Mangel av papir og serienummer

Medlem
28. juni 2012
Innlegg
16
Driver litt research etter en Breitling Navitimer Montbrilliant og har funnet noen som interreserer meg.
men... den ene mangler papirer og en annen mangler serienummer. Serienummeret er polert bort sier selger. Klokka er 2006 model. jeg blir litt mistenksom på en såpasse ny klokke. Ebay profilern er tipp topp og har handlet klokker i en årrekke. Men alikevel så vegrer jeg meg litt.

Noen som har noen innspill?
 
Du må aldri kjøpe noe om du ikke føler det er 100% greit for deg. Skal ikke behøve å overtale deg selv om at alt er i orden om det ikke føles sånn.
 
Driver litt research etter en Breitling Navitimer Montbrilliant og har funnet noen som interreserer meg.
men... den ene mangler papirer og en annen mangler serienummer. Serienummeret er polert bort sier selger. Klokka er 2006 model. jeg blir litt mistenksom på en såpasse ny klokke. Ebay profilern er tipp topp og har handlet klokker i en årrekke. Men alikevel så vegrer jeg meg litt.

Noen som har noen innspill?

Jeg hadde garantert gått for den første med ektehets bevis fra godkjent breitling forhandler :)
 
Alt som mangler serienr, det være seg våpen, biler, klokker, sykler, etc, skal man holde seg borte fra!

Dersom det da ikke er Hopalong som selger Submarineren sin da ;)
 
Det er flere gråmarkedselgere, deribland Authentic Watches som polerer bort serienummer når de får overskuddsklokker klokker fra AD.
Disse omsettes mye billigere enn klokker med serienummer.

Det eneste som teller, er vel at du vet hva du kjøper.
 
takk for innspill sålangt :)
Når jeg ser på bildene av denne Navitimer Montbrilliant jeg er interresert i, så klarer jeg ikke se hvor dette serienummeret skal være plassert.Noen som vet om dette står på innsiden?
 
takk for innspill sålangt :)
Når jeg ser på bildene av denne Navitimer Montbrilliant jeg er interresert i, så klarer jeg ikke se hvor dette serienummeret skal være plassert.Noen som vet om dette står på innsiden?

Jeg mener på at alle breitlingene jeg har hatt har hatt serienummeret nederst på baklokket, under referansenummeret. Regner med det er likt på denne.
 
Det er flere gråmarkedselgere, deribland Authentic Watches som polerer bort serienummer når de får overskuddsklokker klokker fra AD.
Disse omsettes mye billigere enn klokker med serienummer.

Det eneste som teller, er vel at du vet hva du kjøper.

Høres rart ut.. Er serienummeret polert bort vil jeg tro det er tyvegods eller noe annet grums..
 
går det an å legge ut bilder her? eller link?
så kan jeg jo legge ut bilder

Tipper på dette gråmarkedet eller tyvegods en gang i tiden. at en så ny klokke skal behøve så utrolig mye polering at den tar med seg serienummeret er en meget tynn forklaring... men for meg ser det ut som det er liten plass til serienummret der hvor jeg har sett andre har dette. rett og slett pga det er div andre ting ekstra bakpå dette låkket.
 
Det er flere gråmarkedselgere, deribland Authentic Watches som polerer bort serienummer når de får overskuddsklokker klokker fra AD.
Disse omsettes mye billigere enn klokker med serienummer.

Det eneste som teller, er vel at du vet hva du kjøper.

Røk på et ur fra Authentic Watches, uten å ha sjekket skikkelig på forhånd. "Heldigvis" var det noe galt når jeg trakk opp uret. Det ble returnert, det samme ble pengene. Får også tilbake pengene som Toll grafset til seg :)
 
Hvis noen vil se på bildene - eventuelt hjelpe til med å legge ut bildene så kan de sende meg PM med epost.
JEg har prøvd å sett på nett etter flere slike klokker. sammenlignet. men det er utrolig vanskelig.

Tilogmed på sider hvor de gir deg tips til å se forskjell på fake og originale breitling så blir du bare forvirret.
her bruker de flere klokker hvor de viser hva vi skal se etter. ang logo hvor de peker på hva som er fake så vil de på neste bilde peke på andre ting som er forskjell (da med annen klokke) og logoen har samme utseende som den fake brukt i forrige tips..men denne er original :confused:
skal ikke være lett
 
Hvis noen vil se på bildene - eventuelt hjelpe til med å legge ut bildene så kan de sende meg PM med epost.
JEg har prøvd å sett på nett etter flere slike klokker. sammenlignet. men det er utrolig vanskelig.

Tilogmed på sider hvor de gir deg tips til å se forskjell på fake og originale breitling så blir du bare forvirret.
her bruker de flere klokker hvor de viser hva vi skal se etter. ang logo hvor de peker på hva som er fake så vil de på neste bilde peke på andre ting som er forskjell (da med annen klokke) og logoen har samme utseende som den fake brukt i forrige tips..men denne er original :confused:
skal ikke være lett

Dessverre er det i dag slik at mange fakes er så "gode" at selv ikke AD'er ser forskjell før de tar av baklokket og titter på verket. Derfor er det så viktig å kjøpe selgeren, før man kjøper produktet. Er man i den minste tvil, står man over :)
 
$T2eC16FHJIQE9qUHrizZBP73Bfyolw~~60_57.JPG


http://www.ebay.com/itm/Breitling-N...911799890?pt=Wristwatches&hash=item4167a5e652

Amen, jeg har ikke greie på Breitling men det er garantert noen som kan hjelpe litt nå ;)
 
sweet rød! :D

klokka er lekker som fy i mitt hode men må la fornuften seire ang. hvis det er noe muffens.
Selger har jeg kommunisert med, og er meget hyggelig og svarer på alt. men når det kommer til serienummeret så er det denne "syltynne" forklaringa om polering som er årsaken.
 
Er serienummer "polert bort" hadde jeg holdt meg langt unna! Det tyder på at det er ugler i mosen et eller annet sted.. Hvorfor i allverden skulle dette være polert bort fra klokken? Har vel ofte vært gjort i forbindelse med tyverier tidligere, for å sjule sporene etter klokken og hvor den kommer fra.. Just my 2 cent.