Mark XVIII 40MM

Jeg vet det er litt motstrøms, men jeg syns faktisk tre-dato-visningen var noe som ga IWC litt karakter, og som faktisk ga fly/pilot-assosiasjoner, fordi det lignet på et instrument i et fly. Liker kassen og remmen, men syns skiven mister særpreg med den anonyme datovisningen..

Og: at de flytter ned trekant-markøren fra kl 12 og i _tillegg_ har en firkantet markør over - hva skal det være godt for? Hører gjerne noen gode argumenter :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Guest571
Jeg vet det er litt motstrøms, men jeg syns faktisk tre-dato-visningen var noe som ga IWC litt karakter, og som faktisk ga fly/pilot-assosiasjoner, fordi det lignet på et instrument i et fly. Liker kassen og remmen, men syns skiven mister særpreg med den anonyme datovisningen..

Og: at de flytter ned trekant-markøren fra kl 12 og i _tillegg_ har en firkantet markør over - hva skal det være godt for? Hører gjerne noen gode argumenter :)

Ikke utenkelig at Mark XVII kan bli enklere å få tak i fremover hvis du vil eie en. Har sittet på gjerdet og fulgt med på Mark XVI lenge selv og er litt usikker på hva jeg tenker nå etter å ha sett den nye.

Størrelsen er jo bedre på den nye, men XVI traff meg plutselig hardt her en dag. Får håpe den faller bra i pris fremover...
 
Streit Mark XVII er heller ikke helt min greie. Av IWCs pilot-klokker er 3778 eller 3777 som appellerer mest til meg, men for min del skulle de gjerne vært _litt_ mindre.
PilotsWatch_doublechronograph_IW3778_Slideshow.693d0341ca8c961d2772f141a02fc443.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: ProfessorPangloss
Streit Mark XVII er heller ikke helt min greie. Av IWCs pilot-klokker er denne (3778) som appellerer mest til meg, men skulle gjerne sett den i litt krympet utgave, 42-43mm eller noe sånt. Det holder jo å bare kikke på en klokke som dette for å få følelsen av å være i adskillige tusen fots høyde! :)
Siden det ser ut som noen andre modeller er iferd med å bli litt mindre er det jo et lite håp..
PilotsWatch_doublechronograph_IW3778_Slideshow.693d0341ca8c961d2772f141a02fc443.jpg
At de har flytta ned trekant markøren ser jeg heller ikke vitsen i, men tredagers datovindu likte jeg ikke så godt.
 
Redigert:
Og: at de flytter ned trekant-markøren fra kl 12 og i _tillegg_ har en firkantet markør over - hva skal det være godt for? Hører gjerne noen gode argumenter :)

At de har flytta ned trekant markøren ser jeg heller ikke vitsen i, men tredagers datovindu likte jeg ikke så godt.

Det har visst nok med å gjøre klokken slik den originalt så ut på 1940-tallet. I følge IWC sine hjemmesider: "The fact that IWC’s designers chose to place it below “12 o’clock” instead of integrating it in the chapter ring is a further evocation of the 1940 original."
 
Synes det var greit med 3 datovisning på tidligere modell. Langt fra noen deal breaker. Nå kommer vel prisen litt ned med Sellita urverk på den nye? USD retail var ned 1000,-, iflg en blogg. Fin størrelse.