Longines Flagship - original?

Medlem
29. nov. 2023
Sted
Tromsø
Hei!

Jeg har bestilt en meget patinert 1962- modell Longines Flagship med 30L-verk som nylig er servet. Har dog fått tilbakemeldinger på et annet forum om at klokken muligens ikke er original, blant annet fordi lume-dots mangler. Noen kjenner her inne som har kompetanse til å vurdere dette? Selger har ikke gjort noe annet enn å renovere urverket, men kjenner heller ikke til historikken.

LonginesPatina2.jpg
LonginesPatina.jpg

Longines3.jpg

• Liker
Reaksjoner: seiltid
Ser original ut for meg. Det er vanskelig å vurdere en sånn patinert skive hvor lumen nok har falt av for lenge siden. Fortjener en bedre skive :)

• Liker
Reaksjoner: seiltid
Ser original ut for meg. Det er vanskelig å vurdere en sånn patinert skive hvor lumen nok har falt av for lenge siden. Fortjener en bedre skive :)
Takk for svar! :)

Tja, jeg foretrekker rynker og grått hår, foran botox og parykk ;) Men for moro skyld: peiling på hva man måtte kunne forvente å betale for ny skive på denne?

Det er alltid noen nisser rundt på forskjellige forum som mener ditt og datt . Jeg har holdt på med vintage klokker i over 30 år og har hatt mange sånne flagship klokker igjennom årene . Kan garantere deg at den klokka er original . Det lar seg ikke gjøre å fake den patinaen der.