Manflu - hva gjør du for å bli frisk?

Alkohol og penicillin blir du ikke syk av, men alkoholen har forkjørsrett i systemet - så effekten av penicillinen vil kanskje avta noe om du drikker mye. Det er nok mest en myte dette med alkohol og penicillin.
 
Alkohol og penicillin blir du ikke syk av, men alkoholen har forkjørsrett i systemet - så effekten av penicillinen vil kanskje avta noe om du drikker mye. Det er nok mest en myte dette med alkohol og penicillin.

Aha! Takk for svar @Minuteman. Da skader det ikke med en real kule neste fredag! Mye som skal tas igjen etter denne påska :)
 
Redigert av en moderator:
Manflu - hva gjør du for å bli frisk?

? Frisk? vil man bli frisk? Finnes det noe bedre for en mann enn å velte seg i egen selvmedlidenhet og lidelse?

Hilsen lettere forkjølet med stor sannsynlighet for forverret diagnose jo nærmere hverdagen kommer..
 
Manflu - hva gjør du for å bli frisk?

? Frisk? vil man bli frisk? Finnes det noe bedre for en mann enn å velte seg i egen selvmedlidenhet og lidelse?

Hilsen lettere forkjølet med stor sannsynlighet for forverret diagnose jo nærmere hverdagen kommer..

Hehe. Jeg blir gal av å være sjuk. Hadde klart meg særs dårlig som arbeidsledig eller langtidssykemeldt.
 
Jeg pleier bare å legge meg og vente på å dø.
Men så billig slipper jeg aldri unna.
 
Hvis "manflu" starter med litt krisling i halsen - sår hals, altså - så bruker jeg et gammelt kjerringråd som vitenskapen og skolemedisinen ikke vil gå god for. For meg har det virket i 30 år.

Men én gang jeg kjenner at noe skjer i halsen så hiver jeg innpå 5-6stk 200mg C-max. Her gjelder det å være rask. Det må skje i løpet av få timer etter at symptomene melder seg. Og, bank i bordet, jeg har ikke vært sengeliggende med influensalignende symptomer mer enn maks et par ganger de siste 15 årene.

Fyllesyk, derimot. Det blir jeg etter bare et par flasker med champagne. Her er det ingenting som hjelper.
 
Et virkelig godt råd som jeg bruker med hell, er en spiseskje kanel. Smaker litt vondt, men sånn er det gjerne når man vil bli frisk. Funker også mot bakrus, ja kanskje særlig godt egnet mot dette @Minuteman
 
Redigert av en moderator:
Har også hatt suksess med @Minuteman sin C-vitamin OD :)

Når det kommer til bakrus er det en ting som gjelder: junk. Der inngår hamburger & pommes frites (jo mer usunt desto bedre er det), cola i litervis, salt chips og smågodt. Fortære dette på sofaen med film maraton.

Alternativet til junk er et par shots med Jeger.
 
Redigert av en moderator:
Manflu ??? Er det virkelig noe som heter/blir kalt det ?
Ta dere sammen å kom dere på jobben !!
 
Det er som regel lite samfunnsøkonomisk å dra på jobb om man er smittebærer.
Influensa er en av de sykdommene hvor det lønner seg for alle parter å bli hjemme til man er frisk.
 
Manfluen var i dette tilfelle kyssesyken. Blir lite alko og bodybuilding på en stund :)

Ah.. Der var du heldig. Kyssesyken er jo bare en bagatell. Skulle sagt god bedring, men alle blir bedre av kyssesyken. Manflu derimot, der svinger man mellom liv og død.

God helg :)
 
En vår tidlig i studietiden ble jeg alvorlig rammet av manflu. Det var kun en uke før eksamen, og høstens lettsindige prokrastinering gjorde hver lesedag avgjørende. Langt fra mor og med en kjæreste på en annen kant av landet, begge forøvrig sterkt preget av kjønnstypisk empatimangel, måtte jeg selv finne ut hvordan jeg kunne bli frisk snarest mulig, helst i løpet av noen timer.

En person jeg dengang regnet som venn ga meg følgende råd: Kok sterk kaffe, rør i noen spiseskjeer instant urtete, og bland med like deler brun rom. Rør inn honning, drikk mens det er rykende varmt. På denne tiden var jeg omtrent på alder med den yngre TS-garde, men langt fra like fordervet, så jeg syntes det hørtes ut som en god ide. Jeg pakket meg inn i alt jeg hadde av tøy og gikk på polet, hvor de under sterk tvil og antakelig i ren sympati solgte dette menneskevraket en Captain Morgans.

Vel hjemme kokte jeg sammen miksturen, og tvang ned et stort krus. Det virket kjempegodt - etter kort tid følte jeg meg mye bedre. Etter enda et krus var jeg nesten frisk, og med det fjerde i magen var jeg klar til lesesalen, for ikke å si eksamen. Jeg sluknet heldigvis før jeg kom meg ut.

Det var først da jeg våknet dagen etter, med alle skallebankers mor på toppen av en forsterket manflu, jeg oppdaget at brorparten av romflasken var borte. Det tok noen dager å bli frisk likevel. Siden dengang har jeg sverget til Paracet og kvinnelig omsorg istedet.

Siden min fremtidige eks-kone mangler enhver forståelse for hvilken fryktelig tilstand manflu er, har jeg måttet ordne meg selv ikveld. Selv så omtåket som jeg er, klarte jeg å komponere denne immunsystemboosteren:

En spiseskje honning
En god klunk søt bourbon
Et par skvetter Roses lime
Saften fra en sitron
Kokende vann.

Jeg er for tett til å ane hvordan det smaker, men jeg føler meg ihvertfall bedre. Nå skal jeg lage en til, og dersom jeg kommer på jobb i morgen er bare å ringe til Nobelkomiteen. Hvis ikke får dere ha takk for alt.

41120F03-C7F6-4037-B43C-DA3C3C86D51C-25979-000010A0CB161D8B.jpg
 
Klink til med ett fedd hvitløk varmet i pannen. Spis det rått. Tygg godt. Smaker du ingen ting.. Gå til legen.
Smaker du noe, bør du være frisk i morgen.