Man bag

Særlig på storbyferier hvor du ofte går en hel dag er det svært praktisk å kunne ha med seg litt "ekstrautstyr", jeg har ikke noe problem å gå med veske.
Om jeg ikke reiser med jobben - hvor jeg har en laptopveske av svært generøse proposjoner - pleier jeg ha med enten en stor kameraveske, hvor jeg har plass til et ekstraobjektiv og kanskje en blits, eller en mindre laptopveske, 13-tommers størrelse men stort sett uten laptop, det er bare en god veske.
Om det blir mindre enn det sitter jeg med følelsen av at jeg like godt kan bruke innerlommene på jakken jeg stort sett går med.

Det viktigste er at du bærer den som om det er den største selvfølge, som del av antrekket, ikke prøver å gjemme den bort og ser deg nervøst omkring for å se om folk ler av deg. Om det hjelper på selvfølelsen kan du jo omtale det som "bag", ikke veske.

01-20-0004-SM-TO-NP-C-22-1900
Jeg har både denne samt den større "classic briefcase". Helt fantastisk kvalitet, men ikke tro det er noen lettvektere. Brukes hver dag på jobb, samt på diverse storbyferier hvor man kan fylle opp med en del ting. Myyyye bedre enn å fylle opp både bukse- og jakkelommer til de holder på å sprenges.
Sjekk ut hjemmeside; http://www.saddlebackleather.com/?_...mctr=(not provided)&__utmv=-&__utmk=110309762

• Liker
Reaksjoner: olem og bjorngb
Lenge leve machomiljøet;) Ser ut til at flertallet mener det er unødvendig. Rart igrunn, er mye feminine verdier i klokkeinteressen sånn ellers.Tipper vi kommer til å se en stor endring i hvor mange som bruker dette om ti år. Men jeg kommer ikke til å vente så lenge;) var inne og kikket litt på saddleback, og må si at prisene var ikke ille i det hele tatt. Men jeg er redd for at de kan bli litt klumpete og tunge, kan også se ut til at de kan henge seg opp i klær osv, da de er relativt "kantete" (i mangel på bedre forklaring). Hvordan opplever du det @Vestante?

Jeg tror jeg ønsker en som er litt mer slim og lett.

Fant denne fra LV, synes proposjonene er riktig, og størrelsen ser fin ut, litt stiv pris såklart, men skal jeg ha meg bag så er det bare å legge så mye kroner i det, at man ikke har råd til å ikke bruke den;)

louis-vuitton-roman-pm-taiga-leather-men-s-bags--M32852_PM2_Front%20view.jpg

louis-vuitton-roman-pm-taiga-leather-men-s-bags--M32852_PM1_Other%20view.jpg

Denne var heller ikke dum, men usikker på de fargede detaljene. Men likte reimen bedre på denne, da det ikke står LV LV LV langs hele reimen.

louis-vuitton-cross-v-line-men-s-bags--M50443_PM2_Front%20view.jpg

Lenge leve machomiljøet;) Ser ut til at flertallet mener det er unødvendig. Rart igrunn, er mye feminine verdier i klokkeinteressen sånn ellers.Tipper vi kommer til å se en stor endring i hvor mange som bruker dette om ti år. Men jeg kommer ikke til å vente så lenge;) var inne og kikket litt på saddleback, og må si at prisene var ikke ille i det hele tatt. Men jeg er redd for at de kan bli litt klumpete og tunge, kan også se ut til at de kan henge seg opp i klær osv, da de er relativt "kantete" (i mangel på bedre forklaring). Hvordan opplever du det @Vestante?

Jeg tror jeg ønsker en som er litt mer slim og lett.

Fant denne fra LV, synes proposjonene er riktig, og størrelsen ser fin ut, litt stiv pris såklart, men skal jeg ha meg bag så er det bare å legge så mye kroner i det, at man ikke har råd til å ikke bruke den;)

louis-vuitton-roman-pm-taiga-leather-men-s-bags--M32852_PM2_Front%20view.jpg

louis-vuitton-roman-pm-taiga-leather-men-s-bags--M32852_PM1_Other%20view.jpg
Saddleback er hardcore - Enkelt og greit! Brukes mye av adventurers og amerikanske militære utstasjonert rundt om i verden. Alternativt wannabe cowboyer som meg ;) Nei, de er ikke akkurat hva man man kalle sofistikerte. Blir som å sammenligne en mustang eller viper med en Ferrari eller Porsche. Personlig liker jeg stilen. Holdbart som pokker, og guttungen kan sprenge av ett dusin kinaputter inni uten at det påvirker hverken funksjonalitet eller estetikk. Kanskje det til og med tilfører litt personlighet ;-D

Alt har sin bruk, akkurat som klokker. Det blir snodig å sammenligne en DSSD med en A. lange Sohne. Stikkord - "Anomali"

Forøvrig er min erfaring at de må brukes, og jevnlig sausen inn med olje. Lær formes, og en mengde videoer på YouTube forteller om at vesken bare blir bedre jo mer man bruker dem.

• Liker
Reaksjoner: olem
Jeg har også en messenger bag, men til en bytur, restaurant, Redbar og gud vet hva annet, så blir den I største laget.

Uvant med man bag I begynnelsen, men forlater jeg aldri huset uten at homseveska er med. Spesielt på sommerstid er den et must. Shorts og skjorte er det ikke plass til mye i. Telefon, lommebok, nøkler, field notes, solbriller, multiverktøy (ja, jeg kan ikke leve uten min Victorinox Tool Knife, som ikke må forveksles med lommekniven), røkesaker (sigarer, sigarkutter, lighter, sigaretter), Mophie med ladekabel, Ibuoprofen, og gjerne et kompaktkamera om turen går lengre enn til nærmeste lyskryss. Har en usedvanlig kompakt og solid sak fra Brooks Brothers. Lett som bare det. Usikker på materialet, men det kan være noe nylongreier med ski napper her og der. For meg var det viktigsten størrelse og vekt. Skinn er bra, men jeg ønsket noe som tåler litt ruskevær, en båttur med sjøsprøyt, en dag på stranden og et realt fyllekalas. Ikke spesielt dyr heller. Tror jeg fikk den på salg for rundt $300.

• Liker
Reaksjoner: olem
Redigert:
Da ser det ut til at jeg oppgraderer til One Bag To Rule Them All.

Legg forøvrig merke til de sykt profesjonelle videoene til Peak Design.

https://d2pq0u4uni88oo.cloudfront.net/projects/1960204/video-564910-h264_high.mp4

"Beautiful, intelligent, adaptable. The Everyday Messenger is more than just an innovative camera bag. It’s a giant leap for bag-kind."

Steike!

Jeg kjøpte deres «The Leash» kamerareim for en måned siden, den er på sin side The One Strap To Rule Them All.

Jeg har backet The PD dream pack og får bagen, field pouch, CapturePRO clip (for en sinnsykt kul oppfinnelse!), Slide som da er >> The Leash :D (dog en del større) , Clutch og et trekk til kamera. @aek

• Liker
Reaksjoner: aek