Manglende cert..

Medlem
8. juni 2013
Hei. Har et spørsmål.
Hvor viktig for et evt fremtidig salg er det å ha certifikat på plass så lenge klokkens ekthet kan verifiseres på andre måter?

Jeg har knapt sett på mine, de ligger bare gjemt unna. Er klokken mindre ekte for meg, eller evt dere om jeg hadde mistet de?

Noen tanker?

Mvh

Dette er jo litt vanskelig å si da det kommer ann på modell osv. En brukt tag med ekthetsbevis er så og si like mye verdt som en med boks og papirer for min del. kanskje noen tusenlapper i mellom på salgspris?

Men om man snakker om en skjelden vintage Rolex feks så begynner jo tusenlappene å rulle ganske fort :p

Jeg mener cert og eller andre papirer er viktig om det er en gammel klokke eller ny. Det er endel av historien til klokken. Det betyr ikke at jeg ikke hadde kjøpt en uten hvis det var noe jeg virkelig ville ha og jeg "stoler" på selger eller den kan bli sett på av en kyndig urmaker. Men ville nok betalt det lille ekstra for en med p hvis det er mulighet for det. Det er også nevnt før at det gjør kanskje klokken mer lettsolgt med papirer. :)

Det påvirker verdien i noe grad, ikke enorm grad. Men noen lapper mindre blir det. Muligens litt mer tungtsolgt også.