Månefase i prisklasse 20k +/-? Evt bare gå for Certina DS-8?

Medlem
28. april 2013
Innlegg
52
Hei,
Har begynt å se litt i retning av en litt dyrere klokke til samlinga. Tenkte da på en litt klassisk variant, og gjerne en med månefase. Har falt litt for Longines sin Master Collection, og de har en modell til ca 28k. Men, nysgjerrig som jeg er så tenkte jeg at det sikkert var en del her som hadde noen alternativer.

Ett alternativ som har slått meg er evt å gå for Certina sin DS-8 (riktignok quartz) og legge resten av pengene i noe annet gøy, feks fra bruktmarkedet..

Uansett, modeller som bør vurderes? Evt feedback på Longinesen og Certinaen?
 
Sjekk ut månefaseklokkene til Frederique Constante. Muligens litt over budsjett. Selv synes jeg "Classic Moonphase" er veldig pen.

frederique_constant_manufacture_classic_moonphase.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Akrapovic
Den nye månefasen til FC er nydelig, men koster vel 36k eller noe slikt. En del mer enn 20k altså.

Den andre varianten som nevnes først her ligger vel på 26-27 tror jeg.

Et godt alternativ uansett. In house månefase til under 30k er uslåelig.
 
Den nye månefasen til FC er nydelig, men koster vel 36k eller noe slikt. En del mer enn 20k altså.

Den andre varianten som nevnes først her ligger vel på 26-27 tror jeg.

Et godt alternativ uansett. In house månefase til under 30k er uslåelig.

Brukt litt under 20k hvis du finner.
 
Jeg kjenner meg veldig igjen i denne tråden. Jakten på min nr 2 var nøyaktig slik.:D
Mitt valg ble en Longines Moonphase MC.

Når det kommer til bang4buck er denne kun forbigått av min Seiko skx. Skiven har en nydelig kremfarge med detaljer som brytes av blåfargen i viserne.

Selv om den dessverre ikke får all den armtid den fortjener hos meg for tiden har jeg fortsatt stor glede av den. Anbefaler den på det sterkeste!
 
Har sett på FC, men som nevnt er den ganske drøy på pris (ny). Noen som har erfaring med Longines Master? Synes også det nesten er litt rart å bruke 7k på en quartz Certina, men den ds-8en virker veldig nice. Noen som vet om den er utstilt noe sted i oslo/Akershus? Er det "lagervare"?
 
Har en Ds2 kronograf, og det er en helt suveren klokke! Fit og finish på kasse, skive og lenke er suveren. Og urverket er bra. Uavhengig timeviser som gjør det enkelt å stille ved reise eller endring fra/til sommertid. Og uhyre nøyaktig. Jeg kjøpte min i juni 2014, og den har på snart 2 år sakket ca 6.5 sek. Dessuten har de 100m vanntetthet uten skrudd krone, noe jeg syns er en stor bonus.

Verdt pengene? Ja definitivt imho. Jeg hadde helt sikkert gått for en Ds8 hvis jeg ikke hadde denne fra før.

iwMr7zn.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Hei,

Jeg har en DS-8 og kan trygt abefale den. Det er som du sier et quartz verk i den og ikke automatikk. Skiven er ryddig og klokken gir bra inntrykk selv om den er "billig". Jeg er veldig fornøyd. Det stod mellom den mørke og hvite urskiven og valget falt på den hvite. Det kan være noe vanskelig å lese skiven i sterkt lys så mulig at den mørke er et bedre ivalg ifbm med det.

Lykke til med valget :)

20150701_193151_1_zpsy2bdhyaa.jpg


Front_1_zpszpd6te2z.jpg