Lydmøbel (Geneva?)

Rød

Støttemedlem
Medlem
9. nov. 2011
Innlegg
6.227
Sted
Arendal
Jeg er nærmest grønn vedr. lyd, men kona har lyst på Geneva L eller XL i valnøtt. Vi har en liten Geneva som gir bra lyd tross pris/str. Brukes mest på Spotify via Pad eller iPhone og litt radio.

Men det finnes vel andre alternativer med bedre lyd i samme stil/type, eller kan noen anbefale denne fremfor alternativer.

Pris 10-15?

Tips mottas med takk og gjerne med link til norsk side som viser pris ;)
 
Redigert:
Bang & Olufsen A9 kan anbefales!
Skal ha en selv når pengene er på plass.

BeoPlay A9 - AirPlay Music System
Digger designet, lyden er som alltid bra på B&O og ja, synes den er råkul!
Om du ikke har hørt på lyden, så ville jeg tatt turen innom en B&O butikk å spurt om en Demo.

Her kan du spille via Ipad og Iphone så mye du vil! Overføringen funker helt toppers! Aldri opplevd noe problemer med trådløs avspilling når jeg har prøvd A9 i butikk. Kan henges på vegg om ønskelig også.

Test: Et kunstverk med lyd - Bang & Olufsen BeoPlay A9 - Lyd og Bilde (test av A9)
B&O får jo alltid trekk pga pris, og selvfølgelig man betaler litt for designet men så er det meste råkult!

Evt kan du lete etter noen Beolab 3 brukt, de spiller også konge! (bruk de sammen med B&O playmaker)

Skriv gjerne hva du velger og en liten "anmeldelse" :)
 
Redigert:
Hos oss er lillebroren til A9 flittig i bruk:cool:

Beosound 8

beosound8.jpg


...må ikke ha telefonen på - selvsagt Airplay-kompatilbel.
 
Hei.

Har ingen erfaring med de foreslåtte anleggene, bruker selv sonos knyttet til mitt gamle anlegg.

Siden Geneva L nevnes som et av alternativene vil jeg bare tipse om at soundgarden.no har tilbud på Geneva L. Koster nå 5999. Andre butikker ligger rundt 9999 etter det jeg kan se (Dustin, expert m.fl). Har brukt soundgarden.no ved kjøp av hodetelefoner, bare gode erfaringer.
 
@OleK, L + stativ bestilt. Fantastisk tips, takk!

Håper bare jeg får avbestilt/prutet samme anlegg fra annen forhandler i morgen...
 
Redigert av en moderator:
Trekker opp igjen denne tråden.

Jeg lurer på Geneva XL eller B&O Beoplay 9

Synspunkter på hvilken jeg skal velge?
 
Hehe. Jeg endte opp med L som bare gir helt grei lyd, hverken mer eller mindre.

Lydmessig vil jeg tro B&O gruser Geneva.
 
Jeg har hatt begge, synes Beoplay 9 slår XL ganske greit. Jeg er nok ikke noe ekspert men lyden på A9 er fyldigere og "fyller rommet" bedre. Ta deg en tur og hør på begge før du bestemmer deg :)
 
  • Liker
Reaksjoner: jonska og Havvo
Beoplay A9 spiller rent, høyt og har dyp bass. Noe av det beste JEG har hørt innen denne sjangeren. Men; vil du ha ordentlig lyd og stereofølelse synes jeg ikke det er noe som slår 2 separate høyttalere. Jeg har ikke lenger den store hifi-dilla så det er greit for meg. Det er mest barnemusikk type Markus og Martinus og div hits som spilles her nå uansett;)
Problemet med min er at nå er det et eller annet som har røket slik at jeg ikke kan knytte meg opp til den direkte ved Bluetooth eller AirPlay. Da må jeg kable den til modemet og spille via WiFi. Skal få levert den inn men det er irriterende unødvendig at det skulle skje.
(Jeg har 1 år gml Mk2 i sort med valnøttben)
 
  • Liker
Reaksjoner: nam_nor
Noen som har devialet på tripod, og har små barn i hus? Er det håp for overlevelse, eller må jeg få for de stygge veggfestene?
 
Jeg er veldig nære på å handle ett sett slike. De er rå! De koster en sub, men det er det kanskje verdt?

Noen som er sugen på en geneva xxl?
Begynte med 1 og var fornøyd en stund. Savnet etter stereo ble for stor så jeg røk til på en til: Veldig fornøyd. Koster nesten en Sub ja og det er de verdt, lett:) De får sikkert fin patina og heftig prisøkning fremover..
 
Gjetter på at @trippelj kan tilføre god info her?

Gjerne @Preacher! Bare så det er presisert @Havvo jeg jobber med salg av denne typen varer til daglig.

Begge har svært god lyd i forhold til konsept. BO har flere trådløse funksjoner (Airplay og DLNA), Geneva er mer tradisjonell med god DAB-tuner og CD-spiller og blåtann. Lydkvaliteten er tilstede på begge, med tyngde, god klangbunn og definisjon oppover i frekvensregisteret. Minus er at spredningen er knapp, så det store spørsmålet er jo om du skal lytte til musikk eller om det skal stå på i bakgrunnen for det meste. Har hatt Geneva L, god lyd til bakgrunnslyd, men kom til kort til å lytte til musikk for min del. Men så er jeg også typen som liker å dyrke Hi-Fi guden foran alteret hjemme.

Flere trekker frem Devialet Phantom som er en bedre lydmessig løsning om man liker designet og kjøper full pakke med to (en stk gir omtrent det samme som A9/XL så det blir litt hipp som happ etter hvilket design du liker best). Utrolig funksjonelt grensesnitt via app på Devialet! Tidal er integrert, stort pluss for en Hi-Fi nerd som meg pga mulighet for strømning i høy kvalitet. Har installert flere Phantom hos kunder, og det virker som om alle får det lett og greit til å bruke systemet. Må ha ordentlig nettverk for å fungere stabilt, så du må muligens gjøre noe der litt avhengig av hvordan løsningen på nettverket er hjemme hos deg.

Dynaudio har også mye spennende trådløst som Xeo og Focus XD, dog med mer tradisjonell utforming. Her er Spotify integrert via senderen i systemet og du får ellers et godt utvalg av muligheter til å koble til andre enheter. Har hatt Focus 200 XD selv inntil nylig, fruen var fornøyd med designet og jeg var happy med lydkvaliteten. Har akkurat oppgradert til passive høyttalere igjen som jeg ble enda mer fornøyd med, men som fruen ikke har funnet roen med utseendet på.