Maling av bezel-markører.

Medlem
8. jan. 2012
Innlegg
156
Sted
Bodø
Heisann!

Jeg lurte på om noen hadde et godt forslag til maling jeg kan bruke for å fylle inn markørene (0 og 45)? Jeg ser for meg at resten sikker kunne trenge å friskes opp etter hvert også.
 

Vedlegg

  • 98B48836-5997-4EA1-B747-9B04C95FE895.jpeg
    98B48836-5997-4EA1-B747-9B04C95FE895.jpeg
    102 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: Leite
Jeg ville forsøkt med emaljemaling til metall modellbiler , eller bengalakk den fester
veldig godt og flyter godt. Mener disse finnes i alle glanser...
Og så ville jeg tatt alle markørene samtidig slik at de blir like.
R.
 
Redigert:
Jeg gjorde det på min Explorer 2 (solgt nå).
Brukte Humbrol og en veldig tynn pensel, tynneste du finner. Fyrstikk eller tannpirker for å skrape vekk det som kommer utenfor.
Du bør ha en urmakerlupe for å se skikkelig.
Morsomt lite prosjekt.
 
Artig tråd for de som en gang skal kjøpe en av disse malte armbåndsurene. :) Så, takk som deler og er åpen med modifikasjonen dere utfører på en Rolex selv.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tubbs og Ruos
Et lite tips jeg plukket opp da jeg skulle lakke opp igjen markørene på en haug analoge måleinstrumenter for noen år siden - emaljelakk, tynner - og en pakke engangssprøyter fra nærmeste apotek.

Det fungerte over all forventning. Lett å dosere, flyter godt utover nedi sporet, glimrende resultat.
 
  • Liker
Reaksjoner: GJB
Kan også tilføye at å rense først er viktig for god vedheft. Jeg benyttet desinfeksjons wipes og en ikke for skarp tannpirker.
 
AFDD9C23-C02F-4E44-93AD-DABFB325F16E.jpeg
Jeg ville kanskje latt det være, litt avhengig av klokka, men om man vil gjøre det enkelt kan man bruke Lacquer Stik. Den krever en viss dybde på graveringen (funker ikke så bra på grunne lasergraveringer). Har brukt den til å friske opp bokstaver og tall på gammelt fotoutstyr og kniver med pent resultat. Hvor lenge den holder er jeg usikker på.