Lukten av gull

Medlem
24. juni 2012
Innlegg
2.320
Sted
Oslo
God dag alle sammen:D

Ettersom jeg nærmet meg 1000 poster og økonomien var på et tilfredsstillende stadiet begynte selvfølgelig tankene å surre om unboxing ved milepælen – WIS-status.

K/S ble sjekket daglig og jeg fikk kjenne litt på ”jaktfølelsen” igjen. Det var deilig! Det er forresten utrolig vanskelig å bestemme seg blant alle de fantastiske alternativene som ligger til salgs her på forumet, men et ur utmerket seg. Hun smilte og blinket så pent til meg at jeg bestemte meg for å vurdere henne nærmere. Hun var unik og ny for meg. Nytt kassemateriale, innerbezel og ikke minst ”vintagelook”. Alle disse faktorene appellerte noe voldsomt til meg, og etter en søvnløs natt tok jeg kontakt med selger. Etter noen pm´er var avgjørelsen fattet. Det eneste problemet nå, var ventetiden. Den fryktelig lange ventetiden..

Avtale ble gjort den 26. August, vell vitende om at jeg ikke var hjemme fra jobb før den 19. September. Det var hardt, men som motivasjon var det fantastisk! Når jeg sto på dekk ikledd oljehyre etter 21 timer uten søvn, i regnvær, oljesøl og duften av gammel laks tok jeg noen dype drag og tenkte: ”Dette er lukten av gull!”. Noen har kanskje gjettet det allerede, men for dere som ikke har forstått hvilket ur det er snakk om, presenterer jeg Longines Legend Diver Rosè Gold:cool:

Stor boks

null_zps42509d87.jpg


Mye bobleplast!

null_zps3cca3f10.jpg


Let´s get to it:cool:

null_zpscf1adabd.jpg


null_zps3e1507af.jpg


null_zps2bb603bc.jpg


null_zps6ceac997.jpg


null_zps411dc270.jpg


null_zpsb9737211.jpg


Noen wristshots må til:)

null_zpsbbbae372.jpg


null_zpsbe44a548.jpg


null_zps2aa3e95e.jpg


null_zpsabcdce0a.jpg


null_zps7d8bd826.jpg


null_zpsb4b1ef89.jpg


Litt lume er det også:D

null_zps263b4c11.jpg


Vet det ble mange bilder her, men når du digger alle sammen er det vanskelig å velge bort noen:rolleyes:

Stor takk til Tagliano for en strålende handel. Jeg lover å ta godt vare på henne:)

Til slutt ønsker jeg å takke medlemmene her på TS. For et forum, og for et miljø! Jeg har aldri frekventert et forum med en så hyggelig tone, og med så mange kunnskapsrike medlemmer. Denne hobbyen hadde nok aldri vokst seg så stor om det ikke var for dere. Håper å få delta på flere GTG´er og møte flere av dere i løpet av tiden fremover:)
 
LLD er en flott klokke, kalte stålutgaven jeg hadde en " kultivert dykker", hva skal man så kalle gullversjonen? Uansett, en nydelig klokke!
 
Denne har jeg siklet på - og det før denne dukket opp. Nydelig klokke... Og savner gull. Gratulerer :)
 
Gratulerer med et særdeles pent ur! ;) Artig at denne ble værende på TS.
 
Gratulerer så mye;)
Jeg hadde aldri klart å vite at den klokken lå hjemme. Hadde sagt opp på dagen:p
Gleder meg til flere bilder, for både klokke og bilder er top notch:cool:
 
Oioioi, for en nydelig gullklump. :D Den er helt klart vakker. Har vært innom den annonsen her på k s endel ganger og sier som sagt før her at det er fint at den blir på sonen. Rosegull er lekkert. Gratuleler med den og med WIS.
 
Den kledde deg vanvittig godt, og hvilken gullklump å feire WIS med.. Stor gratulasjon Marius!
 
Redigert: