Longines Flagship - Pappas klokke

Flott samling! Kjenner jeg savner den gamle Flagship-en min (den med "gull-tau") når jeg ser dette, men den kom helt klart til rett mann! Glad det var du som kjøpte den!
Takk for det! Ja det er en fin klokke som jeg er veldig glad i. Hos meg har den godt selskap fra hele familien sin.
 
  • Liker
Reaksjoner: KTS69
Siste tilskudd.
1957, cal. 30L
37 mm
IMG_6762.JPG
 
Imponerende og variert Flagship samling! Jeg arvet en Flagship etter morfar, den ligger i klokkeboksen hele året men får komme ut en tur på julaften.

Vis vedlegg 53746
Veldig flott klokke! Liker veldig godt den modellen der. Ta godt vare på den! Kult at det er flere vintage Flagship her på TS
 
Her er mitt flaggskip. Har fått litt informasjon om det, men det er fra en slektning jeg vet alt for lite om. Jeg har altså ingen minner fra klokken slik som trådstarter beskriver, men det hindrer meg ikke fra å ha følelser knyttet opp til familiens historie.
Det har nå fått en skinnrem og brukes til dress og andre høytidelige anledninger.

Lon1.jpg
Longines bakside.jpg
 
Det er en godbit du har der @Kaha. Veldig hyggelig med klokker som har vært i familien. Kan tenke meg den er veldig fin på skinnreim. Har du noe formening om alder på klokken? Jeg vil utfra bildene tippe ca. 1965.
 
WOW! Hvorfor har jeg ikke sette denne tråden? Flott historie og samling!

Jeg har ingen Flagship, men en Sportchief. Arvet etter min bestefar. Han brukte den til absolutt alt!

Vet du hva som er forskjellen på flag og sport?
71373_cbf5e722f8a4417e0fd228115c1f3381.jpg
 
WOW! Hvorfor har jeg ikke sette denne tråden? Flott historie og samling!

Jeg har ingen Flagship, men en Sportchief. Arvet etter min bestefar. Han brukte den til absolutt alt!

Vet du hva som er forskjellen på flag og sport?
Vis vedlegg 72515

Takk skal du ha!
Jeg har også hatt noen Sport Chief klokker som ikke er veldig ulike Flagship, men valgte å rendyrke samlingen. Jeg har lest et sted at Sport Chief ble laget for å teste markedet, Produksjonen skal ha vært var fra slutten av femtitallet til ca 1965. Den hadde det legendariske urverket 12.68z, deretter 30L som er et av Longines sine flotteste urverk. Det samme urverket sitter i de aller fleste Flagship.

Sport Chief skal ha hatt en begrenset distribusjon, den skal kun ha blitt solgt i Skandinavia for å teste markedet for en Sportsklokke. Baklokkeet er ofte merket med "Waterproof" for å få frem et litt sportslig image.

Ta godt vare på klokken etter din bestefar. Det er veldig gøy å ha sånne klokker med historie i familien.