en klokke.. Den bare ligner på en klokke! ;)
 
Et par folk (det trengs ikke fler) med en klokkeinteresse som går litt utover de vanlige folkeklokkene, og som har pengene til å backe det opp, kjøper disse. De fleste ur i denne klassen lages jo bare i veldig begrensede opplag, mest fordi de befinner seg i et meget begrenset markedssegment med ektremt få kjøpere. I tillegg er det jo attraktivt for noen å ha ting veldig få andre har, eksklusivitet selger bra der ute.

Jeg må si jeg synes det er kult å følge med på utviklingen og tendensene i dagens moderne Haute Horologie. Ikke fordi jeg har planer (eller finansiell mulighet, åpenbart) om å faktisk kjøpe en MB&F, Richard Mille, Greubel-Forsey, eller noe opp den gata, men det er gøy å se på dem, prøve dem, lese om dem, og følge utviklingen.

Denne klokken (tråden) handler ikke om hvorvidt man skal kjøpe den eller ei, slik jeg ser det. Selvsagt skal ingen faktisk kjøpe denne. Det er heller bare en deling av fascinasjon og interesse for en ny og innovativ luksusklokke som praktisk talt ingen kommer til å eie, men som noen av oss liker å se på allikevel. La oss holde det der.

Jeg digger den! Å sette balansehjulet i sentrum på den måten det blir gjort her er ekstremt stilig i mine øyne, og det er kult å se hva Max Busser lager når han skal prøve å være tradisjonell! Dette er jo ganske langt unna hans tidligere Horological Machines 1-4, men fremdeles crazy slik bare MB&F får det til.