Många här som verkar vara bilintresserade...

Medlem
7. feb. 2008
Innlegg
131
Sted
Sweden
Är det inte själv direkt men har börjat söka efter en liten semesterbil, då jag börjat uppskatta tidiga mornar och slingriga vägar. Jag tänker mig en halvgammal BMW Z3, om finanserna finns kanske en Z4a, alt Audi TT cab eller liknande ? Nån som äger/ägt dessa eller har andra synpunkter/tips ?

Äger idag endast en gammal Volvo 850 och Saab 9-3. Så "bruks" bil finns.
 
Jeg er en stor BMW-fan.. men Z3 har jeg et skikkelig elendig inntrykk av - dog som passasjer og ikke sjåfør.

De første modellene var basert på E36.. og virket veldig løse og bråkete såvidt jeg kan huske. Vet ikke om nyere Z3 fikk annet chassis/base..

Z4 har jeg kjørt litt, og den fremstod noe bedre sammenskrudd :)


Evt. kan du jo bare gå for en 135tii! Men den blir vel latterlig dyr!
 
Har heller ikke noe eier-erfaring med de nevnte bilene.

Z3M er i allefall en knallbra bil, men mulig den har et annet understell enn den vanlige Z3.
Mange kritiserer Z3 for å være en "frisørbil", men tatt prisen i betraktkning er det neppe mulig å få mer moro for pengene. En liten snerte roadster med klassisk utseende, BMW kjøreglede og bakhjulstrekk. Har fulgt en del med på de norske Z3 prisene i 2. håndsmarkedet, og de har holdt seg temmelig bra det siste 1,5 året.

Den forrige generasjonen TT var, for å si det rett ut: en drittbil. Dårlige kjøreegenskaper på coupe'en, og ennå dårligere på cab'en. Dagens TT er derimot en annen sak, men ihvertfall i Norge syns jeg den ikke er verdt den høye prisen.

Z4 er en meget god bil, og man merker utvilsomt at den er en generasjon nyere enn Z3. Z4 ville vært mitt førstevalg av de nevnte bilene dersom jeg hadde hatt midlene.
 
Hmm... har hört mycket illa om gamla TT´n. Den verkade ha diverse problem. Den nya är naturligtvis en av de jag skulle vilja ha - priset är dock högt. Toyota MR2 ?
:mrgreen:
 
MR2 er et bra valg.

Men hva med en Opel Speedster?
Det er basically en Lotus Elise med mer utstyr og komfort. Konstruert av Lotus for Vauxhall.
Fikk dårlig rep grunnet Vauxhall/Opel merket, men er en fantastisk bil. Bør kunne få tak i en til en god pris.
 
Nye X6 er bare sjukt rå og Audi a5 er i en klasse for seg selv :D

Men siden vi bor i Norge kommer jeg ALDRI til å kjøpe en slik bil uansett om jeg har 10mill på bank i et skatteparadis langt vekk ifra Halvorsen..
Ler meg ihjel når jeg ser staten rett ut svindler og lurer det Norske folk som eks med disel biler at vi bare lar de gjøre det sier mye om dette landet..

Nei uff er noe galt når det første jeg tenker på i et bil tema er skatter og avgifter :D
 
Biler og klokker.. :)
Kanskje derfor jeg er facinert av Tag heuer, de virker som de liker de bilene jeg liker Audi og Porsche.

Jeg hadde tidligere en Audi TT Cab Quattro, gamle typen, og det er den artigste bilen jeg har hatt.

Nå kjører jeg en A3 Sportback 2.0tdi DSG, men det har vel mer med drivstofføkonomi å gjøre.
Jeg kommer til å kjøpe nye Audi A4 eller Audi A5 om ett års tid, etter hva jeg gjør ett godt kjøp på.

Jeg jobbet tidligere i Møller systemet, vi hadde kampanje på Golf 1.9tdi 4motion (ribbet for utstyr) til 269.000 mener jeg..
Jeg snakket med mine svenske "kolleger" og de hadde kampanje på Golf R32 (3.2l bensin på 250hk og DSG automatgir) til 299.000,-!!

DET er mye bil for pengene! Jeg solgte en tilsvarende her i Norge til rett i underkant av 800.000,- (forsåvidt eneste som ble solgt ny i Norge i fjor).
Nå er jeg vel kanskje litt i overkant prismessig i forhold til hva du hadde tenkt deg.

Men hadde jeg vurdert Z3, så hadde jeg og tatt med Mazda MX5 som er en utrolig driftsikker og artig bil, og rykte... tja... det er vel kanskje like frisør som Z3?

P.S: Jeg hørte av en kar at om du skal bruke bilen som "penis forlenger" så er det bedre med en MX5 enn en Porsche Boxster, for damene vet at de får låne MX5'en :)
 
Hahaha, känns lite fel att kika på en liten, 2 sitsig cab, om man är ute efter "penis forlenger" . Då är nog en Mustang GT, Hummer, eller ja vilken "rejäl" sportbil som helst bättre. Var ekonomin på topp skulle en Gallardo inte sitta fel.

Fick jag välja helt själv så skulle A5an redan stå på parkeringen, har varit väldigt nära en sån men jag och försäljaren kunde inte enas om offerten. (skambud på 9-3an). Då byter jag hellre in den om nåt år till en beggad istället.

Sommarbilen känns då roligare på något sett, var iförrgår och kikade på Opel GT (Speedster?) som jag tyckte var väldigt fin men tyvärr väl över 270000kr. Min livssituation är ganska stabil, har inga planer på barn (2 småhundar räcker) så en "kul" bil skulle passa mig.

http://www.blocket.se/vi/13909919.htm?ca=11_s
 
Men vilken bil ! Herregud ! Så nära "supersport" en vanlig arbetare som mig själv kan komma...

870kg 0-100 på 4,9sek
 
Porsche är tyvärr lite för "out of my league".


Tack grabbar för era synpunkter. Många bra ! Beslut har tagits och den kommer levereras till helgen.
 
Jävlars, sorry. Jag föll direkt för denna. Tyvärr ingen cab men fin ändå.
Här är den första jag tog på "henne", otvättad och dammig - men jag tycker "hon" är vacker ändå !
:D
IMG_0222-1.jpg