Longines Legend Diver-tråden

Medlem
16. jan. 2012
Sted
Trondheim
Med 3 unboxinger av LLD på en dag er det på plass med en egen tråd.

Anbefaler å lese @Frodo sin grundige omtale Longines Legend Diver | Tidssonen - Norges største nettsted om klokkerTidssonen – Norges største nettsted om klokker

Her er det bare å fyre løs med alle spørsmål, kommentarer og ikke minst bilder av LLD

Starter selv med noen spørsmål som lett googling ikke ga noe godt svar på. Da modellen startet sto det bare automatic på nedre havdel av skiven. Så kom en periode der der står automatic + 30 bar(300meter), før de nå visst er tilbake til kun automatic. Noen som vet hvor lenge de produserte skivene med bar/meter skriften på? Det virker jo som om de syntes dette var en dårlig ide og sluttet med det, kanskje som da rolex fant ut at det var komplett latterlig med den stygge røde skriftlinjen:D

Redigert av en moderator:
LLD er en flott klokke som jeg hadde i boksen for en tid siden, den sirkulerer på sonen og ble vel unbokset igjen som en av de tre i dag. Noen bilder fra tiden i mitt eie:

IMG_1576_zps061eef65.jpg

IMG_1812_zps0fb40fa1.jpg

IMG_1809_zps01c24864.jpg

LLD er en favoritt som jeg gjerne anskaffer igjen.

Det stemmer @westmouth :) Kjenner jeg angrer litt på at jeg solgte den allerede, ikke umulig at en LLD finner veien tilbake til boksen her heller med tiden.

Noen bilder fra meg også:

1d916c9c-2f15-43c6-b2c6-5eaff918e048_zpsd7559570.jpg

83db0538-6fac-471e-b5b8-691f03757760_zpsfeee96c2.jpg

DSC_5066_zps68a2227f.jpg

Når det gjelder 30-bar teksten mener jeg dette var noe de kom med i 2012, og som nå i år er tatt bort igjen.

Flott tråd! :)

Kjøpte min LLD i slutten av september, og har virkelig forelsket meg i den. Elsker vintage-looken ved det høye safirglasset. Min skiller seg litt ut fra mengden ettersom den er i rødt gull. En fantastisk "diskret" gullklokke:)

Bidrar med noen bilder jeg også:

null_zpsafba9bd8.jpg

null_zps2aa3e95e.jpg

null_zps263b4c11.jpg

For kaste meg inn med en kommentar og et bilde jeg også siden jeg tok del i den tripple unboxingen idag! :)

Jeg har egentlig hatt budsjett til å gå opp til et høyere prisnivå siden det datt inn en del overtidstimer ute på båten.. men etter utallige timer med leting så fant jeg ikke en annen klokke (under 35k) som ga meg den samme godfølelsen som denne klokken gir meg!

Legger ved bilder fra unboxingen idag :)

DIJUXmq.jpg

YbQdKC6.jpg

Jeg skrev en review her på sonen for en tid tilbake.
Regner med det er den du sikter til, @Josef.
Uansett er dette et ur jeg setter veldig høyt.
Noen hodestups beundring & respekt gir den ikke.
Men herregud så mye god uropplevelse og samtidig komplett underpriset og undervurdert.

Det blir LLD i morgen.

LLD er en flott klokke, det eneste jeg kan utsette er at det er noe udefinert med timeviseren. Den skulle enten hatt lume på det meste av viseren eller så burde viseren vært noe profilert eller hatt en form for struktur. Slik det er nå så synes jeg den ser noe blass og uferdig ut.

@westmouth, den har lume.
Personlig liker jeg svært godt viserne, som er svært nær slik de så ut på originalen.
Det gjelder forøvrig spesielt no date versjonen, som er nesten en eksakt kopi av sitt opphav.
Det er her den skiller seg fra andre tilsvarende konsepter som Black Bay, Heritage Chrono, Superocean Heritage, etc.

Dagens, åpenbart.

962F9028-B2D4-43AE-A018-6B0854B517BE-7589-0000073A987F182C_zps68bc3988.jpg