LV samlerstatus??

Grønt er kult synes jeg, uansett om det er klokker eller andre ting.
Men om LV Sub blir samleobjekt og vil stige i pris er det vel ingen tvil om, det er jo allerede skjedd. Ny i 2003 kostet den ca 27.000,- fra forhandler. Alle Submarinere har steget i pris så jeg skjønner ikke at LV skal være noe unntak.:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
Ikke full, bare full av overtidsjobbing :p

Nei, klokken faller ikke i smak hos meg, føler dette er mye av tidssonen syndromet. Utrolig lett å hype opp en klokke hvis noen sier at den er fin så skal alle andre si at den er fin også. Men kan jo hende det bare er jeg som synes den er grønnjævli :cool:

Helt enig med Reidar, den spygrønne bezelen er bare ikke pen :D For øvrig helt URkomisk den hypingen som skjer her på TS til tider, spesielt i forhold til enkelte Rolex modeller... det er onani i verdensklasse... :D
 
For øvrig helt URkomisk den hypingen som skjer her på TS til tider, spesielt i forhold til enkelte Rolex modeller... det er onani i verdensklasse... :D

Om Kermit'en er en hype eller ettertraktet samlerobjekt er det vel alt for tidig å si noe om. Å være veldig bastant i uttalelsene angående hva som skjer i fremtiden blir litt håpløst. Ring heller ei spåkone.:D
Synes forøvrig ikke det hypes noe særlig her. Rimelig nøktern holding er vel heller stikkordet for TS vil jeg si.;):)
 
Det er jo et klokkeforum så at folk ikke er klinisk nøytrale og (kjedelig) "objektive" (finnes det?) i sin omtale er jo en del av sjarmen ;)

Jeg liker LV, men LN bedre :) Men maxi dial er stilig, da!
 
Da jeg skulle kjøpe klokke for et par år siden, og begynte å vurdere Rolex, var min først tanke, "hvilken idiot gidder å kjøpe sub med grønn bezel.?" Så endte jeg opp med en LV allikevel... Personlig var det en klokke som tok litt tid å venne seg til, men da jeg først hadde gjort det synes jeg den er finere enn den sorte ( kanskje med unntak av noen vintage-modeller..)

Jeg synes faktisk at den funker overraskende godt til de fleste skjorter og gensere, så det er et mindre problem enn jeg hadde trodd på forhånd. Selvfølgelig, hvis man er glad i sjokkrosa eller flourgrønne klær, så passer den nok ikke så godt...:rolleyes:

Jeg er enig at den har blitt hypet, men det gjelder de fleste forumene, ikke kun TS. Men sånn blir det jo med klokker som har potensial for hype, dvs klokker som er noe mer begrenset enn sammenliknbare klokker. Om denne hypen er mer eller mindre fortjent enn for andre klokker vet jeg ikke. Men man kan jo lure på prisene på feks redsub og DRSD, for ikke å snakke om milsub og Comex. Greit, jeg vet at disse er mye mer sjeldne, men prisene er jo tildels latterlige mye høyere også..

Poenget er uansett at det er markedet som bestemmer, og i denne sammenheng er markedet en gjeng med mer eller mindre irrasjonelle klokkesamlere. Hvis historien er noen pekepinn, så er det i alle fall sikkert at "irrasjonelle" klokkesamlere er villig til å betale mer for begrenset tilbud og "en god historie". Sånn sett tenker jeg at LV i alle fall kan være verdt og vil bli verdt noe mer enn en tilsvarende svart 16610.
 
Alle LV klokker som selges på 2. hånds markedet nå selges jo for mere enn det de kostet nye.
Så det er vel ingen tvil om at de er attraktive men om de vil bli så veldig mye mere verdt enn de andre er vel ikke helt sikkert, men det er jo ingen umulighet heller? De blir nok ikke noe billigere enn sine sorte søsken vil jeg tro.

Det er jo Rolex aggressive prisutvikling som gjør at de er så høyt priset på brukt markedet og det faktum at de ikke oversvømmer markedet med klokker, det er som regel litt ventetid på de.

At Rolex er hypet er jo opp til enhver å avgjøre, men jeg mener det er det. Når jeg tenker hype er det først og fremst Panerai som dukker opp i tankene mine. Der mer eller mindre alle klokkene som leveres er såkalt Limited Editions...:confused:
 
Det norske markedet flommer nå over av spygrønne Submarinere til latterlig stive priser.

En hypet boble som snart sprekker??... :D
 
Ja, dwt ser ut som at det har blitt rett å anse dette som en klassiker. Trist at jeg ikke kjøpte den gangen de var rimelige. Flott har Kermit alltid vært.

8
 
Får håpe andre 50-års Jubileumsmodeller har samme prosentvis utvikling ...
949E98CF-5448-4877-822D-F443C0852A98.jpeg