Marrakech

Medlem
7. jan. 2012
Innlegg
108
Sted
Oslo
God fredags ettermidag forumtravere!
Jeg planlegger en blåtur med guttegjengen tidlig i februar, der jeg tenker å ta turen til Marrakech i Marokko. Er det noen her som har vært i Marrakech tidligere og kan gi meg noen tips til aktiviteter, restauranter og utesteder som passer for en guttegjeng på 22-24 år? Jeg vil at vi skal oppleve det Marrakech og Marokko har å by på av kultur og naturopplevelser på dagtid, og på kveldstid så blir det jo som det ofte blir med gutter i vår alder: full sprengningsfest. Er mottakelig for alle mulige tips!
 
Jeg har vært på én nattklubb i Marokko; Club 555 i Tangier. Denne finnes visst i Marrakesh og, og kan helt klart anbefales til en guttegjeng i deres aldersgruppe.
 
Var i Marrakech forrige uke. Veldig mye å ta tak i om man går inn for det, spesielt inne i medianen. Å gå seg søkk vill i souken må oppleves på godt og vondt. Når det er sagt er det absolutt ikke et sted å rave rundt drita full. Ikke veldig enkelt å handle alkohol heller, men mår du finner det koster marokkansk "gin" og "vin" omtrent ingenting. Klarte å finne et par gode spisesteder, men det er langt mellom de. Det store skulle visst være Nomad, men det skuffa. Det beste jeg spiste på hele turen var en kamelburger like sør for muren, enten var den helt eventyrlig bra, eller så var jeg bare helt på styr av å ha spist mat nesten uten smak en uke. Å handle tepper er nesten obligatorisk, men gjør litt forarbeid. Vil du ha tips til en god teppepusher må du bare si ifra.
 
  • Liker
Reaksjoner: Longhairdontcare
Marrakech er en utrolig fet by, men som @KimNK nevnte, ikke byen å være dritings i.

Jeg reiste alene i Marokko i to uker i 2011, og Marrakech var et av mange høydepunkter. Har dere tid, stikk ut til Essaouira, helt ute ved kysten, en piratby som ble hippieby på 60-tallet. Jeg kastet meg også med en firedagers ørkentur med http://saharaservices.info/, som definitivt kan anbefales. Ser at nettsidene er nede nå, men verdt å undersøke.

Den beste maten i Marrakech syntes jeg var i bodene på Jemma El-Fnaa, men det er ikke for sensitive mager. I Essaouira svarte Elixir til forventningene som nummer en på Tripadvisor.