Longines er et klokkemerke jeg lenge syntes var litt kjedelig men etterhvert blitt mer nysgjerrig på. Det begynte med et spesialhefte fra Chrono som brettet ut hele historikken og jeg ble fasinert av en modell de kom med i 1977 med det fantastiske urverket L990 fra den gangen Longines lagde sine verk selv før denne delen ble skilt ut i N.Lemania. Idag benyttes dette verket i modifisert form i likhet med andre Lemaniaverk bare i de mer eksklusive merkene til konsernet slik som Breguet mener jeg å ha lest. Dette Longines uret med L990 familien kom så i en begrenset opplag på til Baselmessen i 2008. Et eksemplar fra originalen i 1977 var prismessig utenfor rekkevidde men 'kopien' fra 2008
klarte jeg å spore opp i noen salgstråder (ca3500$) men desverre solgt. Leter fortsatt.
Retrograde klokken ble også lansert i 2008 og dukket derfor opp på netthinnen da jeg lette etter den andre.
Så det ble et interessant gjensyn da jeg så den til halv pris hos min norske AD.
Ingenting å lure på som dere sier så jeg slo til.
klarte jeg å spore opp i noen salgstråder (ca3500$) men desverre solgt. Leter fortsatt.
Retrograde klokken ble også lansert i 2008 og dukket derfor opp på netthinnen da jeg lette etter den andre.
Så det ble et interessant gjensyn da jeg så den til halv pris hos min norske AD.
Ingenting å lure på som dere sier så jeg slo til.
Redigert: