LV samlerstatus??

Medlem
22. nov. 2009
Innlegg
798
De siste 4-5 mnd har 16610LV "Kermit" tatt helt av i brukt pris på de internasjonelle forumsalgsidene,
ifra en av de store selgene koster nå en mint Y-serie ca 44500kr (ekskl. moms/Toll) 7995USD:?:
http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=5658148&rid=0

Nesten så att LV gått om SubC i pris, ihvertfall ikke lang tid igjen...
Flaks jeg ikke solgte min LV:D

Er LV'n på vei å bli en "collectable" eller er det bare litt "hype"?
 
Dette har jeg også lagt merke til. Jeg tror prisene bare vil stige fremover. LVen ble bare laget i 8 år, og må være mye sjeldnere enn feks Sea-Dweller, som er produsert i over 20 år med samme utseende. I tillegg er den en skikkelig tool-watch imotsetning til den nye subben som er en mer jålete klokke. Morsom kombo med maxi-dial og visere samtidig med den gamle urkassen. LVen har det beste fra den gamle og den nye verdenen og har alle specs som skal til for å bli både ettertraktet og dyr i fremtiden.
 
Tror nok at det er en kombinasjon av selgere som hausser opp samleverdien, og en økning av etterspørsel.
En naturlig følge av begrenset opplag er vel ofte at prisene vil stige på lang sikt.
Magefølelsen min sier at disse vil være verdt en liten slump om, tjaa... si 20 års tid.:cool:
Jeg er uansett glad for at jeg fikk tak i min NIB til en overkommelig sum.:)

Kombinasjonen slank kasse og maxidial er jo helt rått.:D
 
De er jo litt ekstra sjarmerende, men selv om de ikke har vært produsert i "1000 år" som en normal sub så er det jo fortsatt produsert en god del av disse også ;).

Kunne godt tenkt meg en slik også gitt...

Huff, Norsk Tipping må ringe snart om jeg skal få alle klokkene jeg vil ha ;)
 
Deilig grønnfarge, oppdatert - men likevel en klassiker, og nå på toppen av det hele et samlerobjekt.

Jeg må tvinge meg selv til å ikke ha lyst på denne.
*se på timeviseren, se på cyclopen*
 
Skeptisk.... på litt lengre sikt ( + 20 år ) vil disse kanskje være en vinner i forhold til de andre, kommer litt an på produksjonsanntall. Se på antall- og prisforskjell på 5512-13 kontra gilt dial og maxi dial, samt 1680 kontra red sub (1680). Samme med SD 1665 (som ble laget i et begrenset antall) - og prisforskjell på Rail Dial / Double Red. I "gamle dager" var ikker sub og spesiellt Sea Dweller populært - disse ble ikke produsert i store serier som f.eks. DJ.
 
Jeg er ganske sikker på at LV kommer til å bli et(er) et samleobjekt. Jeg tror de modellene som er levert rundt jubileumsåret 2003 er de som kommer til å få mest samlerstatus. Husk det er en klokke som ble produsert ifm Submariner 50 år. For mange er det de som er tidligste modellene (Y-F serie) som er mest atraktivt, disse er det ikke mange av. Derfor prises også disse høyere enn senere LVer.
 
Samlerstatus eller ikke, glemmer ikke folk av hvor utrolig lite tiltalende den grønnfargen egentlig er? Mye rart man kan samle på som er sjelden, men jeg foretrekker å samle på ting som ihvertfall ser bra ut:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Bernhard Tødenes
Er du full, Reidar? ;) Klokken er jo nydelig med sin grønne bezel (IMHO), samtidig som den skiller seg ut fra alle submarinere med sort bezel. Dessuten liker jeg at klokken har den gamle kassen, men maxidial :cool:
 
Er du full, Reidar? ;) Klokken er jo nydelig med sin grønne bezel (IMHO), samtidig som den skiller seg ut fra alle submarinere med sort bezel. Dessuten liker jeg at klokken har den gamle kassen, men maxidial :cool:

Ikke full, bare full av overtidsjobbing :p

Nei, klokken faller ikke i smak hos meg, føler dette er mye av tidssonen syndromet. Utrolig lett å hype opp en klokke hvis noen sier at den er fin så skal alle andre si at den er fin også. Men kan jo hende det bare er jeg som synes den er grønnjævli :cool:
 
