Longines Sport Chief

Medlem
17. feb. 2011
Innlegg
150
Sted
Rogaland
longines.JPG


Fant denne klokken når jeg rotet gjennom gamle ting her hjemme.
Eneste jeg vet om denne klokken er at den fungerer og at den heter Longines Sport Chief

Noen som vet litt mer om klokken og eventuell verdi?
 
Serienummeret er kjekt å ha når du skal finne ut litt mer om den. Da kan du evt sende en mail til kuratoren ved Longinesmuseumet og få en del informasjon om den.

Cal 30L er anerkjent og dersom den har dette verket kan den være salgbar for ca 4.000,-.
Om denne har cal 280, noe som er ganske sannsynlig, kan du trekke fra en tusenlapp.
Forutsatt at klokka er hel, pen og servet.


PS:
Mulig at det bildet du har lagt ut er tilstrekkelig for et trenet øye for å fastslå hvilket caliber den har, men for mine ikke fullt så trenede øyne er det ikke mulig.
 
PS:
Mulig at det bildet du har lagt ut er tilstrekkelig for et trenet øye for å fastslå hvilket caliber den har, men for mine ikke fullt så trenede øyne er det ikke mulig.

Da må du træne meir og pusse brillan :)

Nei, 30L sitter i min egen Chief, så jeg antok at det var det samme i denne. Opp med lokket og sjekk!
 
Enig med Minuteman, mest sannsynlig caliber 280.

Vanskelig å se uten bilde av baklokket (det holder ofte å se baklokket). Formen på kassen tilsier caliber 280.
30L har liten sekund, så det er det ikke. Det kan være caliber 30LS, men jeg tror ikke det.

Uansett er det en kjempefin klokke - og caliber 280 er absolutt noe av det bedre fra Longines.