Lost in space

Medlem
18. aug. 2011
Innlegg
2.085
Sted
Mellom skogen og jordet
Etter å ha vært bortreist en ukes tid er det ekstra gøy å komme hjem når det ligger en pakke og venter på deg.



Fin grå boks med et russiskklingende navn.



En liten oransje kule?



Det ser jo nesten ut som om klokken sitter inni en romkapsel.



Den "originale eieren" av klokken.



Sturmanskie pilotklokke...



…første klokke i verdensrommet.



Til tross for at den med sine 38mm er den minste klokken jeg har, sitter den fint på armen.



Jeg leste på Space Cowboy sin veldig interessante blogg Arnes Nerdorama om klokkene som hadde vært i verdensrommet. En av mine "oppnåelige grails" er Speedmaster. Jeg har ennå ikke bestemt meg for akkurat hvilken - en ny med 1861, eller en vintage med 321. Mens jeg tenker, sparer og bestemmer meg var det fint å få inn denne som en ventepølse.
 
Kult med noe annerledes!
Ang speedy tror jeg en fra 80-90 tallet er en kurant låsning. Litt gammel følelse uten å være for redd for vintagefeller?
 
Takk for alle hyggelige hilsninger. Har hatt klokken på armen siden i går kveld. Jeg liker den veldig godt, og synes det er en fin avveksling med hvit skive. Det er imidlertid veldig uvant med størrelsen. Jeg har (nesten) jentearmer, så 38mm er egentlig ikke for lite for meg, men jeg har vent meg til klokker på 40+ og da føles denne liten. Min kone mener imidlertid at denne hadde størrelsen til "en normal klokke, og ikke en klump med bly". :D Det er vel først og fremst Sinn U1 hun tenker på da.

Поздравляем!

спасибо!
 
Kult med noe annerledes!
Ang speedy tror jeg en fra 80-90 tallet er en kurant låsning. Litt gammel følelse uten å være for redd for vintagefeller?

Jeg har vurdert det (og vurderer det ennå), men de fleste jeg har sett fra 80-og 90-tallet ha vært litt for nært en splitter ny i pris til at jeg har blitt fristet. Ingenting er dog utelukket. Finner jeg en til rett pris slår jeg nok til. :)