Ikke full, bare full av overtidsjobbing :p

Nei, klokken faller ikke i smak hos meg, føler dette er mye av tidssonen syndromet. Utrolig lett å hype opp en klokke hvis noen sier at den er fin så skal alle andre si at den er fin også. Men kan jo hende det bare er jeg som synes den er grønnjævli :cool:

Jeg henger meg på rkjersem her :eek: Vet ikke helt hvorfor, men den faller ikke i smak dessverre. Men den nye derimot med grønn skive. Den er bærre lekker!
 
Jeg henger meg på rkjersem her :eek: Vet ikke helt hvorfor, men den faller ikke i smak dessverre. Men den nye derimot med grønn skive. Den er bærre lekker!

+1 :)

Forstår ikke denne fascinasjonen, hverken med grønt, pepsi eller coke på bezelinserten.

Den nye LV, derimot :D
 
He he.:) Synes ikke Kermiten var noe spesielt i begynnelsen jeg heller.
Litt etter litt spiste designet seg inn på meg, og nå er det favoritt klokkene mine.
Angående samlerstatus virker det som konsensus er at disse er samlerobjekter der ute på internettet.
I hverfall blant selgerne.:D
Men prisene på LV har sakte men sikkert steget det siste året. Samtidig kommer de sjeldnere for salg. NIB ligger gjerne langt over det som var listepris. Det er ikke så lenge siden det var flust av dem der ute. Det kan jo tyde på at de havner i samlingene til folk som ikke har planer om å selge.
 
Ikke full, bare full av overtidsjobbing :p

Nei, klokken faller ikke i smak hos meg, føler dette er mye av tidssonen syndromet. Utrolig lett å hype opp en klokke hvis noen sier at den er fin så skal alle andre si at den er fin også. Men kan jo hende det bare er jeg som synes den er grønnjævli :cool:

Hehe...det er godt vi ikke alle har samme smak, det hadde blitt kjedelig :p
Selv har kermiten min fulgt meg gjennom tykt og tynt siden begynnelsen av 2007, og har blitt en keeper! Og det skal dukke opp noe fantastisk for at den må selges.
Ellers er hulken nice, ingen tvil om det!
 
Jeg har hatt min nå i 9 år, må si jeg er stor fornøyd med min. Synes den var litt rar i begynnelsen, men nå er det en av de absolutt keeperene mine.
 
Samlerstatus eller ikke, glemmer ikke folk av hvor utrolig lite tiltalende den grønnfargen egentlig er? Mye rart man kan samle på som er sjelden, men jeg foretrekker å samle på ting som ihvertfall ser bra ut:)

Har prøvd å like den, men er enig med rkjersem her. Og hvilken genser/skjorte/jakke kler grønnfargen? Med mindre passet innehar navnet Bruce Banner er det glemmesak for min del...
 
Personlig synes jeg kanskje ikke grønn på sort er den vakreste kombinasjonen, men kan like Hulken godt. For meg virker det litt som om man ikke klarte bestemme seg i første omgang og gjorde den litt halvveis, men det er vel sjarmen med klokken for mange?

Ut i fra prisene man ser internasjonalt nå i forhold til for et par år siden, og hvor lite som er tilgjengelig, så kan det det virke som om den samles mer enn annet "nytt". Klart det vil være surt å sitte å se den blir en ordentlig godbit, det er lett å være etterpåklok, og jeg har vanskelig for å se hvordan man skal tape penger på å sitte på et eksemplar slik som det har utviklet seg nå.......
 
At folk ikke liker grønnfarge er en grei sak, men at Kermit er fysj mens Hulken er snadder blir litt :confused: for meg. I mine øyne er Kermit fremdeles en allround arbeidsklokke som hører hjemme i en Camelreklame, mens Hulken er i samme klasse som Bluesy og Yachtmaster, en sporty klassiker på flybridger og i hageselskap...;)
Flotte klokker begge to, selv om jeg synes 40mm med dykkerbezel er alt for lite, og hovedgrunnen til at jeg ikke drømmer om Sub.